Elektromobilność Boeing będzie korzystał z biopaliw 29 stycznia 2021 Elektromobilność Boeing będzie korzystał z biopaliw 29 stycznia 2021 Przeczytaj także Elektromobilność Luka w procedurach przy ocenie projektu ElectroMobility Poland. Czy decyzje NFOŚiGW zapadły bez pełnego obrazu ryzyk dla Polski? Największy w Polsce projekt z zakresu elektromobilności, wart 4,5 mld zł z KPO, został oceniony przez NFOŚiGW na podstawie dokumentacji wymaganej formalnie w naborze – bez dostępu do treści memorandum Electromobility Poland (EMP) z partnerem technologicznym. Dokument ten nie był wymagany na etapie oceny, jednak mógłby mieć znaczenie dla pełniejszej analizy ryzyk technologicznych, licencyjnych i właścicielskich. W świetle unijnych zasad de-risking rodzi to pytania o zakres analizy ryzyka i mechanizmy nadzoru nad projektami finansowanymi ze środków publicznych. Elektromobilność Chorwacja stawia na ładowarki przy autostradach. Polskie wakacje autem elektrycznym będą łatwiejsze Chorwacja rozpoczęła projekt instalacji farm fotowoltaicznych wzdłuż autostrad. Oznacza to nie tylko większą niezależność energetyczną tego kraju, ale też realne ułatwienie dla polskich turystów podróżujących samochodami elektrycznymi – w najbliższych latach ma powstać aż 259 nowych punktów ładowania. Korporacja Boeinga oświadczyła, że do 2030 roku jest w stanie dostarczyć komercyjne samoloty wykorzystujące w 100% biopaliwa. Wszystko po to, aby zmniejszyć emisję dwutlenku węgla zgodnie z założeniami Unii Europejskiej. Reklama Obecne normy nie wystarczają W tej chwili loty pasażerskie nie mogą odbywać się w oparciu o czyste biopaliwo. Dozwolona domieszka wynosi 50%. Przedstawiciele Boeinga zapowiadają, że są w stanie zaprojektować technologię, dla której warto zmienić te regulacje. Kopalne paliwo, które napędzają silniki odrzutowe musi być zastąpione bardziej ekologicznym rozwiązaniem. To jedyny sposób na zeroemisyjność w lotnictwie. Lufthansa Innovation Hub wprowadza biopaliwo Lot próbny Amerykański producent samolotów oznajmił, że udało się już odbyć lot próbny na maszynie FedEx777 Freighter i okazał się on sukcesem. Wyzwaniem będzie jednak przeniesienie technologii na maszyny posiadające większą masę i wyższe parametry. Do tego potrzeba nie tylko świetnych inżynierów, ale również odpowiedniego zaplecza finansowego. Tymczasem firmy wycofują się z inwestycji w ekorozwiązania lotnicze. Tak jak na przykład Shell. Wszystkiemu winien kryzys spowodowany pandemią koronawirusa. Volkswagen nie osiągnął celów emisji na 2020 rok. Grozi mu unijna kara „Wyzwanie życia” W rozmowie z Reuterem, Sean Newsum, dyrektor Boeinga ds. Strategii zrównoważonego rozwoju podkreślił, jak ważne jest dla firmy przeciwdziałanie zmianom klimatu. Tę potrzebę nazwał „ogromnym wyzwaniem, wyzwaniem życia”. Ponadto zapowiedział również inne ekologiczne kroki. Boeing zadba o swój łańcuch dostaw tak, aby składniki biopaliw pochodziły z miejsc zrównoważonego rozwoju. Ponadto nowe samoloty mają mieć mniejsza masę i opór. Pozwoli to zmniejszyć zużycie paliwa. Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.