Energia wiatrowa Budimex z umową na budowę terminala w Świnoujściu. Obiekt pomoże w montażu morskich farm wiatrowych15 September 2023 Energia wiatrowa Budimex z umową na budowę terminala w Świnoujściu. Obiekt pomoże w montażu morskich farm wiatrowych15 September 2023 Patron kategoriiReklamaPrzeczytaj także Ekologia Informacja o śladzie węglowym na biletach komunikacji miejskiej w Krakowie. Dobra praktyka czy samorządowy greenwashing? W ubiegłym tygodniu miasto Kraków zaprezentowało nowy wzór biletów komunikacji miejskiej. Na dokumencie ma pojawić się informacja w jakim stopniu podróż tramwajem czy autobusem wpływa na redukcję śladu węglowego. Czy jednak dane te faktycznie mówią coś więcej o wpływie transportu publicznego na środowisko? I jak umieszczanie ich na bilecie ma przekonać tych, którzy biletów nie kupują? Reklama Elektromobilność Prawie 50 tys. samochodów całkowicie elektrycznych jeździ po polskich drogach Według danych z końca sierpnia 2023 r., w Polsce były zarejestrowane łącznie 48 533 osobowe i użytkowe samochody całkowcie elektryczne (BEV). Przez pierwsze osiem miesięcy b.r. ich liczba zwiększyła się o 15 137 sztuk, tj. o 67% więcej niż w analogicznym okresie 2022 r. – wynika z Licznika Elektromobilności, uruchomionego przez Polski Związek Przemysłu Motoryzacyjnego i Polskie Stowarzyszenie Paliw Alternatywnych. Budimex podpisał umowę na budowę terminala instalacyjnego dla morskich farm wiatrowych. Generalny wykonawca wykona część lądową inwestycji za sumę ponad 118 mln zł. Za projekt odpowiedzialna jest Grupa Orlen, która chce wybudować pierwszą w Polsce instalację tego typu.ReklamaReklamaTerminal to pierwszy krok dla polskiego offshore’uZadaniem powstającego w Świnoujściu terminala WTIV (z ang. wind turbine installation vessel) będzie przeładowywanie, składowanie i montaż sekcji wież wiatrowych wraz z fundamentami oraz innych elementów turbin wiatrowych. Inwestycja umożliwi m.in. budowę pierwszej morskiej farmy wiatrowej Baltic Power o zainstalowanej mocy 1140 MW, zlokalizowanej na wodach polskiej wyłącznej strefy ekonomicznej. Jak deklaruje inwestor, z uwagi na to, że na Morzu Bałtyckim dostępność tego typu urządzeń jest ograniczona, polski terminal będzie obsługiwał inwestycje realizowane na wodach niemieckich, szwedzkich oraz duńskich.Polska energetyka wiąże ogromne nadzieje z farmami wiatrowymi na morzu. Pierwsza z nich ma rozpocząć działanie do 2026 roku, a potem będą powstawać kolejne. Już w maju tego roku w gminie Choczewo rozpoczęto prace nad lądowa stacją elektroenergetyczną, która będzie odbierać energię z bałtyckiej farmy. Zgodnie z szacunkami Polskiego Stowarzyszenia Energetyki Wiatrowej do 2040 roku elektrownie te mogą pokrywać nawet 57% zapotrzebowania na energię elektryczna Polek i Polaków. Reklama– Więcej o raporcie PSEW pisaliśmy tu: Morskie farmy wiatrowe mogą dostarczyć Polsce prawie 2/3 energii do 2040 rokuWielka inwestycja w ŚwinoujściuW ramach umowy ze spółką Orlen Neptun II podpisanej w piątek 8 września, Budimex zrealizuje część lądową inwestycji. Powstaną na niej m.in. powierzchnie składowe dla elementów morskich turbin wiatrowych, takich jak wieże, łopaty i gondole. Na łącznej powierzchni około 17 ha powstanie też infrastruktura komunikacyjna, a także nowy budynek administracyjno – biurowy. Budowa terminalu ma zakończyć się w grudniu 2024 roku.– Realizacja kontraktu będzie wiązała się m.in. z robotami ziemnymi, takimi jak niwelacja terenu, transport kruszywa oraz jego rozkładanie. Od podstaw wykonamy także wszelkie prace związane z budową pomieszczeń administracyjno-biurowych, magazynu oraz parkingów. Prace potrwają 17 miesięcy – mówi Jakub Długoszek, Dyrektor Budownictwa Infrastrukturalnego Budimex.Największa na świecie pływająca morska farma wiatrowa Źródło: informacja prasowa – Budimex, gramwzielone.plFot. BudimexArtykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.