Polska Carrefour wprowadza wielorazowe woreczki bawełniane na zakupy 31 stycznia 2020 Polska Carrefour wprowadza wielorazowe woreczki bawełniane na zakupy 31 stycznia 2020 Przeczytaj także Polska Zielone miliardy przepadły – NIK ujawnia szokujące fakty Najwyższa Izba Kontroli przedstawiła raport, z którego wynika, że ponad 70 mld złotych ze sprzedaży ETS-ów… rozpłynęło się w ogólnym budżecie państwa. Kontrola wykazała nieprawidłowości w systemie raportowania do KE, procedowaniu wniosków w ramach programu “Mój Prąd” i brak kontroli wewnętrznych w Ministerstwie Klimatu i Środowiska. Polska Konin chce budowy elektrowni atomowej. Prezydent miasta apeluje o decyzję rządu W Koninie miała powstać druga elektrownia jądrowa. Czy nowy rząd zamrozi projekt? Przeciwko takiej decyzji protestują władze miasta. “Jestem zdeterminowany, ta elektrownia nam się należy” – mówi Piotr Korytkowski, prezydent Konina. W styczniu w sklepach sieci Carrefour pojawiła się alternatywa dla plastikowych reklamówek jednorazowego użytku, tzw. zrywek. Do oferty zostały wprowadzone bawełniane woreczki wielokrotnego użytku, w 100% wykonane z czystej bawełny. Reklama Bawełniane woreczki w Carrefourze W oficjalnym komunikacie sieci podkreślono, że redukcja korzystania z plastikowych opakowań oraz właściwe gospodarowanie odpadami pochodzącymi z tworzyw sztucznych jest jednym z najważniejszych postulatów sklepów sieci Carrefour na drodze do globalnej strategii zmiany żywieniowej. Stoiska, na których można nabyć bawełniane woreczki, znajdują się nieopodal działów z owocami i warzywami. Ekologiczne opakowanie wielokrotnego użytku można już zakupić w przystępnej cenie we wszystkich hipermarketach. Do pozostałych sklepów sieci (Carrefour market, express) trafią w przeciągu kilku najbliższych tygodni. – Znaczne zmniejszenie wykorzystania torebek jednorazowych z tworzyw sztucznych to cel, który chcemy zrealizować wspólnie z klientami dla dobra naszej planety. Dlatego też wprowadziliśmy naturalne, w pełni bawełniane woreczki na warzywa i owoce, które klienci, mogą zakupić, jeżeli w trakcie ich wizyty w sklepie okaże się, że zapomnieli swojej torebki wielokrotnego użytku. To rozwiązanie wprowadziliśmy w listopadzie w sklepie Carrefour Bio. Widzimy, że klienci chętnie z niego korzystają i przyczyniają się do walki z jednorazowym plastikiem – podkreśla Barbara Kowalska, Dyrektor ds. Jakości i Zrównoważonego Rozwoju sieci Carrefour Polska, której wypowiedź przytoczono w komunikacie. Bawełniane woreczki to kolejna proekologiczna inicjatywa sieci Carrefour. Zrównownoważony rozwój w sieci sklepów Do tej pory marka zadbała między innymi o zamontowanie w 80% swoich sklepów energooszczędnego oświetlenia. Dodatkowo na dachach wielu hipermarketów sieci zainstalowano panele fotowoltaiczne. Blisko 80% sklepów Carrefour Polska wyposażono w proekologiczne rozwiązania Do 2025 roku francuska sieć chce wprowadzić we wszystkich produktach własnych marek opakowania, które w pełni będą nadawać się do recyklingu i kompostowania. Ponadto, do 2022 roku ich masa ma się zmniejszyć o 5 procent w stosunku do tych produkowanych w 2017 roku. Źródło i zdj. główne: media.carrefour.pl Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.