Carrefour wprowadza wielorazowe woreczki bawełniane na zakupy

W styczniu w sklepach sieci Carrefour pojawiła się alternatywa dla plastikowych reklamówek jednorazowego użytku, tzw. zrywek. Do oferty zostały wprowadzone bawełniane woreczki wielokrotnego użytku, w 100% wykonane z czystej bawełny.

W oficjalnym komunikacie sieci podkreślono, że redukcja korzystania z plastikowych opakowań oraz właściwe gospodarowanie odpadami pochodzącymi z tworzyw sztucznych jest jednym z najważniejszych postulatów sklepów sieci Carrefour na drodze do globalnej strategii zmiany żywieniowej.

Fotowoltaika od Columbus Energy

Stoiska, na których można nabyć bawełniane woreczki, znajdują się nieopodal działów z owocami i warzywami. Ekologiczne opakowanie wielokrotnego użytku można już zakupić w przystępnej cenie we wszystkich hipermarketach. Do pozostałych sklepów sieci (Carrefour market, express) trafią w przeciągu kilku najbliższych tygodni.

– Znaczne zmniejszenie wykorzystania torebek jednorazowych z tworzyw sztucznych to cel, który chcemy zrealizować wspólnie z klientami dla dobra naszej planety. Dlatego też wprowadziliśmy naturalne, w pełni bawełniane woreczki na warzywa i owoce, które klienci, mogą zakupić, jeżeli w trakcie ich wizyty w sklepie okaże się, że zapomnieli swojej torebki wielokrotnego użytku. To rozwiązanie wprowadziliśmy w listopadzie w sklepie Carrefour Bio. Widzimy, że klienci chętnie z niego korzystają i przyczyniają się do walki z jednorazowym plastikiem podkreśla Barbara Kowalska, Dyrektor ds. Jakości i Zrównoważonego Rozwoju sieci Carrefour Polska, której wypowiedź przytoczono w komunikacie.

Bawełniane woreczki to kolejna proekologiczna inicjatywa sieci Carrefour. Do tej pory marka zadbała między innymi o zamontowanie w 80% swoich sklepów energooszczędnego oświetlenia. Dodatkowo na dachach wielu hipermarketów sieci zainstalowano panele fotowoltaiczne.

Do 2025 roku francuska sieć chce wprowadzić we wszystkich produktach własnych marek opakowania, które w pełni będą nadawać się do recyklingu i kompostowania. Ponadto, do 2022 roku ich masa ma się zmniejszyć o 5 procent w stosunku do tych produkowanych w 2017 roku.

Źródło: media.carrefour.pl