Polska Carrefour wycofał ze swojej oferty kolejne plastikowe jednorazówki 21 lutego 2020 Polska Carrefour wycofał ze swojej oferty kolejne plastikowe jednorazówki 21 lutego 2020 Przeczytaj także Energia jądrowa Koniec 40-letniego zakazu? Dania rozważa powrót do atomu Po czterech dekadach zakazu wykorzystywania energetyki jądrowej w skandynawskim kraju, toczą się polityczne dyskusje by dokonać ponownego przełomu w polityce energetycznej. Rząd Dani w zeszłym tygodniu ogłosił, że rozpocznie analizę wykorzystania SMR-ów, jako uzupełnienia dla imponującej w tym kraju produkcji OZE. Energia jądrowa Najwięksi gracze chcą potrojenia mocy atomu – wśród nich spółka Orlenu Amazon, Google, Meta i inne duże firmy energetyczne podpisały zobowiązanie do potrojenia globalnej mocy elektrowni jądrowych do 2050 roku. Deklaracja została ogłoszona podczas konferencji CERAWeek 2025 w Hudson, a jednym z sygnatariuszy jest Orlen Synthos Green Energy (OSGE). Przełom dla polskich SMR-ów? Sieć sklepów Carrefour wycofała ze swojej oferty kolejne przedmioty jednorazowego użytku wykonane z tworzywa PET. Tym razem są to plastikowe talerze oraz widelce, objęte unijną tzw. dyrektywą SUP. Dodatkowo w supermarketach i hipermarketach Carrefour będzie można nabyć biodegradowalne artykuły higieniczne marek własnych sieci, o czym poinformowano w oficjalnym komunikacie prasowym. Reklama Zmianę udało się wprowadzić na rok przed wejściem w życie dyrektywy Parlamentu Europejskiego, dotyczącej zmniejszenia oddziaływania na środowisko poszczególnych produktów wykonanych z tworzyw sztucznych. Wycofane z oferty plastikowe talerze oraz sztućce zostały zastąpione bardziej ekologicznymi odpowiednikami, wytworzonymi m.in. z drewna. Rezygnacja z plastikowych sztućców zbiegła się także z wprowadzeniem do oferty biodegradowalnych zamienników jednych z najbardziej uciążliwych odpadów. Od tej pory w sklepach francuskiej sieci marketów będzie można nabyć patyczki kosmetyczne, których pałeczka wykonano z celulozy, pozyskanej z trzciny cukrowej. Bawełna, którą wykorzystuje się do wyprodukowania główek patyczków i płatków kosmetycznych, pochodzi z organicznej, certyfikowanej bawełny, hodowanej bez użycia pestycydów i nawozów. – Mając na uwadze eliminację plastiku i odpowiednie gospodarowanie opakowaniami z tworzyw sztucznych, staramy się działać w wielu obszarach, na które wpływa działalność naszej firmy. Optymalizacja oferty sklepów, jak np. wycofanie sztućców jednorazowych z tworzyw sztucznych, pozwala dawać naszym klientom alternatywę dla produktów plastikowych. Prowadzimy też działania, które towarzyszą codziennym zakupom w Carrefour. Przykładem tego jak akcja #zwłasnymkubkiem, czy zaproszenie naszych klientów do przyniesienia do sklepu swoich opakowań na owoce, warzywa czy produkty na wagę. Taką możliwość wprowadziliśmy w tamtym roku we wszystkich sklepach w kraju, aby wyjść naprzeciw potrzebom klientów, dla których życie zero waste jest ważne oraz aby zachęcać tych jeszcze niezdecydowanych do podejmowania małych kroków w kierunku ograniczenia plastiku – podkreśla Barbara Kowalska, dyrektor ds. Jakości i Zrównoważonego Rozwoju Carrefour Polska, cytowana w oficjalnym komunikacie prasowym marki. Fot. główne: Canva Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.