Carrefour wycofał ze swojej oferty kolejne plastikowe jednorazówki

Sieć sklepów Carrefour wycofała ze swojej oferty kolejne przedmioty jednorazowego użytku wykonane z tworzywa PET. Tym razem są to plastikowe talerze oraz widelce, objęte unijną tzw. dyrektywą SUP. Dodatkowo w supermarketach i hipermarketach Carrefour będzie można nabyć biodegradowalne artykuły higieniczne marek własnych sieci, o czym poinformowano w oficjalnym komunikacie prasowym.

Zmianę udało się wprowadzić na rok przed wejściem w życie dyrektywy Parlamentu Europejskiego, dotyczącej zmniejszenia oddziaływania na środowisko poszczególnych produktów wykonanych z tworzyw sztucznych. Wycofane z oferty plastikowe talerze oraz sztućce zostały zastąpione bardziej ekologicznymi odpowiednikami, wytworzonymi m.in. z drewna. 

Rezygnacja z plastikowych sztućców zbiegła się także z wprowadzeniem do oferty biodegradowalnych zamienników jednych z najbardziej uciążliwych odpadów. Od tej pory w sklepach francuskiej sieci marketów będzie można nabyć patyczki kosmetyczne, których pałeczka wykonano z celulozy, pozyskanej z trzciny cukrowej. Bawełna, którą wykorzystuje się do wyprodukowania główek patyczków i płatków kosmetycznych, pochodzi z organicznej, certyfikowanej bawełny, hodowanej bez użycia pestycydów i nawozów.

Mając na uwadze eliminację plastiku i odpowiednie gospodarowanie opakowaniami z tworzyw sztucznych, staramy się działać w wielu obszarach, na które wpływa działalność naszej firmy. Optymalizacja oferty sklepów, jak np. wycofanie sztućców jednorazowych z tworzyw sztucznych, pozwala dawać naszym klientom alternatywę dla produktów plastikowych. Prowadzimy też działania, które towarzyszą codziennym zakupom w Carrefour. Przykładem tego jak akcja #zwłasnymkubkiem, czy zaproszenie naszych klientów do przyniesienia do sklepu swoich opakowań na owoce, warzywa czy produkty na wagę. Taką możliwość wprowadziliśmy w tamtym roku we wszystkich sklepach w kraju, aby wyjść naprzeciw potrzebom klientów, dla których życie zero waste jest ważne oraz aby zachęcać tych jeszcze niezdecydowanych do podejmowania małych kroków w kierunku ograniczenia plastiku – podkreśla Barbara Kowalska, dyrektor ds. Jakości i Zrównoważonego Rozwoju Carrefour Polska, cytowana w oficjalnym komunikacie prasowym marki.