Instalacja fotowoltaiczna z magazynem energii

Poznaj orientacyjne koszty

Castorama inwestuje w fotowoltaikę. Panele na dachach zasilają coraz więcej marketów

Castorama inwestuje w fotowoltaikę. Panele na dachach zasilają coraz więcej marketów

Już 55 sklepów sieci Castorama i siedziba firmy, posiadają własną instalację fotowoltaiczną. Do końca 2024 roku Castorama planuje pokryć wszystkie dachy swoich  obiektów panelami solarnymi, a w ciągu najbliższych dwóch lat planuje zainwestować kolejne 3 mln zł w instalację fotowoltaiczną dla centrów dystrybucyjnych. Do tej pory na inwestycje mające na celu ograniczenie kosztów energii sieć przeznaczyła 11 mln zł.

CFF OPP Baner poziom mobile450 x 250CFF OPP Baner poziom 6.03.2023 1
Reklama

Prężne inwestycje w energię słoneczną

Inwestując w instalację fotowoltaiczną, Castorama Polska konsekwentnie rozwija energooszczędne rozwiązania mające na celu zwiększenie jej efektywności energetycznej. Panele fotowoltaiczne o mocy 50 kW znajdują się już na dachach 55 sklepów, a także stały się obowiązkowym elementem wyposażenia nowo otwieranych obiektów. Takie rozwiązanie wykorzystano również w warszawskiej siedzibie firmy, gdzie zastosowano ogniwa o mocy 25 kW. W 2023 roku Castorama planuje instalację paneli w kolejnych 8 lokalizacjach. Natomiast do końca 2025 roku, ogniwa fotowoltaiczne o większej mocy 350 kW mają pokryć także dachy centrów dystrybucyjnych sieci.

“Dotychczasowe prace instalacyjne udało nam się przeprowadzić bardzo szybko i sprawnie, gdyż mieliśmy do czynienia z obiektami łatwymi do przystosowania. Proces inwestycji w kolejnych obiektach jest bardziej skomplikowany i wymaga każdorazowo indywidualnego podejścia. Mamy bowiem do czynienia z obiektami starej daty, które nie są odpowiednio przystosowane, chociażby ze względu na konstrukcję dachów wymagających wzmocnień.” – mówi Sławomir Miłosz dyrektor ds. budowlanych i technicznych Castorama Polska.

Panele PV zasiliły już 2 pełnowymiarowe sklepy

Dzięki instalacjom fotowoltaicznym, zaledwie od początku br. Castorama wyprodukowała ponad 1 800 000 kWh energii, co stanowi 7% całego jej zużycia. Jest to zasób pokrywający zapotrzebowanie 2 pełnoformatowych sklepów Castoramy. Już w 2022 roku firma poprawiła własną efektywność energetyczną, wykorzystując 100% zielonej energii, pozyskiwanej wyłącznie z OZE. Od 2016 roku sieć wykorzystuje również system BMS (Building Management System), automatyzujący procesy sterowania i monitorowania urządzeń sklepowych, gwarantujący oszczędność energii i dokładne raportowanie jej zużycia. Na terenie wszystkich sklepów Castorama stosowane jest również efektywne energetycznie oświetlenie LED.

“Inwestycja w fotowoltaikę, to element strategii zrównoważonego rozwoju, którą wdrażamy od lat. Dzięki innowacyjnym rozwiązaniom możemy samodzielnie, na własne potrzeby, wytwarzać energię odnawialną. Pozwala nam to znacząco zmniejszyć ślad węglowy i zapewnić wymierne oszczędności. Już odnotowujemy pierwsze sukcesy, a to dopiero początek zmian w tym kierunku, które mam nadzieję zainspirują naszych klientów do tego typu energooszczędnych inwestycji w swoich domach.” – dodaje Sławomir Miłosz.

Zobacz także: Poczta Polska z zeroemisyjną flotą

Źródło: informacja prasowa

Fot. informacja prasowa – Castorama

Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.