Instalacja fotowoltaiczna z magazynem energii

Poznaj orientacyjne koszty

Castorama inwestuje w fotowoltaikę. Panele na dachach zasilają coraz więcej marketów

Castorama inwestuje w fotowoltaikę. Panele na dachach zasilają coraz więcej marketów

Już 55 sklepów sieci Castorama i siedziba firmy, posiadają własną instalację fotowoltaiczną. Do końca 2024 roku Castorama planuje pokryć wszystkie dachy swoich  obiektów panelami solarnymi, a w ciągu najbliższych dwóch lat planuje zainwestować kolejne 3 mln zł w instalację fotowoltaiczną dla centrów dystrybucyjnych. Do tej pory na inwestycje mające na celu ograniczenie kosztów energii sieć przeznaczyła 11 mln zł.

CFF OPP 450 250 1CFF baner poziom B3 CFA 8.02
Reklama

Prężne inwestycje w energię słoneczną

Inwestując w instalację fotowoltaiczną, Castorama Polska konsekwentnie rozwija energooszczędne rozwiązania mające na celu zwiększenie jej efektywności energetycznej. Panele fotowoltaiczne o mocy 50 kW znajdują się już na dachach 55 sklepów, a także stały się obowiązkowym elementem wyposażenia nowo otwieranych obiektów. Takie rozwiązanie wykorzystano również w warszawskiej siedzibie firmy, gdzie zastosowano ogniwa o mocy 25 kW. W 2023 roku Castorama planuje instalację paneli w kolejnych 8 lokalizacjach. Natomiast do końca 2025 roku, ogniwa fotowoltaiczne o większej mocy 350 kW mają pokryć także dachy centrów dystrybucyjnych sieci.

“Dotychczasowe prace instalacyjne udało nam się przeprowadzić bardzo szybko i sprawnie, gdyż mieliśmy do czynienia z obiektami łatwymi do przystosowania. Proces inwestycji w kolejnych obiektach jest bardziej skomplikowany i wymaga każdorazowo indywidualnego podejścia. Mamy bowiem do czynienia z obiektami starej daty, które nie są odpowiednio przystosowane, chociażby ze względu na konstrukcję dachów wymagających wzmocnień.” – mówi Sławomir Miłosz dyrektor ds. budowlanych i technicznych Castorama Polska.

Panele PV zasiliły już 2 pełnowymiarowe sklepy

Dzięki instalacjom fotowoltaicznym, zaledwie od początku br. Castorama wyprodukowała ponad 1 800 000 kWh energii, co stanowi 7% całego jej zużycia. Jest to zasób pokrywający zapotrzebowanie 2 pełnoformatowych sklepów Castoramy. Już w 2022 roku firma poprawiła własną efektywność energetyczną, wykorzystując 100% zielonej energii, pozyskiwanej wyłącznie z OZE. Od 2016 roku sieć wykorzystuje również system BMS (Building Management System), automatyzujący procesy sterowania i monitorowania urządzeń sklepowych, gwarantujący oszczędność energii i dokładne raportowanie jej zużycia. Na terenie wszystkich sklepów Castorama stosowane jest również efektywne energetycznie oświetlenie LED.

“Inwestycja w fotowoltaikę, to element strategii zrównoważonego rozwoju, którą wdrażamy od lat. Dzięki innowacyjnym rozwiązaniom możemy samodzielnie, na własne potrzeby, wytwarzać energię odnawialną. Pozwala nam to znacząco zmniejszyć ślad węglowy i zapewnić wymierne oszczędności. Już odnotowujemy pierwsze sukcesy, a to dopiero początek zmian w tym kierunku, które mam nadzieję zainspirują naszych klientów do tego typu energooszczędnych inwestycji w swoich domach.” – dodaje Sławomir Miłosz.

Zobacz także: Poczta Polska z zeroemisyjną flotą

Źródło: informacja prasowa

Fot. informacja prasowa – Castorama

Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.