Elektromobilność Coraz więcej elektryków w Europie? 07 grudnia 2020 Elektromobilność Coraz więcej elektryków w Europie? 07 grudnia 2020 Przeczytaj także Elektromobilność Luka w procedurach przy ocenie projektu ElectroMobility Poland. Czy decyzje NFOŚiGW zapadły bez pełnego obrazu ryzyk dla Polski? Największy w Polsce projekt z zakresu elektromobilności, wart 4,5 mld zł z KPO, został oceniony przez NFOŚiGW na podstawie dokumentacji wymaganej formalnie w naborze – bez dostępu do treści memorandum Electromobility Poland (EMP) z partnerem technologicznym. Dokument ten nie był wymagany na etapie oceny, jednak mógłby mieć znaczenie dla pełniejszej analizy ryzyk technologicznych, licencyjnych i właścicielskich. W świetle unijnych zasad de-risking rodzi to pytania o zakres analizy ryzyka i mechanizmy nadzoru nad projektami finansowanymi ze środków publicznych. Elektromobilność Chorwacja stawia na ładowarki przy autostradach. Polskie wakacje autem elektrycznym będą łatwiejsze Chorwacja rozpoczęła projekt instalacji farm fotowoltaicznych wzdłuż autostrad. Oznacza to nie tylko większą niezależność energetyczną tego kraju, ale też realne ułatwienie dla polskich turystów podróżujących samochodami elektrycznymi – w najbliższych latach ma powstać aż 259 nowych punktów ładowania. Sprzedaż elektrycznych pojazdów wzrasta. Ale czy na tyle, żeby zmienić oblicze rynku motoryzacyjnego i poprawić jakość powietrza? Przyjrzeliśmy się danym z raportu Schmidt Automotive Research. Reklama Dane na temat europejskiego rynku elektromobilności podał Schmidt Automotive Research. Z comiesięcznego raportu wynika, że w Europie do listopada sprzedano około pół miliona samochodów elektrycznych. Jeżeli dodamy do tego pojazdy napędzane hybrydą, liczba ekologicznych aut wyniesie ponad milion. Wzrost liczby sprzedaży elektryków, mimo że rekordowo wysoki, jest jednak małym krokiem w procesie odejścia od samochodów spalinowych – mówią eksperci. Statystyka sprzedaży Według statystyk Schmidt Automotive Research, w Europie w zeszłym roku sprzedano około 354 tysiące samochodów elektrycznych. Obecny wzrost wynosi 146 tysięcy. Czy to dużo? Cały rynek elektromobilnego transportu stanowi 4% rynku motoryzacji. Liczba ta jest wciąż niska. źródło: schmidtmatthias.de W Polsce na razie niewiele kierowców korzysta z elektryków – szacuje się, że około 10 tysięcy. Nie bez powodu w kraju pojawia się jednak coraz więcej stacji ładowania, które mają zachęcić użytkowników do zakupu aut. Prawdopodobnie budowa nowej fabryki Tesla w Berlinie wpłynie na większe zainteresowanie elektrykami Niemców i Polaków. Jak na razie w rankingu najbardziej zelektryfikowanych krajów wygrywa Anglia, która ma ambitne cele w ograniczaniu emisyjności z transportu. W trzech kwartałach 2020 roku sprzedano tam około 75 tysięcy elektryków i około 50 tysięcy hybryd. Jednak mimo tego wzrostu, elektryki stanowią 5% wszystkich aut w Wielkiej Brytanii. Przypomnijmy, że Anglia chce wyłączyć z użytku wszystkie auta z silnikami spalinowymi do 2030 roku. Popyt i podaż Do wzmożonego zainteresowania modelami elektrycznych samochodów przyczyniają się takie marki jak Volkswagen, czy Fiat, które proponują tańsze elektryki, ale wystarczająco wyposażone i dopieszczone, aby przyciągnąć zwolenników elektromobilnej rewolucji. Im bardziej będzie rozwijał się rynek elektryków i akumulatorów, tym więcej pojawi się innowacyjnych rozwiązań w stosunkowo niskich cenach, które mogą zachęcić do kupna elektrycznych aut szerszą grupę kierowców. źródło: schmidtmatthias.de źródło:.schmidtmatthias.de Solaris dostarcza elektryczne autobusy szkolne do polskich gmin Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.