Cztery drogi Amazona do zeroemisyjności

Największy na świecie sprzedawca detaliczny ogłosił, że jego celem jest doprowadzenie do tego, by cały proces wysyłkowy był zeroemisyjny. Pomóc w tym mają cztery technologie.

Wierzymy, że poprawi to stan środowiska, w którym wszyscy żyją i pracują na co dzień powiedział w swoim oświadczeniu Dave Clark, wiceprezes ds. operacyjnych firmy. Celem przedsiębiorstwa jest zasilenie całej globalnej infrastruktury w stu procentach odnawialną energią. Jego średnioterminowym celem jest zmniejszenie emisji dwutlenku węgla do poziomu, w którym 50% przesyłek będzie neutralnych dla środowiska do 2030 roku. Amazon współpracuje z zespołem ponad dwustu naukowców i inżynierów, aby osiągnąć te cele. Kluczem ma być wykorzystanie czterech technologii.

1. Biopaliwa lotnicze

Ta rodząca się dziedzina może ograniczyć emisję dwutlenku węgla w przemyśle lotniczym, szacowaną na około 2% całkowitej emisji dwutlenku węgla przez człowieka. Jej rozwój będzie konieczny, ponieważ przewiduje się, że branża podwoi się w ciągu najbliższych dwudziestu lat.

Jednak postęp badań jak dotychczas był powolny. Laboratorium Berkeley Lab opracowało sposób na stworzenie biopaliw z materii roślinnej w 2016 roku, podczas gdy Uniwersytet Kalifornijski zbadał sposoby wykorzystania ludzkich odchodów do produkcji paliwa dla samochodów. Wpływy z linii lotniczych nie przyniosły większych postępów, ponieważ United Airlines kupują tylko milion galonów biopaliw dla swojej floty, podczas gdy ta zużywa cztery miliony galonów paliwa rocznie. Jedynym sposobem na osiągnięcie celów klimatycznych jest dekarbonizacja paliwa powiedział w rozmowie z Greenbiz Michael Wolcott, dyrektor Ascent, federalnej koalicji uniwersytetów i przemysłu w badaniach lotniczych na Washington State University.

2. Opakowania wielokrotnego użytku

Plastikowe koperty Amazon mają kiepską reputację w świecie recyklingu. Lisa Sepanski, kierownik projektu w King County Solid Waste Division, gdzie działa Amazon, powiedziała w rozmowie z Washington Post, że opakowanie to „cierpi” z powodu tych samych problemów, co plastikowe torby, które nie są sortowalne w naszym systemie recyklingu i zostają złapane w maszyny.

Amazon twierdzi, że robi wszystko, aby to naprawić, zmniejszając o 20% straty w opakowaniach w zeszłym roku. W październiku 2018 roku firma ogłosiła także uruchomienie funduszu Closed Loop o wartości 10 milionów dolarów, aby zwiększyć poziom recyklingu w USA.

3. Energia odnawialna

Amazon w 2014 roku zaangażował swój dział usług internetowych w osiągnięcie stuprocentowego udziału energii odnawialnej. To był trudny cel, biorąc pod uwagę, że połowa serwerów miała siedzibę w Wirginii, gdzie Dominion Power oferował zaledwie 2% energii ze źródeł odnawialnych. Firma twierdzi, że w styczniu 2018 roku osiągnęła 50% zużycia energii ze źródeł odnawialnych. Greenpeace skrytykował niedawno to zobowiązanie, ponieważ zdaniem organizacji firma wycofała z wcześniejszego zobowiązania, zwiększając już i tak mające duży udział operacje w Wirginii o 59%, bez wprowadzenia dodatkowych źródeł energii odnawialnej.

Firma zbudowała jednak wiele projektów wiatrowych i słonecznych, które zasilają jej działalność. Farma wiatrowa w Teksasie, zbudowana w 2016 roku, wykorzystuje ponad sto turbin do generowania 253 megawatów energii, które odpowiadają zapotrzebowaniu 90 tysięcy domów. Firma zbudowała w tym samym roku ponadto 150-megawatową farmę wiatrową w Indianie.

W październiku 2018 roku Amazon ogłosił plany budowy 20 megawatów mocy słonecznej na swoich budynkach w Wielkiej Brytanii. Obejmują one dziesięć centrów. Firma zakupiła również energię z certyfikatami gwarancji pochodzenia z OZE, zapewniając, że wszystkie jej budynki w kraju będą w pełni zasilane czystą energią. Google i Apple użyli podobnej metody, aby osiągnąć stuprocentowe cele energetyczne.

4. Pojazdy elektryczne

Amazon ogłosił również plany testowania naziemnych elektrycznych dronów dostawczych. W lipcu 2018 roku zakupiono również sto samochodów dostawczych marki Mercedes-Benz eVito w celu dostarczania paczek. Ale być może najciekawsze ruchy na tym froncie będą pochodziły z zainwestowania siedmiuset milionów dolarów w nową markę dostawczych samochodów elektrycznych – Rivian.

źródła: inverse.com

Dodaj komentarz

Zapisz się do naszego newslettera

Wysyłamy maksymalnie jedną wiadomość w tygodniu, nie spamujemy!

Czytaj więcej:

Tesla model Y – konsensus pomiędzy jakością a ceną

Miłośnicy pojazdów elektrycznych w końcu doczekali się: po szumnych zapowiedziach i latach wyczekiwania w marcu 2019 roku zaprezentowano Tesla model Y. To luksusowe auto o dużym zasięgu w USA traktowane jako „kompaktowy” SUV. Do setki rozpędza się od 3,7 do 5,1 sekundy (w zależności od wariantu). Cena wyjściowa rozpoczyna się od 38,5 tys. dolarów.