Instalacja fotowoltaiczna z magazynem energii

Poznaj orientacyjne koszty

Czy klimat obchodzi Polaków? Tak, szczególnie młodych. Wykluczają szkodliwe nawyki

klimat

Czy klimat obchodzi Polaków? Tak, szczególnie młodych. Wykluczają szkodliwe nawyki

Jak Polacy czują się w świetle globalnego ocieplenia. Co jest dla nich ważne na co dzień? Czy podejmują świadome wybory z myślą o środowisku? Europejski Bank Inwestycyjny zapytał o to w specjalnej ankiecie dotyczącej klimatu. Co z niej wynika?

Reklama

Klimat jest dla nas istotny

Europejski Bank Inwestycyjny prześledził, jak Polacy traktują kwestie zmian klimatu – czy mają pomysł na lepsze jutro, czy są ekologiczni, gdzie i jak spędzają wakacje, w co się ubierają? Okazało się, że głównie młodym ludziom leży na sercu przyszłość planety. 

Aż 82% ankietowanych stara się na co dzień podejmować zdecydowane kroki, aby przeciwdziałać zmianom klimatu. Co niepokojące, respondenci zauważyli, że pozostała część mieszkańców Polski nie wyraża obaw o Ziemię i nie ma motywacji do zmiany swoich postaw konsumenckich. 

Chcemy ekologicznej jazdy i zrównoważonych wakacji

Prawie 70% osób (w wieku od 30 do 64 lat) zapytanych przez EBI stwierdza, że jeśli mogliby kupić nowy samochód, byłaby to hybryda lub pojazd elektryczny. Młodzi respondenci chętnie wybraliby pojazd z silnikiem benzynowym lub Diesla (38%) prawie na równi z pojazdem hybrydowym (34%). 

i7HgMZl4AI0UbaoUZJLph7MSevoPZLzKB3NymvBbCokLybaW8gAptAH bc5rTdsmkXTqjJOC7XlrjrF7RdA68HBy Y2OSGCr07wkQQ5 vX21IqyurAUCaYCSa3GAFfp9jn8qnky0

Liczy się nie tylko codzienna forma transportu, ale i kierunek wypoczynku. Prawie 70% ankietowanych bierze pod uwagę zmianę klimatu, gdy wybiera miejsce do spędzania wolnego czasu. Jednak wielu z nich ostatecznie nie rezygnuje z opcji przelotu w dalsze zakątki globu. 30% osób przed “30” odpowiedziało, że na wakacje latem 2022 roku poleci samolotem.

Polacy w wieku od 30 do 64 lat rozważający kupno samochodu są zainteresowani zwłaszcza zakupem pojazdu hybrydowego, natomiast wśród młodszych respondentów samochód elektryczny jest najrzadziej wybieraną opcją (28%).

Miejsce pracy i zrównoważona moda

Przy wyborze nowej posady połowa badanych młodych osób kieruje się polityką klimatyczną firmy. Szczególnie zwracają na to uwagę młodsi respondenci.

gOIwWvE69DQppyqohGUgwq6fUfkKBJ

Ekologiczna moda jest ważna dla 63% Polaków w przedziale wieku od 15 do 29 lat. Zamiast wspierać fast fashion i kupować nowe, choć niekoniecznie dobrej jakości ubrania, wolą nosić odzież z drugiej ręki lub z recyklingu. Średnia polska wypada w tym wypadku aż o 12% lepiej niż średnia europejska.

Czy różnice pokoleniowe zatrą się z zyskiem dla klimatu? Podziel się opinią. 

źródło: mat. prasowy

Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.