Instalacja fotowoltaiczna z magazynem energii

Poznaj orientacyjne koszty

Ferrero idzie w kierunku ekologii i OZE

panele

Ferrero idzie w kierunku ekologii i OZE

Ferrero, włoska firma cukiernicza o globalnym zasięgu, wdraża coraz więcej ekologicznych rozwiązań. Postanowiła też włączyć się do branży energii odnawialnej. Razem z Green Genius marka podpisała umowę, w ramach której ma zostać wybudowana elektrownia słoneczna.

Reklama

Firmy podjęły współpracę, aby stworzyć wspólnie nowoczesny obiekt, wykorzystujący potencjał słońca do wytwarzania energii. Elektrownia o całkowitej mocy 2,2 MW ma zostać wybudowana w województwie mazowieckim na terenie zakładu Ferrero. Green Genius, polska marka instalująca projekty solarne w Europie jest częścią grupy Modus Group, która instaluje podobne projekty na 12 rynkach europejskich.

Powstanie elektrowni jest zgodne z założeniami Modus Group, która postanowiła zainwestować 36 mln euro w projekty fotowoltaiczne w Polsce.

Polska to jeden ze strategicznych rynków dla naszej firmy. Należymy do największych inwestorów w obszarze energii słonecznej w Polsce i widzimy tu duży potencjał dla rozwoju energii odnawialnej. W związku z tym zaplanowaliśmy kolejny aktywny etap inwestycji. Skuteczne ukończenie poprzedniego projektu pokazało instytucjom finansowym, że potrafimy je realizować terminowo i w ramach ustalonego budżetu. – skomentował na stronie firmy Ruslan Sklepovičius, członek zarządu Modus Group, osoba odpowiedzialna za kwestie OZE.

Transformacja ekologiczna?

Ferrero ogłosiło w połowie października w Luksemburgu raport zrównoważonego rozwoju.

Jak można przeczytać na oficjalnej stronie Ferrero, marka zobowiązała się do energetycznej przemiany, w którą jest włączona cała Unia Europejska. W ramach celów związanych z neutralnością klimatyczną Ferrero obniża całkowitą emisję gazów cieplarnianych na tonę produktu o 43% w stosunku do 2018 r.

kinder surprise 3696514 1280
Czy Kinder Niespodzianki będą pakowane w folię z recyklingu?

Obniżenie emisji zakładów, które działają w obrębie firmy, ma być zgodne z ogólnym ograniczeniem globalnego ocieplenia. Marka zaznacza też, że podjęła już szereg działań, aby ich opakowania stały się bardziej ekologiczne, a odpady możliwe do recyklingu. Ferrero przewiduje, że do 2025 roku 100% ich opakowań będzie w całości przetwarzanych.

Lapo Civiletti, Chief Executive Officer Grupy Ferrero komentuje na oficjalnej stronie firmy podjęte działania:

Ferrero zawsze było firmą, która pragnie mieć korzystny wpływ na pracowników, konsumentów, rodziny i lokalne społeczności tam, gdzie prowadzimy działalność. W dalszym ciągu będziemy podejmować wszelkie wysiłki, aby wywiązać się ze zobowiązań w zakresie zrównoważonego rozwoju i usprawnić sposób działania. Ścisła współpraca z naszymi dostawcami i partnerami strategicznymi ma dla nas kluczowe znaczenie w dążeniu do istotnych zmian.

Źródło: ferrero.pl, isbtech.pl

Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.