Wiadomości OZE Fortum Charge & Drive – usługi dla elektromobilności 05 czerwca 2018 Wiadomości OZE Fortum Charge & Drive – usługi dla elektromobilności 05 czerwca 2018 Przeczytaj także Fotowoltaika Owce-kosiarki na farmach OZE. Zysk dla rolników i klimatu Stada owiec skubią trawę wokół paneli słonecznych na farmach fotowoltaicznych. Ta niecodzienna praktyka stała się rozwiązaniem problemu nadmiernej roślinności w otoczeniu fotowoltaiki bez szkody dla zwierząt, a z zyskiem dla rolnika. Jej popularność narodziła się w Europie i obejmuje coraz więcej krajów inwestujących w rozwój agrofotowoltaiki. OZE Harley-Davidson na syntetycznym paliwie słonecznym. Nowy etap w dekarbonizacji transportu Nowy typ syntetycznego paliwa powstającego z wykorzystaniem energii słonecznej pozwala zasilać pojazdy spalinowe bez konieczności modyfikacji silnika ani infrastruktury. Najnowsze testy pokazują, że może to być realna alternatywa dla tradycyjnych paliw kopalnych, neutralna emisyjnie i gotowa do wdrożenia. Sukcesywny rozwój branży związanej z elektromobilnością sprawia, że na rodzimym rynku pojawiają się kolejni zagraniczni inwestorzy, zainteresowani współpracą z polskimi przedsiębiorstwami. Jedną z takich firm jest Fortum, która zajmuje się dostarczaniem czystej energii. Oferowaną przez nią usługę Charge & Drive dedykowaną elektromobilności przybliżył Michael Warner, międzynarodowy dyrektor ds. sprzedaży z Fortum Charge & Drive. Reklama „Usługa Charge & Drive została skomercjalizowana przez Fortum w roku 2011. Mamy dwa modele biznesowe. Jesteśmy operatorem ładowarek do samochodów w krajach nordyckich, takich jak Norwegia, Szwecja i Finlandia oraz dostarczamy usługę chmury, dzięki której dostawcy energii zarządzają własnym systemem ładowarek” – powiedział Michael Warner. Firma nawiązała już międzynarodową współpracę i obecnie działa w państwach, takich jak: Wielka Brytania, Francja, Włochy, Islandia, Hiszpania i Węgry. Polska jest kolejnym krajem, z którym Fortum nawiązało współpracę. Obecnie udało się jej dojść do porozumienia z firmą Enspirion, należącą do spółki Energa. Kolejnym polskim partnerem jest wywodzący się Poznania niewielki operator EV+. Z racji, że do tej pory Fortum współpracowało przede wszystkim z firmami pochodzącymi z krajów skandynawskich, konieczne jest dostosowanie wypracowanych na tamtych rynkach doświadczeń do polskiej specyfiki. Dobrym tego początkiem powinna być podjęta już współpraca w zakresie elektromobilności z publicznymi dostawcami, stacjami benzynowymi oraz start-upami. „Polski rynek EV jest bez wątpienia w fazie początkowej. Najważniejsze jest stworzenie minimalnej infrastruktury, pozwalającej na swobodne użytkowanie. Musimy zmobilizować największe firmy do podjęcia działań. Pojawili się już pierwsi dostawcy, jednak ilość ładowarek pozostaje mocno ograniczona. Cieszymy się z wprowadzenia ustawy o elektromobilności. Wierzymy, że dzięki temu krokowi polski rynek motoryzacyjny będzie rozwijał się w kierunku elektromobilności” – podkreślił Warner. Oprócz inwestycji w systemy dedykowane stacjom ładowania pojazdów elektrycznych, Fortum oferuje także ekologiczne rozwiązania skierowane do prywatnych inwestorów. Można wśród nich wyróżnić m.in. dostarczanie gazu, ciepła i chłodu. Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.