Instalacja fotowoltaiczna z magazynem energii

Poznaj orientacyjne koszty

IKEA: Szczęście sprzyja oszczędnym

spot IKEA

IKEA: Szczęście sprzyja oszczędnym

Ogromny meteoryt zmierza w kierunku Ziemi. Ale nie składa się on z księżycowej skały, ale… ogromnej ilości śmieci. Taki obrazek możemy zobaczyć w najnowszym spocie IKEA, która słynie ze swojego zaangażowania społecznego. Poza katastroficzną wizją, marka podpowiada wyjście z tej sytuacji – żyć oszczędniej.

CFF OPP Baner poziom mobile450 x 250CFF OPP Baner poziom 6.03.2023 1
Reklama

Jak zapobiec katastrofie? 

W pierwszej scenie spotu widzimy splątaną kulę śmieci zmierzającą w stronę ziemi. Są tam ogromne ilości plastikowych odpadów. W tym czasie w jednej ze stacji telewizyjnych dziennikarz opowiada o tragicznym stanie środowiska. Słyszymy, jak mówi: – kończy nam się czas, aby zapobiec katastrofie, chyba że poważnie zmienimy nasze przyzwyczajenia.

Czy jest jeszcze szansa, by zatrzymać meteoryt? Tak! Marka wskazuje, że po prostu trzeba oszczędniej żyć. Oszczędzając wodę, prąd i inne zasoby. W spocie widzimy serię takich przykładów – używanie wielorazowych pojemników i kubków, przygotowywanie przetworów, ponowne wykorzystanie wody, odnawianie przedmiotów, wymiana żarówek na ledowe, rezygnacja ze sprzętów, np. suszarki. To właśnie takie przyjazne planecie działanie sprawia, że od meteorytu odrywają się śmieci. IKEA w swojej kampanii „Fortune Favours the Frugal” podkreśla przede wszystkim korzyści dla planety i ludzi wynikające z bycia oszczędnym i zrównoważonym.

Firma przyjazna środowisku

– Jako firma, IKEA podjęła wyraźne zobowiązanie, aby pomóc chronić naszą planetę przed skutkami zmian klimatycznych, zmniejszając emisję gazów cieplarnianych i projektując wszystkie produkty do ponownego użycia, odnowienia, regeneracji i poddany recyklingowi – powiedziała Kemi Anthony, menedżer ds. komunikacji marketingowej w IKEA.

IKEA podejmuje szereg działań przyjaznych środowisku. W ubiegłym roku w restauracjach sieci pojawiła się roślinna alternatywa dla kultowego klopsika oraz „hot-dogów”. Wegetariańska wersja klopsika ma tylko 4% śladu węglowego tego klasycznego. Marka wycofała ze swojej oferty wszystkie niealkaliczne baterie, zachęcając klientów do używania w zamian baterii wielokrotnego ładowania. W ramach programu Buy Back sieć odkupuje niechciane meble IKEA od klientów w zamian za kupon do wydania, gdy naprawdę czegoś potrzebują.

źródło: creativemoment.co

Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.