Wiadomości OZE Indyjskie Koleje chcą zredukować emisję CO2 o 33 % do 2030 roku 09 czerwca 2017 Wiadomości OZE Indyjskie Koleje chcą zredukować emisję CO2 o 33 % do 2030 roku 09 czerwca 2017 Przeczytaj także Wiadomości OZE Czy to detronizacja litu w branży baterii? Naukowcy opracowali baterię sodową zdolną do naładowania w kilka sekund Od lat producenci akumulatorów bez powodzeń poszukiwali techniki umożliwiającej ekspresowe naładowanie baterii. Dziś wydaje się to bliższe niż kiedykolwiek wcześniej. … Ekologia Ekologia coraz częściej decyduje w lokalnej polityce. Przykład z Bystrej Mieszkańcy Bystrej, sielankowego zakątka Beskidu Żywieckiego, nie zgodzili się na zabudowę terenów zielonych. Swój bunt wyrazili podczas niedawnych wyborów samorządowych. Wójt Gminy Wilkowice, Janusz Zemanek, był jedynym startującym kandydatem, a mimo tego – nie otrzymał wymaganej połowy głosów. Ponad 60% głosujących było przeciw. Powód? Pomysł zabudowy terenów zielonych w Bystrej. W ciągu najbliższych 10-12 lat Indyjskie Koleje chcą podjąć intensywne działania na rzecz walki z emisją dwutlenku węgla. Celem państwowego przewoźnika jest przede wszystkim redukcja emisji CO2 o 33 procent dzięki zwiększeniu efektywności energetycznej oraz maksymalnemu wykorzystaniu „czystego paliwa”. Przewoźnik zapowiedział na początku czerwca br., że chce zmniejszyć swoją zależność od paliw konwencjonalnych. Reklama Jak podają indyjskie media, przewoźnik chce w 5 procentach wykorzystywać biopaliwa, CNG oraz LNG do zastosowań trakcyjnych, natomiast zapotrzebowanie na energię w 10 procentach pokrywać z odnawialnych źródeł energii. Przedstawicieli spółki podkreślają, że najnowocześniejsze lokomotywy i systemy hamulcowe z możliwością odzyskiwania energii w sposób znaczący pomogą w ograniczaniu emisji CO2. The key is clean Renewable energy like solar, wind, Hydel, Tidal & Geo-thermal & to reduce emission of Co2 #WorldEnvironmentDay pic.twitter.com/HVi0qaAUIv — Ministry of Railways (@RailMinIndia) 5 czerwca 2017 Przedstawiciele indyjskiego ministerstwa transportu poinformowali, że indyjskie koleje są 12 razy bardziej efektywne energetycznie w transporcie towarowym i trzykrotnie więcej w przewozach pasażerskich w porównaniu do transportu drogowego. Wykorzystanie odnawialnych źródeł energii w transporcie będzie promowane przede wszystkim, aby osiągnąć cel, jakim jest 1000 MW mocy słonecznej oraz 170 MW mocy zainstalowanych w farmach wiatrowych. Ponadto krajowy przewoźnik chce poddać „recyklingowi” wodę oraz zainstalować i promować systemy gromadzenia wody deszczowej, która może być powtórnie wykorzystana w transporcie. Ambitnym celem jest także zwiększenie zalesienia obszarów kolejowych. W ciągu najbliższych 3 lat Koleje Indyjskie chcą stworzyć trzy plantacje, na których zostanie posadzonych 50 milionów drzew. W tym roku posadzono 12 milionów drzew, przy planowanych 11,5 milionach. Koleje wprowadziły także recykling śmieci oraz instalację systemów generacji energii z odpadów. Kolejną inicjatywą jest montaż biologicznych systemów toalet w ilości 55 tysięcy instalacji do 2019 roku. North Western Railways turns innovative, plans energy from plastic.https://t.co/NecGiXCfPc — Ministry of Railways (@RailMinIndia) 6 czerwca 2017 Indyjskie zmiany następują nie tylko w kolejach, ale także w innych gałęziach transportu. Indie posiadają ambitny plan rozwoju elektromobilności. Elektryczne samochody, autobusy oraz metra pomogą zaoszczędzić około 60 miliardów dolarów do 2030 roku. Według raportu NITI Aayong oraz Rocky Mountain Institute, państwo indyjskie mogłyby zaoszczędzić 64 procent energii poprzez przejście na elektromobilność. Więcej informacji: Do 2030 w Indiach będą sprzedawane tylko samochody elektryczne. Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.