Elektromobilność InPost dostarczył niemal 30 milionów paczek autami elektrycznymi w 2022 roku 07 lutego 2023 Elektromobilność InPost dostarczył niemal 30 milionów paczek autami elektrycznymi w 2022 roku 07 lutego 2023 Przeczytaj także Elektromobilność Zmiany w programie dopłat do samochodów elektrycznych Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej (NFOŚiGW) przygotował nowy program dopłat do samochodów elektrycznych z budżetem 1,6 mld zł ze środków Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności (KPO). Wnioski będzie można składać już na początku lutego. Nowy program dopłat zastąpi dotychczasowy program „Mój elektryk”, który będzie obowiązywał do końca stycznia 2025 r. Elektromobilność Tylko 1% właścicieli elektryka wróciłoby do samochodu spalinowego. Zaskakujące wyniki badań Samochody elektryczne cieszą się coraz większą popularnością. Potwierdza to najnowsze badanie, według którego tylko 1% z 23 tysięcy pytanych zadeklarowało chęć powrotu do samochodu o napędzie spalinowym. Z czego to wynika? InPost może pochwalić się największą flotą elektryczną wśród firm kurierskich w Polsce. Na koniec 2022 roku po polskich drogach poruszało się 463 samochodów elektrycznych z logo firmy. Pokonały one prawie 8 mln kilometrów przewożąc aż 29 940 438 przesyłek. Reklama InPost stawia na elektryfikację Firma InPost dynamicznie się rozwija i inwestuje także w elektryfikację floty. Końcem 2022 roku szeregi firmy zasiliły kolejne elektryki – 100 sztuk samochodów dostawczych Ford E-Transit (255 km zasięgu oraz 12m3 przestrzeni załadunkowej) oraz 74 nowych samochodów dostawczych, w tym samochody marki Stellantis z adaptacją firmy VOLTIA (do 200 km zasięgu w mieście oraz 11m3 przestrzeni i ładowności 900 kg), a także Mercedes-Benz eSprinter (do 120 km zasięgu i 11 m3 przestrzeni załadunkowej i ładowności 850 kg). – Aktualnie w naszej flocie posiadamy 463 elektryczne auta dostawcze, a do końca tego roku zamierzamy podwoić ich liczbę. Poszerzanie e-floty to nie jedyne działanie, które sprzyja zielonej transformacji w logistyce. W naszych oddziałach regularnie wdrażamy rozwiązania przyjazne naszej planecie jak chociażby instalujemy sieć ładowarek do aut elektrycznych. Już dziś w 30 naszych oddziałach zamontowanych jest 401 punktów ładowania – mówi Sebastian Anioł, dyrektor działu innowacji logistycznej InPost InPost z największą flotą elektryczną wśród firm kurierskich w Polsce InPost wspiera zieloną transformację lokalnych społeczności Wymiana floty aut spalinowych na samochody zasilane prądem to część długofalowej strategii firmy w ramach programu InPost Green City. Zainaugurowany w marcu 2021 roku program InPost Green City zakłada współpracę pomiędzy firmą InPost a samorządami lokalnymi. Tylko 2022 roku w ramach programu przeprowadzono 15 inicjatyw, a do samego InPost Green City dołączyło 20 miast. Obecnie obejmuje on współpracę z 44 samorządami – W ramach tej inicjatywy wspólnie z włodarzami polskich miast podejmujemy systematycznie nowe działania, które pomagają w zielonej transformacji lokalnym społecznościom – dodaje Sebastian Anioł. Celem inicjatywy jest wspieranie rozwoju polskich miast zgodnie z ideą „smart city”, oferując mieszkańcom nowoczesne usługi, m.in. sieci urządzeń Paczkomat oraz działania na rzecz poprawy jakości powietrza i ochrony klimatu. Program obejmuje rozwój szeregu nowoczesnych usług dla mieszkańców, takich jak m.in. ładowarki elektryczne zlokalizowane w pobliżu Paczkomatów, rozwój transportu przyjaznego środowisku, czy nasadzenia roślinności oczyszczającej powietrze. Dodatkowo, w miastach partnerskich przedsiębiorstwo zamierza w pierwszej kolejności sukcesywnie wymieniać swoją flotę dostawczą na samochody elektryczne. Wszystko po to, by ograniczyć emisję dwutlenku węgla i ruchu samochodów w centrach miast. InPost po zielonej stronie mocy Wyniki raportu Gemius o rynku e-commerce w Polsce pokazują, że przesyłki dostarczone do Paczkomatu to obecnie najpopularniejsza forma dostawy w e-commerce (83%). Warto zwrócić uwagę na fakt, że korzyści dla użytkowników idą w parze z korzyściami dla środowiska. – Jako lider w tworzeniu innowacyjnych rozwiązań logistycznych dla e-commerce w Polsce i Europie doskonale zdajemy sobie sprawę, że kwestia wdrożenia neutralnej środowiskowo formy dostawy musi mieć najwyższy priorytet. Już dziś dostawa paczki za pośrednictwem naszych urządzeń Paczkomat® jest najbardziej ekologiczną formą dostarczenia przesyłki do konsumenta. W porównaniu do jej tradycyjnej odmiany, gdy to kurier dostarcza przesyłki „pod drzwi” pozostawienie paczki w urządzeniu Paczkomat® ogranicza emisje CO2 aż o 96% – wyjaśnia dalej Sebastian Anioł. InPost inicjuje wiele rozwiązań korzystnych dla środowiska naturalnego. Jednym z nich są ekologiczne paczki EkoBox. To koncept ekologicznych opakowań wielokrotnego użytku i pierwszy w Polsce system wtórnego obiegu opakowań dla e-sklepów. Rafał Brzoska, prezes InPostu, przekonuje że, EkoBox pozwoli nawet na dziesięciokrotne ograniczenie liczby kartonów w obiegu. W ubiegłym roku InPost zaprezentował nowy rodzaju maszyny do nadawania i odbierania przesyłek – Appkomatu. Jedną z istotnych zmian, która zaszła w konstrukcji, jest rezygnacja z dużego ekranu wyświetlania. Firma rozwija także usługę EKOzwroty, która pozwala na oddawanie niechcianych ubrań, obuwia, książek, zabawek czy elektrosprzętu do dowolnego paczkomatu. Zwrócone rzeczy zostaną przekazane Fundacji Odzyskaj Środowisko i ponownie wykorzystane, bądź przetworzone w procesie recyklingu. Czytaj także: Kurierzy InPost w Poznaniu przesiadają się na elektryczne rowery cargo! źródło: informacja prasowa, fot. Canva Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.