Elektromobilność InPost dostarczył niemal 30 milionów paczek autami elektrycznymi w 2022 roku 07 lutego 2023 Elektromobilność InPost dostarczył niemal 30 milionów paczek autami elektrycznymi w 2022 roku 07 lutego 2023 Przeczytaj także Elektromobilność Elektryki tracą przywileje. Weto Karola Nawrockiego blokuje polską elektromobilność Pojazdy elektryczne stracą prawo do poruszania się pasem uprzywilejowanym (tzw. buspasem), na skutek prezydenckiego weta ustawy o finansowaniu transportu publicznego. Decyzja dotknie nie tylko kierowców pojazdów elektrycznych, ale również branżę elektromobilności – w tym plany testów pojazdów autonomicznych w Polsce. Nowa ustawa Karola Nawrockiego może jednak zatrzymać przywileje dla pojazdów elektrycznych, o ile zostanie uchwalona przed końcem 2025 roku. Elektromobilność Europa reaguje na chińskie oprogramowanie w autobusach. Polska zamawia 30 nowych pojazdów W Oslo wykryto, że elektryczne autobusy importowane z Chin mogą zostać zdalnie wyłączone przez producenta, co uruchomiło debatę o cyberbezpieczeństwie europejskiego transportu publicznego. W tym samym czasie Warszawa wprowadziła do użytku 18 takich pojazdów i zamówiła kolejne 30, zapewniając, że spełniają wszystkie normy i posiadają certyfikaty bezpieczeństwa. InPost może pochwalić się największą flotą elektryczną wśród firm kurierskich w Polsce. Na koniec 2022 roku po polskich drogach poruszało się 463 samochodów elektrycznych z logo firmy. Pokonały one prawie 8 mln kilometrów przewożąc aż 29 940 438 przesyłek. Reklama InPost stawia na elektryfikację Firma InPost dynamicznie się rozwija i inwestuje także w elektryfikację floty. Końcem 2022 roku szeregi firmy zasiliły kolejne elektryki – 100 sztuk samochodów dostawczych Ford E-Transit (255 km zasięgu oraz 12m3 przestrzeni załadunkowej) oraz 74 nowych samochodów dostawczych, w tym samochody marki Stellantis z adaptacją firmy VOLTIA (do 200 km zasięgu w mieście oraz 11m3 przestrzeni i ładowności 900 kg), a także Mercedes-Benz eSprinter (do 120 km zasięgu i 11 m3 przestrzeni załadunkowej i ładowności 850 kg). – Aktualnie w naszej flocie posiadamy 463 elektryczne auta dostawcze, a do końca tego roku zamierzamy podwoić ich liczbę. Poszerzanie e-floty to nie jedyne działanie, które sprzyja zielonej transformacji w logistyce. W naszych oddziałach regularnie wdrażamy rozwiązania przyjazne naszej planecie jak chociażby instalujemy sieć ładowarek do aut elektrycznych. Już dziś w 30 naszych oddziałach zamontowanych jest 401 punktów ładowania – mówi Sebastian Anioł, dyrektor działu innowacji logistycznej InPost InPost z największą flotą elektryczną wśród firm kurierskich w Polsce InPost wspiera zieloną transformację lokalnych społeczności Wymiana floty aut spalinowych na samochody zasilane prądem to część długofalowej strategii firmy w ramach programu InPost Green City. Zainaugurowany w marcu 2021 roku program InPost Green City zakłada współpracę pomiędzy firmą InPost a samorządami lokalnymi. Tylko 2022 roku w ramach programu przeprowadzono 15 inicjatyw, a do samego InPost Green City dołączyło 20 miast. Obecnie obejmuje on współpracę z 44 samorządami – W ramach tej inicjatywy wspólnie z włodarzami polskich miast podejmujemy systematycznie nowe działania, które pomagają w zielonej transformacji lokalnym społecznościom – dodaje Sebastian Anioł. Celem inicjatywy jest wspieranie rozwoju polskich miast zgodnie z ideą „smart city”, oferując mieszkańcom nowoczesne usługi, m.in. sieci urządzeń Paczkomat oraz działania na rzecz poprawy jakości powietrza i ochrony klimatu. Program obejmuje rozwój szeregu nowoczesnych usług dla mieszkańców, takich jak m.in. ładowarki elektryczne zlokalizowane w pobliżu Paczkomatów, rozwój transportu przyjaznego środowisku, czy nasadzenia roślinności oczyszczającej powietrze. Dodatkowo, w miastach partnerskich przedsiębiorstwo zamierza w pierwszej kolejności sukcesywnie wymieniać swoją flotę dostawczą na samochody elektryczne. Wszystko po to, by ograniczyć emisję dwutlenku węgla i ruchu samochodów w centrach miast. InPost po zielonej stronie mocy Wyniki raportu Gemius o rynku e-commerce w Polsce pokazują, że przesyłki dostarczone do Paczkomatu to obecnie najpopularniejsza forma dostawy w e-commerce (83%). Warto zwrócić uwagę na fakt, że korzyści dla użytkowników idą w parze z korzyściami dla środowiska. – Jako lider w tworzeniu innowacyjnych rozwiązań logistycznych dla e-commerce w Polsce i Europie doskonale zdajemy sobie sprawę, że kwestia wdrożenia neutralnej środowiskowo formy dostawy musi mieć najwyższy priorytet. Już dziś dostawa paczki za pośrednictwem naszych urządzeń Paczkomat® jest najbardziej ekologiczną formą dostarczenia przesyłki do konsumenta. W porównaniu do jej tradycyjnej odmiany, gdy to kurier dostarcza przesyłki „pod drzwi” pozostawienie paczki w urządzeniu Paczkomat® ogranicza emisje CO2 aż o 96% – wyjaśnia dalej Sebastian Anioł. InPost inicjuje wiele rozwiązań korzystnych dla środowiska naturalnego. Jednym z nich są ekologiczne paczki EkoBox. To koncept ekologicznych opakowań wielokrotnego użytku i pierwszy w Polsce system wtórnego obiegu opakowań dla e-sklepów. Rafał Brzoska, prezes InPostu, przekonuje że, EkoBox pozwoli nawet na dziesięciokrotne ograniczenie liczby kartonów w obiegu. W ubiegłym roku InPost zaprezentował nowy rodzaju maszyny do nadawania i odbierania przesyłek – Appkomatu. Jedną z istotnych zmian, która zaszła w konstrukcji, jest rezygnacja z dużego ekranu wyświetlania. Firma rozwija także usługę EKOzwroty, która pozwala na oddawanie niechcianych ubrań, obuwia, książek, zabawek czy elektrosprzętu do dowolnego paczkomatu. Zwrócone rzeczy zostaną przekazane Fundacji Odzyskaj Środowisko i ponownie wykorzystane, bądź przetworzone w procesie recyklingu. Czytaj także: Kurierzy InPost w Poznaniu przesiadają się na elektryczne rowery cargo! źródło: informacja prasowa, fot. Canva Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.