Elektromobilność Kolejnych siedem hybryd Volvo dotarło do Sosnowca 17 sierpnia 2017 Elektromobilność Kolejnych siedem hybryd Volvo dotarło do Sosnowca 17 sierpnia 2017 Przeczytaj także Polska To pierwszy taki ciągnik w Polsce. Obrobi pole… bez kierowcy Na polach uprawnych w okolicach Głubczyc (woj. opolskie) zobaczyć można nietypowy pojazd, wyciągnięty żywcem z filmów science-fiction. Urządzenie to ciągnik na gąsienicach, który jednak… nie posiada kabiny dla kierowcy. Wyprodukowany przez holenderską firmę AgXeed pojazd całkowicie samodzielnie porusza się po polu. Elektromobilność Już ponad 62 tysiące elektryków w Polsce. Jakie wyzwania stoją przed branżą elektromobilności? Według danych z końca marca 2024 roku, w Polsce było zarejestrowane łącznie 62 629 osobowych i użytkowych samochodów całkowicie elektrycznych (BEV). W ubiegłym miesiącu ich liczba zwiększyła się o 5916 szt. (o 8% więcej niż w analogicznym okresie 2023 roku) – wynika z Licznika Elektromobilności, uruchomionego przez PZPM i PSNM. Volvo Polska dostarczyło kolejnych siedem autobusów z napędem hybrydowym zamówionych przez PKM Sosnowiec – pięć krótkich i dwa przegubowe. W tej chwili Sosnowiec dysponuje już 24 hybrydami Volvo, do października flota powiększy się do 35 autobusów tego producenta. Reklama Do Sosnowca dotarło kolejnych siedem autobusów hybrydowych wyprodukowanych dla PKM Sosnowiec we wrocławskiej fabryce Volvo – pięć 12-metrowych Volvo 7900H oraz dwa przegubowe, 18-metrowe Volvo 7900LAH. Pomieszczą one odpowiednio: 90 pasażerów, w tym 26 na miejscach siedzących (autobus krótki) oraz 130 pasażerów, w tym 41 na miejscach siedzących (autobus przegubowy). Wyposażone zostały w klimatyzację, ładowarki USB, monitoring, system informacji pasażerskiej, do dyspozycji pasażerów będzie ponadto darmowy dostęp do Internetu przez Wi-Fi. Autobusy hybrydowe Volvo serii 7900 są zasilane energią elektryczną podczas ruszania i postojów na przystankach. Po osiągnięciu prędkości 20 km na godzinę przełączają się na zasilanie silnikiem diesla. Są wyposażone w baterie, silnik elektryczny i mały silnik diesla. Baterie ładują się podczas hamowania silnikiem, a autobus nie wymaga dodatkowej infrastruktury do ładowania. Autobusy tego typu zużywają od 30 do 40 proc. mniej paliwa i emitują od 40 do 50 proc. mniej spalin w porównaniu z analogicznymi autobusami z napędem diesla. Są też bardzo ciche. – Czystość powietrza i obniżenie poziomu hałasu to kwestie, które coraz częściej brane są pod uwagę przy projektowaniu systemów komunikacji miejskiej. Obserwujemy, że władze samorządowe i lokalne przedsiębiorstwa komunikacyjne coraz chętniej spoglądają w stronę autobusów wykorzystujących napęd elektryczny. Przekazane dziś PKM Sosnowiec autobusy to trzecia z serii pięciu dostaw naszych hybryd dla Sosnowca. Liczymy, że kolejne miasta pójdą śladem tego miasta. Ze swojej strony jesteśmy gotowi, aby dostarczać hybrydy, a także autobusy elektryczne do polskich miast, powiedziała Małgorzata Durda, dyrektor Volvo Buses na Polskę i Kraje Bałtyckie. W ramach kontraktu zawartego z sosnowieckim przedsiębiorstwem komunikacji miejskiej, Volvo dostarcza w sumie 35 hybrydowych autobusów miejskich – 25 krótkich i 10 przegubowych, wszystkie wyprodukowane w Polsce, we wrocławskiej fabryce Volvo. Do dzisiaj Volvo dostarczyło do Sosnowca już 24 pojazdy, a cały kontrakt zostanie wypełniony do końca października. Autobusy Volvo to pierwsze przegubowe hybrydy odebrane przez polskiego przewoźnika. To także największa jednorazowa dostawa pojazdów z napędem hybrydowym w Polsce. Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.