Elektromobilność Kto sięga po dopłaty do e-aut? Najnowsze dane z programu NaszEauto 06 czerwca 2025 Elektromobilność Kto sięga po dopłaty do e-aut? Najnowsze dane z programu NaszEauto 06 czerwca 2025 Przeczytaj także Elektromobilność Sprawdzony model walki ze smogiem. Londyn pokazuje, co działa w praktyce Burmistrz Londynu, Sadiq Khan zapowiedział, że do 2030 roku zamierza osiągnąć w Londynie zerową emisję netto. Siedem lat po ogłoszeniu klimatycznego stanu wyjątkowego Londyn zrealizował szereg działań, które poprawiły jakość powietrza i życia mieszkańców. Teraz burmistrz apeluje do światowych przywódców, by na wzór Londynu odważnie podejmowali działania na rzecz klimatu. Fotowoltaika Owce-kosiarki na farmach OZE. Zysk dla rolników i klimatu Stada owiec skubią trawę wokół paneli słonecznych na farmach fotowoltaicznych. Ta niecodzienna praktyka stała się rozwiązaniem problemu nadmiernej roślinności w otoczeniu fotowoltaiki bez szkody dla zwierząt, a z zyskiem dla rolnika. Jej popularność narodziła się w Europie i obejmuje coraz więcej krajów inwestujących w rozwój agrofotowoltaiki. Dostaliśmy informację od NFOŚiGW dotyczące dokładnych statystyk programu zwiększającego elektromobilność Polaków ,,NaszEauto”. Dane pokazują wyraźne różnice w zainteresowaniu dopłatami w zależności od regionu. Gdzie mieszkańcy najchętniej korzystają z dopłat do zakupu samochodów elektrycznych? Reklama Województwa z największa liczbą wniosków Biorąc pod uwagę informacje od początku trwania naboru do 2 czerwca 2025 roku wskazuje, że zdecydowanymi liderami składania wniosków są mieszkańcy województwa mazowieckiego. Złożyli oni aż 987 wniosków, co przekłada się na aż 19,9% ogólnej liczby zarejestrowanych wniosków. Ponad połowa wniosków przypada na m. st. Warszawę – 448, a także sporo na powiaty ościenne (między 79 w p. piaseczyńskim a 18 w p. otwockim). Drugie co do wielkości miasto województwa – Radom odpowiada tylko za 11 złożonych wniosków. Mieszkańcy województwa śląskiego odpowiadają za 637 złożonych do NFOŚiGW wniosków o dotacje (12,8%). W przeciwieństwie do Mazowsza, na Śląsku istnieje większa decentralizacja obywateli ubiegających się o finansowanie. Przoduje miasto Katowice – 57 wniosków, następny jest powiat będziński 42, a kolejne miasto Rybnik 35 złożonych wniosków. Podium zamykają mieszkańcy województwa małopolskiego, którzy złożyli 597 wniosków, które stanowią 12% sumy wniosków z wszystkich województw. Ponownie widać tu silną centralizację zainteresowanych dofinansowaniem w głównym ośrodku miejskim regionu. Miasto Kraków odpowiada za 213 złożonych wniosków, za nim jest powiat krakowski – 105, oraz powiat wielicki 36 wniosków. ,,Mój Rower Elektryczny” opóźniony. Co dalej z dotacjami? NFOŚiGW komentuje Województwa z najmniejszą liczbą wniosków Najmniej wniosków złożono w województwie opolskim – 89 wniosków (1,8%). Z tej liczby najwięcej przypada na stolicę regionu – Opole, gdzie zarejestrowano 18 wniosków. W powiecie opolskim było to 14, a w powiecie brzeskim 11 wniosków. W województwie lubuskim złożono jeden wniosek więcej osiągając liczbę 90, ale w skali kraju również odpowiadając za 1,8% wniosków. W położonym przy granicy z Niemcami województwie najwięcej wniosków zarejestrowano w Zielonej Górze – 24, powiecie gorzowskim – 11 oraz w Gorzowie Wielkopolskim – 11. Zestawienie zamyka Świętokrzyskie, gdzie mieszkańcy doręczyli 95 pism o dofinansowanie, które odpowiadają za 1,9%. Mieszkańcy Kielc złożyli 26, powiatu kieleckiego 23, a znacznie mniej, bo 9, mieszkańcy powiatu jędrzejowskiego. Poniżej przygotowaliśmy infografikę przedstawiającą podział na 16 województw. Wnioski czekają na uzupełnienie Nabór wniosków w programie „NaszEauto” rozpoczął się 3 lutego 2025 roku. Od tego czasu złożono do NFOŚiGW łącznie 4965 wniosków. Jedynie 180 zostało zatwierdzonych pozytywnie, a aż 90% wymaga poprawy i zostało odesłanych do wnioskujących. Nie rozpoczęły się jeszcze wpłaty dotacji, ale dzięki informacjom wiemy, że oczekujące wnioski opiewają na 9,33% dostępnych w programie środków na ten cel. Warto rozważyć złożenie wniosku już teraz, by w razie błędów wymagających poprawy dysponować wystarczającym czasem, by dokonać poprawy i otrzymać pieniądze. Zobacz też: Program NaszEauto: 90% wniosków wymaga poprawy – nowe informacje NFOŚiGW Źródła: NFOŚiGW, Gov, Fot. Canva (mungkhoodstudios-images) Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.