Polska Lidl inwestuje w ekologię 07 kwietnia 2017 Polska Lidl inwestuje w ekologię 07 kwietnia 2017 Przeczytaj także Energetyka Czy osłony energetyczne będą przedłużone w 2025 roku? Ministra klimatu i środowiska Paulina Henning-Kloska zapowiedziała przedłużenie wsparcia dla odbiorców energii elektrycznej. Co ważne, dopiero po przyjęciu budżetu państwa będzie można powiedzieć, jaką formę będzie mieć to wsparcie. Polska Na Lubelszczyźnie pojawiły się nowe przypadki wścieklizny. Czy jest zagrożeniem dla ludzi? Na Lubelszczyźnie znaleziono kolejne zwierzę chore na wściekliznę. To już ósmy przypadek w tym roku. Główny Lekarz Weterynarii radzi, aby zachować wszelkie środki ostrożności i wyprowadzać psy na spacer jedynie w znanych i strzeżonych miejscach. Sklepy Lidl to marka kojarzona z dobrą jakością, nowatorskim podejściem do klienta oraz z urozmaiconym asortymentem. Nie bez powodów dla wielu wizyty w marketach tej sieci stały się nieodłączną częścią każdych zakupów. Reklama Przeglądając asortyment produktów, często nie mamy okazji dowiedzieć się o innych aspektach działalności tej marki. Dla zainteresowanych tematyką inną niż handlowa nie jest jednak tajemnicą, że ta niemiecka marka od dawna stawia nie tylko na ekologiczne produkty polecane klientom, ale bacznie zwraca uwagę na sposób pozyskiwania energii. Przytoczmy cześć z przykładów, jakimi mogą poszczycić się niektóre z marketów sieci Lidl. Jeden ze sklepów w Poznaniu został zaopatrzony w pompy ciepła, które dzięki zakumulowanej energii w gruncie ogrzewają budynek. Podobny system zastosowano w tym budynku do schłodzenia jego wnętrza za pomocą chłodzenia pasywnego. Innym rozwiązaniem wartym przytoczenia są instalacje fotowoltaiczne, dzięki którym produkowany prąd zaopatruje wybrane budynki tej marki i pozwala znacznie zaoszczędzić na kosztach jego zużycia. To jednak nie koniec przykładów, jakich często nie widać przebywając wewnątrz sklepu. Innym rozwiązaniem, na jakie postawiła ta sieć sklepów, jest energooszczędne oświetlenie typu LED. Zużycie energii zmniejszono w ten sposób o około 50% w porównaniu z oświetleniem starego typu. Nowatorstwo i wizjonerstwo to cechy, jakimi kierują się architekci nowych marketów należących do tej popularnej sieci. Według tych kryteriów zaprojektowano kolejne sklepy i dlatego zadbano o odpowiednio duży dostęp światła dziennego do wnętrza pomieszczeń dzięki szerokiej szklanej fasadzie budynków. Te proste w formie rozwiązania i koncepcje tworzą nowy styl oraz stały trend nowoczesnego handlu w XXI wieku. Nie można pominąć przy tej okazji innych nowinek, jakie obecne są w niektórych sklepach Lidl. Zużycie wody zoptymalizowano dzięki staremu i znanemu również w Polsce systemowi gromadzenia wody deszczowej. Dzięki temu do podlewania trawników i spłukiwania toalet wykorzystuje się wodę wcześniej zgromadzoną w zbiornikach. Powyższe przykłady, wyjaśniają dlaczego niektóre ze sklepów należących do koncernu Lidla otrzymują międzynarodowe certyfikaty najlepszych praktyk w zakresie zrównoważonego projektowania, budowania i użytkowania obiektów. Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.