Wiadomości OZE Niemcy czy Holandia? Tesla negocjuje budowę gigafabryki w Europie 06 sierpnia 2018 Wiadomości OZE Niemcy czy Holandia? Tesla negocjuje budowę gigafabryki w Europie 06 sierpnia 2018 Przeczytaj także Elektromobilność Żegluga na kursie dekarbonizacji. Czy morski handel może być neutralny klimatycznie? Bez transportu morskiego światowa gospodarka nie byłaby w stanie funkcjonować, jednak jego środowiskowy koszt staje się coraz trudniejszy do zaakceptowania przez społeczeństwo. Dążenie do zerowej emisji netto do 2050 roku to cel nie tylko Unii Europejskiej, ale także Międzynarodowej Organizacji Morskiej, która dostrzega wyzwania w emisyjności żeglugi. To wymusza poszukiwanie alternatywnych technologii, które są już testowane i mogą stopniowo ograniczać emisyjność nowych jednostek. Elektromobilność Luka w procedurach przy ocenie projektu ElectroMobility Poland. Czy decyzje NFOŚiGW zapadły bez pełnego obrazu ryzyk dla Polski? Największy w Polsce projekt z zakresu elektromobilności, wart 4,5 mld zł z KPO, został oceniony przez NFOŚiGW na podstawie dokumentacji wymaganej formalnie w naborze – bez dostępu do treści memorandum Electromobility Poland (EMP) z partnerem technologicznym. Dokument ten nie był wymagany na etapie oceny, jednak mógłby mieć znaczenie dla pełniejszej analizy ryzyk technologicznych, licencyjnych i właścicielskich. W świetle unijnych zasad de-risking rodzi to pytania o zakres analizy ryzyka i mechanizmy nadzoru nad projektami finansowanymi ze środków publicznych. Przedstawiciele producenta motoryzacyjnego Tesla prowadzą obecnie rozmowy z władzami w Niemczech i w Holandii odnośnie budowy swojej pierwszej, europejskiej fabryki – poinformował w poniedziałek „Wall Street Journal” (WSJ), powołując się na urzędników zaangażowanych w tę sprawę. Reklama Producent pojazdów elektrycznych prowadzi wstępne rozmowy z dwoma państwami, które także walczą o to, by umożliwić budowę w Europie pierwszej gigafabryki Tesli do produkcji samochodów i akumulatorów. Rozmowy są nadal na wczesnym etapie i zgodnie z informacjami WSJ, nie są one gwarantem wstępnego porozumienia. Dyrektor generalny Tesli, Elon Musk, powiedział w czerwcu, że preferuje Niemcy jako miejsce dla swojej pierwszej europejskiej gigafactory. Germany is a leading choice for Europe. Perhaps on the German-French border makes sense, near the Benelux countries — Elon Musk (@elonmusk) June 19, 2018 „Być może na granicy niemiecko-francuskiej, niedaleko krajów Beneluksu”, wskazał Musk w odpowiedzi na zapytania Twitterowiczów. Należy zauważyć też, że europejska siedziba Tesli znajduje się w Holandii. Rzecznik prasowy Tesli odmówił komentarza odnośnie doniesień WSJ. Na początku tego miesiąca firma ogłosiła plany budowy pierwszego zagranicznego zakładu w Chinach. Tesla zmaga się z realizacją swoich własnych celów produkcyjnych dla sedana Model 3. Musk podkreśla, że budowa rozpocznie się bezpośrednio po uzyskaniu stosownych zgód i zezwoleń. Pierwsze pojazdy zjadą z linii już za dwa lata. Oprócz uniknięcia chińskich ceł importowych nakładanych na samochody wyprodukowane w USA, fabryka w Chinach obniży Tesli także koszty transportu i sprawi, że komponenty pozyskiwania energii będą bardziej ekonomiczne. Więcej informacji: Tesla zainwestuje w nową fabrykę w Chinach. Źródło: Wall Street Journal, Reuters Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.