Elektromobilność Nowość na rynku: krótkotrwały leasing i subskrypcja na pojazdy elektryczne 16 marca 2021 Elektromobilność Nowość na rynku: krótkotrwały leasing i subskrypcja na pojazdy elektryczne 16 marca 2021 Przeczytaj także Elektromobilność Elektryki w Europie przyspieszają. W listopadzie polski program NaszEauto łapie oddech Auta elektryczne stają się coraz bardziej popularne w Europie. Najnowszy raport ujawnia kraje europejskie z największą sprzedażą pojazdów elektrycznych na mieszkańca w 2025 roku. W Polsce wzrost sprzedaży jest wspomagany przez rządowy program dopłat NaszEauto, który stabilizuje zainteresowanie zakupem elektryków, choć wciąż mierzy się z wyzwaniami administracyjnymi i dużą liczbą błędnie składanych wniosków. Elektromobilność Kradzieże kabli paraliżują stacje ładowania. Rosnący problem elektromobilności w Polsce W Polsce na koniec 2025 roku działa już ponad 11 300 publicznych punktów ładowania samochodów elektrycznych, co czyni nasz kraj jednym z najszybciej rozwijających się rynków elektromobilności w Europie. Dynamiczny przyrost infrastruktury nie idzie jednak w parze z jej bezpieczeństwem – na terenie całej Polski dochodzi do fali kradzieży kabli ładowania oraz aktów wandalizmu. Straty ponoszą nie tylko operatorzy, ale także kierowcy, którzy często tygodniami są odcięci od stacji ładowania. Elektryczny samochód w krótkoterminowym leasingu to dobra opcja dla wszystkich tych, którzy chcą wypróbować możliwości elektromobilności bez kupowania nowego pojazdu. Jakie są inne plusy tego coraz bardziej popularnego i elastycznego rozwiązania? Reklama Nowocześni subskrybenci Nowe usługi z zakresu leasingu, czy też subskrybowania (Electric Car Subscriptions) elektryków to przede wszystkim źródło ekologicznego transportu, które nie wymaga od nikogo zbyt dużego zaangażowania. Krótkotrwały leasing samochodu elektrycznego jest wygodnym rozwiązaniem, bowiem cena usługi uwzględnia już koszty ładowania, ubezpieczenie i inne opłaty. Coraz więcej europejskich firm proponuje to rozwiązanie jako formę przemieszczania się oraz skuteczną metodę propagowania zeroemisyjnego transportu. Kierowcy z pewnością docenią fakt braku zobowiązań czy krótkie, elastyczne umowy. Fair zasady Angielska firma Onto (jak i również firma Elmo) proponuje miesięczną “subskrypcję” Renault Zoe 135 za 389 funtów. Samochód może przejechać około 305 km na pełnym naładowaniu. Oferta jest podobna, jak w przypadku subskrypcji usług filmowych – umowa aktualizuje się wraz z rozpoczęciem kolejnego miesiąca, dopóki płacisz, samochód jest do twojego użytku. Usługę można anulować. Cały proces odbywa się za pomocą aplikacji. Wiek kierowcy musi mieścić się w przedziale 25-85 lat i nie może on posiadać więcej niż 6 punktów karnych. Zabronione jest używanie pojazdów do celów komercyjnych, czyli nie wolno świadczyć usług przewozu pasażerów. Samochody, które proponuje Onto nie są nowe, ale z małym przebiegiem i nie starsze niż 2 lata. Samochód elektryczny za 17 tys. zł. Chiński producent planuje podbić europejski rynek W cenę usługi wchodzi miesięczna opłata ubezpieczenia, naprawa i serwis, ubezpieczenie od awarii, opłata za wjazd do centrum Londynu, a także możliwość ładowania na 11 000 publicznych stacji BP Pulse, Shell i Tesli. Onto radykalnie zwiększa flotę swoich elektryków, za niespełna miesiąc ma już mieć 2300 pojazdów. W ofercie jest też Tesla Model 3, czy Jaguar I-Pace, ale prawie trzykrotnie droższy niż Zoe. Analitycy chwalą Eksperci podają, że taka forma wypróbowania elektryka, jest kusząca i dobrze przemyślana. Wkład finansowy w krótkoterminowy leasing nie doprowadzi nikogo od razu do bankructwa. W przeciwieństwie do powszechnie nam znanego leasingu, który zakłada średnio umowę na dwa lata. Analitycy porównują, że konwencjonalny leasing zakłada kaucję, a kierowca sam musi opłacić ubezpieczenie, serwis i oczywiście paliwo. Eksperci elektromobilności chwalą krótkoterminowy leasing za inspirującą wartość usług. Niektórzy twierdzą, że kto spróbował jazdy elektrykiem, raczej nie wróci już do pojazdu z silnikiem spalinowym. źródło: theguardian.com Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.