Elektromobilność Licznik elektromobilności styczeń 2021. Hybrydy popularniejsze niż elektryki 25 lutego 2021 Elektromobilność Licznik elektromobilności styczeń 2021. Hybrydy popularniejsze niż elektryki 25 lutego 2021 Przeczytaj także Elektromobilność Tych pojazdów SCT w Warszawie nie dotyczy. Sprawdź, czy możesz wjechać Minął niecały miesiąc od wejścia w życie pierwszej w Polsce Strefy Czystego Transportu. Do obszaru w centrum Warszawy nie mogą wjechać niektóre auta spalinowe, w zależności od tego kiedy zostały wyprodukowane lub jakie normy emisji spełniają. Niektóre pojazdy mogą być jednak wyłączone spod tych zasad na pewnych warunkach. Kogo dotyczą te uprawnienia i jak je zdobyć? Elektromobilność Polski rynek e-mobility na plusie w I połowie roku Według danych z końca czerwca 2024 roku, w Polsce było zarejestrowane łącznie 69 020 osobowych i użytkowych samochodów całkowicie elektrycznych (BEV). Przez pierwsze sześć miesięcy br. ich liczba zwiększyła się o 12 307 szt. (tj. o 7% więcej niż w analogicznym okresie 2023 roku) – wynika z Licznika Elektromobilności, uruchomionego przez PZPM i PSNM. Polskie Stowarzyszenie Paliw Alternatywnych podało najświeższe wyniki licznika elektromobilności. Na koniec stycznia 2021 roku po polskich drogach jeździło łącznie 19 671 samochodów osobowych z napędem elektrycznym. Z raportu wynika również, że rośnie zainteresowanie hybrydami typu plug-in. Reklama Spis treści Prawie 20 tys. samochodów elektrycznychEntuzjastami elektryków są przedsiębiorstwaDlaczego hybrydy są popularniejsze?Elektryczny transport zbiorowyRozwój infrastruktury ładowania Prawie 20 tys. samochodów elektrycznych Pod koniec stycznia br. w Polsce zarejestrowanych było 19 671 elektrycznych samochodów osobowych. Ponad połowę z nich (10 294 szt.) stanowiły pojazdy w pełni elektryczne (BEV). Pozostałe pojazdy (9 377 szt.) są hybrydami typu plug-in (PHEV). W styczniu 2021 roku przybyło 796 sztuk elektryków, czyli o 35% więcej niż w analogicznym okresie roku poprzedniego. – Choć w styczniu dynamika rejestracji pojazdów bateryjnych i hybryd plug-in nieco zmalała, to dane za rok 2020 pokazują, że aż 18,5% nabywców w Polsce wybrało pojazdy z napędami alternatywnymi, i że jest to poziom zbliżony do popytu na takie pojazdy w Europie, gdzie wynosi on 24,5% – skomentował Prezes PZPM Jakub Faryś. Entuzjastami elektryków są przedsiębiorstwa Jakub Faryś uważa, że gorszy wynik w porównaniu do innych krajów Europy wynika m.in. z braku systemu wsparcia zakupu elektryków dla firm. Jednocześnie nabywcy instytucjonalni odpowiadają za ok. 75% nowych rejestracji. Zdaniem Farysia, obecnie większość firm prowadzi politykę proekologiczną, a więc taki program odniósłby sukces. Floty w Polsce coraz częściej wybierają elektromobilne rozwiązania Dlaczego hybrydy są popularniejsze? Dyrektor Zarządzający PSPA Maciej Mazur zauważył, że w ostatnich miesiącach PHEV cieszą się większym zainteresowaniem niż BEV. Mazur wymienia dwa potencjalne powody takiego zachowania: coraz atrakcyjniejszą ofertę modelową w segmencie PHEV,odkładanie zakupu BEV w oczekiwaniu na zapowiadaną kontynuację dopłat ze środków NFOŚiGW. Poprzednie programy wsparcia dla kierowców zainteresowanych elektromobilnością, przeprowadzone w czerwcu i lipcu 2020 roku, były pilotażowymi. – Pozwolą one poznać oczekiwania zainteresowanych wsparciem oraz zebrać doświadczenia dotyczące zarówno warunków wsparcia, jak i logistyki wdrażania programu. Aktualnie MKiŚ oraz NFOŚiGW przeprowadzają ewaluację zakończonych naborów i w oparciu o jej wyniki wprowadzone zostaną ewentualne usprawnienia i modyfikacje warunków udzielania wsparcia – czytamy w odpowiedzi Ministerstwa Klimatu i Środowiska na interpelację Zbigniewa Konwińskiego, posła Koalicji Obywatelskiej. Elektryczny transport zbiorowy Zwiększył się również park autobusów elektrycznych – z 430 szt. pod koniec 2020 roku, do 442 szt. na koniec ubiegłego miesiąca. Dla porównania, w styczniu 2020 roku zarejestrowano tylko jeden taki pojazd. W najbliższym czasie możemy spodziewać się zwiększenia floty autobusów nisko- i zeroemisyjnych, m.in. ze względu na program “Zielony transport publiczny”. Nabór wniosków zakończy się 15 grudnia 2021 roku lub po wyczerpaniu środków. Autobusy wodorowe w Polsce Rozwój infrastruktury ładowania Pod koniec stycznia w Polsce działało 1 395 ogólnodostępnych stacji ładowania pojazdów elektrycznych (2 711 punktów). 33% z nich stanowiły szybkie stacje ładowania prądem stałym (DC), a 67% – wolne ładowarki prądu przemiennego (AC) o mocy mniejszej lub równej 22 kW. W pierwszym miesiącu 2021 roku uruchomiono 31 nowych ogólnodostępnych stacji ładowania (70 punktów). Ulepszenia infrastrukturalne, które pomogą w rozwoju elektromobilności [raport] Źródło: pspa.com.pl Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.