Kolejna firma inwestuje w fotowoltaikę. Tym razem jest to Dino

Coraz więcej firm prowadzi politykę proekologiczną. Niektóre z nich kupują prąd wytwarzany ze źródeł odnawialnych, inne z kolei inwestują we własne panele fotowoltaiczne. Do tych drugich należy polska sieć marketów spożywczych Dino.

Inwestycja z zeszłego roku udała się

W czerwcu 2020 roku sieć Dino Polska poinformowała, że do początku roku 2021 zainstaluje panele fotowoltaiczne na dachach 400 marketów w całym kraju. W ciągu niespełna dwóch miesięcy w fotowoltaikę udało się wyposażyć 100 sklepów. Natomiast w zeszłym tygodniu Dino przekazało, że zamierzony cel został zrealizowany w 100%. 

Fotowoltaika również na centrach dystrybucyjnych

Po udanym etapie montowania paneli spółka zdecydowała o rozszerzeniu inwestycji  w odnawialne źródła energii. 18 lutego br. Dino Polska zawarła umowę na montaż instalacji fotowoltaicznych w trzech centrach dystrybucyjnych o łącznej mocy 3 MW. 

Znacząco ograniczą one zapotrzebowanie na energię elektryczną pochodzącą z konwencjonalnych źródeł i zredukują ilość szkodliwych substancji trafiających do atmosfery o około 2,2 tys. ton ekwiwalentu CO2 rocznieczytamy w komunikacie spółki. 

Kolejne 400 instalacji i 24 tys. ton mniej zanieczyszczeń

Dino podkreśla również, że w ciągu najbliższego roku zainstaluje panele fotowoltaiczne na dachach kolejnych 400 sklepów. Moc zainstalowana wyniesie ok. 16 MW, co według obliczeń spółki zmniejszy emisję dwutlenku węgla o ok. 12 tys. ton rocznie. 

Inwestycje w odnawialne źródła energii i propagowanie proekologicznych rozwiązań są jednym z priorytetów spółki, a minimalizowanie wpływu na środowisko naturalne na stałe jest wpisane w działalność operacyjną Dino Polskapowiedział Michał Muskała, członek zarządu Dino Polska S.A.

Po ukończeniu powyższych projektów łączna moc wszystkich instalacji wyniesie 33 MW. W 2022 roku powinno to pozwolić na zredukowanie ilości szkodliwych substancji trafiających do atmosfery o około 24 tys. ton.