Electric car, electric vehicle, electric, electricity, charging, EV charging

Orlen chce sprawić, by autem elektrycznym można było przejechać całą Polskę

Jak zauważyła podczas XV Kongresu Nowego Przemysłu w Katowicach Katarzyna Sobótka-Demianowska, aby elektromobilność miała w Polsce sens, samochody elektryczne muszą wyjechać poza miasto. Sobótka-Demianowska jest kierownikiem w Zespole Przygotowania Projektów Energetycznych PKN Orlen.

Orlen realizuje obecnie projekt budowy 150 stacji ładowania dla pojazdów elektrycznych na swoich stacjach paliw. Jak mówiła przedstawicielka Orlenu, rozwój tego rodzaju instalacji jest dla firmy bardzo ważny.

Budowa infrastruktury do ładowania samochodów elektrycznych jest skomplikowanym procesem. Każda stacja ładowania okazuje się być osobnym trudnym przypadkiem. Musimy wziąć pod uwagę kwestie wybuchowości oraz ewentualne kolizje z innymi instalacjami”, mówiła Sobótka-Demianowska.

Stacje ładowania są bardzo problematyczne w budowie. Jednym problemem, na jaki zwraca Sobótka-Demianowska, jest koszt, ale są też inne. „Podjęliśmy decyzję, że każda stacja ładowania będzie miała osobne dedykowane mu przyłącze. W wielu przypadkach, w których składaliśmy wnioski o przyłączenie stacji ładowania do sieci, okazywało się, że nie ma odpowiedniej mocy przyłączeniowej”, mówi kierowniczka zespołu w Orlenie. Obecnie zmniejsza się moc ładowarek, ale docelowo ma być większa, jak tylko operatorzy sieci przesyłowej dostosują przyłącza.

Ponadto nie wszystkie stacje ładowania są widoczne są dla operatorów sieci przesyłowej. O ile stacje Orlenu wyposażone są w osobne przyłącza dla swoich stacji ładowania, to stacje przyłączone np. wewnątrz budynków korzystają z ich przyłączy i są dla operatorów niewidoczne.

źródło: cire.pl, orlen

1 comment

Dodaj komentarz

Zapisz się do naszego newslettera

Wysyłamy maksymalnie jedną wiadomość w tygodniu, nie spamujemy!

Czytaj więcej: