1200x628 4
Reklama

Instalacja fotowoltaiczna z magazynem energii

Poznaj orientacyjne koszty

PAIH: Rośnie popyt na produkty ekologiczne

PAIH: Rośnie popyt na produkty ekologiczne

Rośnie zainteresowanie produktami wytwarzanymi w sposób ekologiczny i spełniającymi najwyższe standardy w zakresie ochrony środowiska. Informuje Polska Agencji Inwestycji i Handlu (PAIH).

CFF OPP 450 250 1CFF baner poziom B3 CFA 8.02
Reklama

Przewidywania na 2021

Polska Agencja Inwestycji i Handlu (PAIH) jest instytucją doradczą działająca w Polsce i na świecie. Wzmacnia rozpoznawalność polskich marek na międzynarodowych rynkach, promuje rodzime produkty i usługi oraz rozwiązania technologiczne. W podsumowaniu ubiegłego roku i przewidywaniach na ten, Prezes PAIH zwróciła uwagę na kwestie ekologiczne.

Rośnie popyt na produkty wytwarzane w sposób ekologiczny, produkty pochodzenia roślinnego czy te, których składniki wzmacniają odporność, a przede wszystkim spełniają najwyższe standardy w zakresie ochrony środowiska. To oznacza, że w 2021 roku dalszego wzrostu może spodziewać się polska branża rolno-spożywcza podsumowuje p.o. Prezes PAIH Grażyna Ciurzyńska.

Ekotrendy

Boom na ekologiczne produkty, głównie żywność, trwa już od kilku dobrych lat. Głównym motywem do zakupu żywności ekologicznej jest przede wszystkim troska o zdrowie, ale też o środowisko naturalne czy dobrostan zwierząt. To podejście wpisuje się w obecny trend do bycia eko w ogóle. Wielu konsumentów zaczyna od produktów spożywczych, by później przejść na kosmetyki, chemię domową czy ubrania. Z raportu Nielsena „Home & Beauty Loves Eco” wynika, że już blisko 40% Polaków interesuje się produktami ekologicznymi i naturalnymi.

Co z tym bio?

Jeśli chodzi o produkty bio, to główną blokadą przy ich zakupie jest cena. Z danych Nielsena wynika, że aż dla 68% Polaków produkty bio są za drogie. Ciężko jednak będzie zbić tę cenę, bo po prostu produkcja tego rodzaju żywności jest droga. Rolnicy muszą uiszczać opłatę za nadanie certyfikatu, większość prac wykonują ręcznie, nie używają chemicznych środków ochrony roślin. Dlatego rolnictwo ekologiczne w Polsce rozwija się słabiej niż w innych krajach europejskich. Jest szansa na zmiany, bo zgodnie z założeniami Europejskiego Zielonego Ładu powierzchnia przeznaczona na produkcję ekologiczną ma się zwiększyć do 25%.

Z troski o środowisko

Coraz więcej marek i firm w swoją działalność wpisuje zachowania ekologiczne. Biorąc na poważnie zmiany klimatu stara się na różne sposoby zminimalizować swój negatywny wpływ na środowisko. Rośnie też świadomość konsumentów na temat greenwashingu. Dlatego marki, dla których eko to tylko dobre hasło reklamowe, szybko zostają ujawnione. Z drugiej edycji badania Ekobarometr agencji badawczej SW Research wynika, że co trzeci konsument nie wierzy w szczerość marek, które reklamują się jako ekologiczne i walczące z problemami środowiska naturalnego i klimatu.

Źródło: wirtualnemedia.pl, ekowprost.pl, paih.gov.pl

Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.