Elektromobilność Pierwszy taki zakład w Europie! Maszyny Bosch zajmą się recyklingiem akumulatorów z samochodów elektrycznych26 kwietnia 2023 Elektromobilność Pierwszy taki zakład w Europie! Maszyny Bosch zajmą się recyklingiem akumulatorów z samochodów elektrycznych26 kwietnia 2023Przeczytaj także Elektromobilność Barometr Flotowy 2023. Czy polscy przedsiębiorcy potrzebują elektryków? „Barometr Flotowy” to bada rozwój elektromobilności wśród przedsiębiorców. W najnowszej edycji projektu pod lupę wzięto 25 krajów, w tym gronie nie zabrakło też Polski. Jakie wnioski płyną z przeprowadzanych analiz? Elektromobilność Ten samochód elektryczny robi furorę. Właśnie został najlepiej sprzedającym się autem świata! Elektryk najlepiej sprzedającym się samochodem świata? Z analizy przeprowadzonej przez JATO Dynamics wynika, że w pierwszym kwartale 2023 roku Tesla Model Y wyprzedził w statystykach sprzedaży wszystkie auta świata, w tym pojazdy spalinowe. W Magdeburgu powstanie pierwszy w Europie w pełni zautomatyzowany zakład z systemem do rozładowywania i demontażu modułów akumulatorowych. Dostawcą maszyn, urządzeń i oprogramowania, które pozwoli na recykling litu, kobaltu czy niklu jest firma Bosch.Recykling baterii samochodów elektrycznychEksperci przewidują, że do 2030 roku Europa będzie potrzebować możliwości recyklingu do 420 tys. ton metrycznych materiałów akumulatorowych rocznie.Niemiecka firma natomiast szacuje, że do tego czasu samochody elektryczne będą stanowiły około 70% wszystkich nowo zarejestrowanych aut osobowych na Starym Kontynencie. – Elektromobilność może zaistnieć w dłuższej perspektywie tylko wtedy, gdy dostępna będzie wystarczająca ilość surowców do produkcji akumulatorów. Recykling odgrywa tu kluczową rolę, a jednocześnie sprawia, że nasza produkcja jest zrównoważona: ponownie wykorzystujemy to, co zużywamy, a także odzyskujemy surowce – powiedział dr Stefan Hartung, prezes zarządu Bosch. Fabryka pomp ciepła warta 1,2 mld zł. Bosch zapewni kolejne 500 miejsc pracyW tym celu niemiecka firma opracowała specjalne maszyny, urządzenia i oprogramowanie, które stworzyły w Magdeburgu pierwszy w Europie w pełni zautomatyzowany system do rozładowywania i demontażu modułów akumulatorowych. Zakład w Magdeburgu wykorzysta technologię BoschFirma Battery Lifecycle Company buduje w Magdeburgu pierwszy w Europie w pełni zautomatyzowany zakład, do którego technologię dostarczyła firma Bosch Rexroth. Specjaliści przeprowadzą testy na zużytych akumulatorach różnych producentów, które najpierw zostaną poddane procesowi głębokiego rozładowania, a następnie przygotowane do późniejszego rozdrobnienia. System transportowy TS2+[3] będzie dostarczał zestawy bateryjne o wadze do 150 kg z prędkością 18 m/s czyli automatyczne rozładowanie ośmiu akumulatorów litowo-jonowych z samochodów elektrycznych zajmie mniej niż 15 minut. To duża zmiana, bo obecnie w procesie ręcznym trwa nawet 24 godziny.Bosch ma wieloletnie doświadczenie w opracowywaniu automatyki i technologii produkcji akumulatorów. Wszyscy niemieccy producenci samochodów klasy premium oraz wiele zakładów produkujących akumulatory na całym świecie korzysta z technologii przemysłowej tej firmy.Źródło: media.mslgroup.plFot: CanvaNowe dostawcze samochody elektryczne od Bosch i Tropos MotorsArtykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.