Polscy studenci mistrzami Europy w wyścigu samochodów elektrycznych 

Polscy studenci mistrzami Europy w wyścigu samochodów elektrycznych 

Lodz Solar Team, zespół studentów Politechniki Łódzkiej po raz kolejny okrzyknięty mistrzem Europy w wyścigu samochodów elektrycznych. Zasilany energią słoneczną Eagle Two okrążył tor 140 razy na jednym ładowaniu.

Studenci Politechniki Łódzkiej mistrzami Europy w wyścigu samochodów elektrycznych 

Lodz Solar Team zdobył pierwsze miejsce w wyścigu samochodów elektrycznych iLumen European Solar Challenge w Belgii na byłym torze F1 Circuit Zolder. Do rywalizacji dołączyło 18 innych drużyn z całego kontynentu. 

gg io28wegFkLZ CsvBSqO61D CwXIS8dVnm2LUg5WKT0yLwuQ7URvVp95ww2vg4ESgUUOcrjOreudDjQAxp8YNtwF60XJMBqpccNv11pjz863EZN7rUoZPwx7zVTgKzzlBlbT5U A hfkoTWm Wzn6EwDfm2iUTL94yYizuRB atfQg1YWCzomVg
Zespół Lodz Solar Team znów na podium iLumen European Solar Challenge. Źródło: p.lodz.pl

Po zsumowaniu punktacji z testów przed wyścigiem, jak i z samego wyścigu, okazało się, że Lodz Solar Team nie ma sobie równych w klasyfikacji generalnej. Tym samym zdobyliśmy tytuł Mistrzów Europy!mówi z dumą szczęśliwa Weronika Grzesiak z Działu Marketingu zespołu Politechniki Łódzkiej.

To kolejna wygrana zespołu z Politechniki Łódzkiej. Drużyna stanęła na podium również w poprzednich edycjach wyścigu – w 2018 oraz 2021 roku. 

ev sustainability digital ad 300x250 921167513 PL final jun28 1
ev sustainability digital ad 750x200 949073423 PL PL Aug22 final 1

140 okrążeń na jednym ładowaniu 

W zawodach iLumen European Solar Challenge ścigają się samochody elektryczne, napędzane za pomocą energii słonecznej. Tor Circuit Zolder ma długość 4,011 km i jest pełny wielu niespodziewanych, trudnych zakrętów. iLumen European Solar Challenge jest inspirowany legendarnym wyścigiem Le Mans, który polega na przejechaniu jak największej liczby okrążeń w ciągu doby. 

Eagle Two, elektryk Lodz Solar Team, pokonał na jednym ładowaniu aż 140 okrążeń. Samochód może osiągać prędkość nawet 140 km/h, wyposażony jest w baterie litowo-jonowe oraz panele słoneczne o mocy 1000 W. 

dPMHI4 4qMfrcvy8E0xy ygYtKvw9rMvl0Hmc4Zvi86vaYzGPaY1jlFB05Z0r26cc gxOixw26nLPZxnMbEmVVm2pIjAH120fKDD0SX6tqNugBAuCuFai3gywNw35llJmStvda8Y45nvvPqSOEi5epavgfF
Eagle Two podczas wyścigu iLumen European Solar Challenge w 2020 roku. Źródło: lodzsolarteam.p.lodz.pl

Podczas ostatnich zawodów, 24 godzinnego wyścigu, który odbył się w Belgii na torze Circuit Zolder udało nam się przejechać 945 km na jednym ładowaniu. Było to możliwe dzięki zastosowaniu specjalnych, energooszczędnych silników oraz baterii o pojemności 60 kWh. Co ciekawe, z tych danych można wyliczyć, że nasze zużycie energii na 100 km wyniosło 6.3 kWh/100 km, co jest równe, mniej więcej, jednej trzeciej średniego zużycia energii dla samochodu miejskiegozdradził Szymon Przybył, członek Lodz Solar Team

Politechnika Łódzka pracuje nad przydomową turbiną wiatrową, która wykorzystuje ruch samochodów 

Zespół inżynierów Politechniki Łódzkiej wkrótce przeprowadzi testy przydomowej turbiny wiatrowej, która została dostosowana do produkcji energii w mieście. Technologia może produkować prąd nie tylko za pomocą naturalnych wiatrów, ale również dzięki wykorzystaniu ruchu pojazdów na drodze. Projekt zyskał dofinansowanie w wysokości 300 tys. euro.   

Źródła: p.lodz.pl, naukawpolsce.pl

Fot. główna: p.lodz.pl

Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.