Elektromobilność Powstało pierwsze w 100% europejskie ogniwo litowo-jonowe 03 stycznia 2022 Elektromobilność Powstało pierwsze w 100% europejskie ogniwo litowo-jonowe 03 stycznia 2022 Przeczytaj także Elektromobilność Tych pojazdów SCT w Warszawie nie dotyczy. Sprawdź, czy możesz wjechać Minął niecały miesiąc od wejścia w życie pierwszej w Polsce Strefy Czystego Transportu. Do obszaru w centrum Warszawy nie mogą wjechać niektóre auta spalinowe, w zależności od tego kiedy zostały wyprodukowane lub jakie normy emisji spełniają. Niektóre pojazdy mogą być jednak wyłączone spod tych zasad na pewnych warunkach. Kogo dotyczą te uprawnienia i jak je zdobyć? Elektromobilność Polski rynek e-mobility na plusie w I połowie roku Według danych z końca czerwca 2024 roku, w Polsce było zarejestrowane łącznie 69 020 osobowych i użytkowych samochodów całkowicie elektrycznych (BEV). Przez pierwsze sześć miesięcy br. ich liczba zwiększyła się o 12 307 szt. (tj. o 7% więcej niż w analogicznym okresie 2023 roku) – wynika z Licznika Elektromobilności, uruchomionego przez PZPM i PSNM. Nowy rozdział w branży bateryjnej. Po kilku latach pracy w szwedzkiej gigafabryce Northvolt powstało pierwsze w pełni wyprodukowane w Europie ogniwo litowo-jonowe. Ogniwa będą wykorzystywane do budowy złożonych systemów bateryjnych. Reklama Europejskie ogniwo Gigafabryka Northvolt Ett w północnej Szwecji wpisała się na stałe w rewolucję produkcji ogniw. Zaczyna się nowy rozdział branży bateryjnej w Europie, ponieważ to pierwsze takie ogniwo, które zostało całkowicie zaprojektowane, rozwinięte i wyprodukowane w zakładzie należącym do europejskiej firmy. – Dzisiaj osiągnęliśmy moment przełomowy, do którego doszliśmy dzięki ciężkiej pracy całego zespołu. Oczywiście pierwsze ogniwo to dopiero początek. W następnych latach będziemy istotnie zwiększać moce produkcyjne, aby umożliwić europejską transformację ku zdekarbonizowanej przyszłości – powiedział Peter Carlsson, współzałożyciel i CEO Northvolt. Pierwsze ogniwo ma format ogniwa pryzmatycznego i zeszło z linii produkcyjnej 28 grudnia. Zostało zaprojektowane w fabryce szwedzkiej miejscowości Västerås. W najbliższych latach możliwości produkcyjne zakładu Northvolt Ett wzrosną do 60 GWh/rok. Gigafabryka ma już zagwarantowane kontrakty z takimi koncernami i markami jak BMW, Fluence, Scania, Volkswagen, Volvo Cars i Polestar. Litowo-jonowe ogniwa bateryjne zostaną więc wykorzystane w branży motoryzacyjnej, przemysłowej oraz magazynowania energii. Rosnące zapotrzebowanie na akumulatory doprowadziło do znacznej poprawy w zakresie energii, gęstości, jakości, temperatury, trwałości czy czasu ładowania baterii. Stopniowo zmniejszają się także koszty akumulatorów, co będzie miało decyzyjny wpływ np. na branżę elektromobilności. Gdańsk uczestniczy w produkcji Ogniwa wyprodukowane w gigafabryce Northvolt Ett będą trafiały do gdańskiego zakładu produkcyjnego, w którym będą wykorzystywane do budowy złożonych systemów bateryjnych. Budynek w Gdańsku jest zasilany energią odnawialną. W tym roku rusza linia produkcyjna. Oprócz fabryki powstało tu także Inżynierskie Centrum Badawczo-Rozwojowe modułów bateryjnych, systemów magazynowania energii oraz procesów i technologii produkcyjnych. Nowoczesne systemy magazynowania energii. Inwestycja Northvolt w Gdańsku – Dzisiejsze wydarzenie jest ważne nie tylko dla Northvolt w Szwecji, ale również dla oddziału naszej firmy w Polsce. W Gdańsku wytwarzamy kompletne systemy bateryjne, których najważniejszym komponentem są ogniwa. Rozpoczęcie produkcji w Northvolt Ett oznacza, że już wkrótce zaczniemy otrzymywać ze Szwecji dostawy ogniw produkowanych w sposób zrównoważony dla środowiska – z materiałów w części pochodzących z recyklingu oraz w zakładzie zasilanym wyłącznie odnawialnymi źródłami energii – mówi Robert Chryc-Gawrychowski, prezes Northvolt Poland. źródło: mat. prasowy Czy baterie sodowe w końcu zastąpią lit? Nowa technologia akumulatorów Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.