Elektromobilność Pożar Tesli w Seulu. Ministerstwo żąda powtórzenia testów bezpieczeństwa 30 grudnia 2020 Elektromobilność Pożar Tesli w Seulu. Ministerstwo żąda powtórzenia testów bezpieczeństwa 30 grudnia 2020 Przeczytaj także Elektromobilność Tych pojazdów SCT w Warszawie nie dotyczy. Sprawdź, czy możesz wjechać Minął niecały miesiąc od wejścia w życie pierwszej w Polsce Strefy Czystego Transportu. Do obszaru w centrum Warszawy nie mogą wjechać niektóre auta spalinowe, w zależności od tego kiedy zostały wyprodukowane lub jakie normy emisji spełniają. Niektóre pojazdy mogą być jednak wyłączone spod tych zasad na pewnych warunkach. Kogo dotyczą te uprawnienia i jak je zdobyć? Elektromobilność Polski rynek e-mobility na plusie w I połowie roku Według danych z końca czerwca 2024 roku, w Polsce było zarejestrowane łącznie 69 020 osobowych i użytkowych samochodów całkowicie elektrycznych (BEV). Przez pierwsze sześć miesięcy br. ich liczba zwiększyła się o 12 307 szt. (tj. o 7% więcej niż w analogicznym okresie 2023 roku) – wynika z Licznika Elektromobilności, uruchomionego przez PZPM i PSNM. 9 grudnia w Seulu doszło do śmiertelnego wypadku z udziałem pojazdu Tesli. Model X uderzył w ścianę apartamentowca, a następnie zapłonął. Zginęła jedna osoba, a dwie kolejne zostały poważnie ranne. W sprawie przeprowadzono dochodzenie, które ujawniło bezpośrednią przyczynę wypadku. Reklama Spis treści Okoliczności wypadkuBłąd kierowcy lub wady produkcyjne samochoduMinisterstwo Transportu żąda ponowienia testów bezpieczeństwa TesliTesla weszła na południowokoreański rynek w 2017 roku Okoliczności wypadku Wieczorem 9 grudnia rozpędzona Tesla uderzyła w ścianę budynku na parkingu dzielnicy Yongsan, a następnie stanęła w płomieniach. Kierowca, adwokat z dużej seulskiej firmy prawniczej, próbował wydostać się z pojazdu, jednak drzwi nie chciały się otworzyć. Pracownicy parkingu, którzy zauważyli wypadek, wezwali służby i ruszyli na pomoc, jednak nie udało im się uratować kierowcy. Zginął on na miejscu, a pracownicy ulegli poparzeniom. Ugaszenie pożaru zajęło straży ponad godzinę, ze względu na bardzo wysoką temperaturę akumulatora. Zdjęcie z miejsca wypadku, fot. thekoreatimes.co.kr Błąd kierowcy lub wady produkcyjne samochodu Śledztwo wykazało, że bezpośrednią przyczyną tragedii było zapalenie się akumulatora po uderzeniu samochodu o ścianę. Śledczy sugerują, że do wypadku mogła przyczynić się również awaria funkcji automatycznego blokowania drzwi. Służby ciągle badają, co spowodowało zderzenie ze ścianą – błąd kierowcy, czy wady pojazdu, za które odpowiada producent. Prawdopodobnie w wyniku zapalenia się akumulatora, pojawiły się problemy z elektrycznością, w wyniku czego otwarcie drzwi od strony kierowcy stało się niemożliwe. Świadkowie zauważyli także, że samochód nagle znacznie przyspieszył – co zdaje się nierozsądne w warunkach parkingowych. Podobne przypadki nagłego, niezamierzonego przyspieszenia były zgłaszane w tym roku 127 razy w USA. – Energia spalania akumulatora stanowi tylko ok. 10% energii zawartej w zbiorniku benzyny i jest podzielona na 16 modułów z zaporami ogniowymi pomiędzy nimi. W konsekwencji efektywny potencjał spalania wynosi tylko ok. 1% tego, co spala porównywalny sedan na benzynę – skomentował zarzuty Elon Musk, dyrektor generalny Tesla. Ministerstwo Transportu żąda ponowienia testów bezpieczeństwa Tesli Koreańskie Ministerstwo Ziemi, Infrastruktury i Transportu stwierdziło, że pojazd może zostać wycofany, jeśli okaże się, że jest niebezpieczny – nawet po spełnieniu norm FTA (Federal Transit Administration). Ministerstwo poinformowało również, że skierowało już do Tesli prośbę o udostępnienie danych, które pozwolą zweryfikować standardy bezpieczeństwa samochodów producenta. Tesla weszła na południowokoreański rynek w 2017 roku Od stycznia do końca listopada 2020 roku, Tesla sprzedała 11 601 samochodów w Korei Południowej, co czyni ją czwartym największym importerem branży motoryzacyjnej w tym kraju. Największą popularnością wśród Koreańczyków cieszy się Model 3. Źródła: reuters.com, Korea Automobile Importers & Distributors Association, koreatimes.co.kr, businessinsider.com Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.