Wiadomości OZE Rumunia wyprodukuje własny samochód elektryczny 10 sierpnia 2018 Wiadomości OZE Rumunia wyprodukuje własny samochód elektryczny 10 sierpnia 2018 Przeczytaj także Energetyka Czy to detronizacja litu w branży baterii? Naukowcy opracowali baterię sodową zdolną do naładowania w kilka sekund Od lat producenci akumulatorów bez powodzeń poszukiwali techniki umożliwiającej ekspresowe naładowanie baterii. Dziś wydaje się to bliższe niż kiedykolwiek wcześniej. … Ekologia Ekologia coraz częściej decyduje w lokalnej polityce. Przykład z Bystrej Mieszkańcy Bystrej, sielankowego zakątka Beskidu Żywieckiego, nie zgodzili się na zabudowę terenów zielonych. Swój bunt wyrazili podczas niedawnych wyborów samorządowych. Wójt Gminy Wilkowice, Janusz Zemanek, był jedynym startującym kandydatem, a mimo tego – nie otrzymał wymaganej połowy głosów. Ponad 60% głosujących było przeciw. Powód? Pomysł zabudowy terenów zielonych w Bystrej. Przedsiębiorcy pochodzący z rumuńskiego miasta Baia Mare obecnie pracują nad samochodami elektrycznymi, które będą produkowane w Rumunii. Przyszłe pojazdy to małe samochody elektryczne, których ceny będzie zaczynać się od 13 700 euro. Reklama Producenci z Rumunii chcą zaproponować samochód GTF Oxygen oraz GTG Ozone. Prototyp dwuosobowy GTG Oxygen jest już używany na drogach Baia Mare i Cluj od dwóch lat. Samochód osiąga maksymalną prędkość 60 km/h. Dyrektor GTG automobile electrice, Gheorghe Muresan, powiedział, że w pomyśle produkcji zainspirował się założycielem amerykańskiej Tesli, Elonem Muskiem. Według ustaleń prace nad zakładem produkcyjnym już trwają. W ramach strategii planuje się produkcję 200 samochodów elektrycznych w skali miesiąca. Roczną produkcję zaplanowano na 3000-4000 pojazdów. Hala produkcyjna będzie zajmować 2600 metrów kwadratowych powierzchni i powinna zacząć działać w już w lutym 2019 roku. “Planujemy również testowanie samochodów”, poinformował Muresan. Dla przykładu GTG Oxygen sedan to 4-osobowy, pięciodrzwiowy miejski samochód elektryczny. Jego zasięg to 150-180 km na jednym ładowaniu, a bateria wystarcza na 70-80 000 km. Koszt wymiany baterii to 1300 euro. Producent zapewnia dwa lata gwarancji. Dwudrzwiowy GTF Oxygen 2 kosztuje 15 036 euro. Wyposażony jest w zewnętrzny bagażnik, spersonalizowany komputer pokładowy oraz klimatyzację. Osiągów szczegółowych samochodu jeszcze nie przedstawiono. Źródło: electrive.com, business-review.eu, wrc.net.pl,automobileelectrice.ro Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.