Elektromobilność Samochód elektryczny od… Xiaomi? Od smartfonów po wielkie inwestycje w elektryki 21 października 2021 Elektromobilność Samochód elektryczny od… Xiaomi? Od smartfonów po wielkie inwestycje w elektryki 21 października 2021 Przeczytaj także Elektromobilność Małopolska stawia na elektromobilność: miasta inwestują w autobusy elektryczne Wraz z wiosną zielenią się nie tylko drzewa, ale także drogi w Małopolsce dzięki inwestycjom w nisko i zeroemisyjny transport zbiorowy. Większe miasta regionu zdecydowały się sięgnąć po środki z publicznych pieniędzy i zmodernizować flotę swoich pojazdów. Takie zakupy to większe zużycie energii, ale wpisują się w europejskie plany klimatyczne. Elektromobilność Co piąty nowy samochód na świecie jest elektryczny. Rewolucja na kołach przyspiesza – ale nie wszędzie W 2024 roku sprzedaż aut elektrycznych przekroczyła 17 milionów sztuk. To nie są już dane z działu „innowacje”, ale brutalna rzeczywistość motoryzacyjna: elektryki masowo wyjeżdżają z salonów. Jak wynika z raportu Międzynarodowej Agencji Energetycznej (IEA), aż 1 na 5 nowo zarejestrowanych pojazdów na świecie to EV. Tyle tylko, że tempo tej rewolucji – choć nieodwracalne – jest bardzo nierówne. Trzeci co do wielkości producent smartfonów na świecie, zajmujący miejsce zaraz za Apple i Samsungiem, wkracza na rynek elektromobilności! Chiński producent telefonów Xiaomi dołączy do swojej oferty pojazdy elektryczne, inwestując 10 miliardów dolarów? w ciągu dziesięciu lat. Reklama Xiaomi wkracza w branżę elektryków Chiński producent smartfonów Xiaomi spodziewa się masowej produkcji własnych pojazdów elektrycznych w pierwszej połowie 2024 roku. Tą zaskakującą informację ujawnił we wtorek dyrektor generalny Xiaomi Corp Lei Jun. – Celem chińskiego giganta technologicznego jest zaoferowanie wysokiej jakości inteligentnych pojazdów elektrycznych – podawał Lei Jun. Xiaomi tanim rywalem dla pozostałych producentów? Firma Xiaomi planuje się stać największą masową chińską marką samochodową, która wystartuje na rynku jako konkurent Tesli. – Decyzja została podjęta po wielu rundach dyskusji wśród wszystkich naszych partnerów i będzie to ostatni duży przedsiębiorczy projekt mojego życia – powiedział w oświadczeniu Lei Jun. W Chinach są już setki firm walczących o udział w wiodącym światowym rynku samochodów elektrycznych. Więcej o chińskich elektrykach dla mas i o zagrożeniach jakie za nimi idą dla europejskiej gospodarki można przeczytać w artykule: Chińskie tanie elektryki dla mas! Europa daleko w tyle, a Tesla? Zagraniczni producenci również chcą budować pojazdy elektryczne dla chińskich konsumentów. Tesla już dostarcza swój Model Y do Chin ze swojej fabryki w Szanghaju, podczas gdy Ford planuje tam produkować elektryczną wersję Mustanga. Podobne inicjatywy Inne chińskie firmy technologiczne również zasygnalizowały zamiar produkowania samochodów lub współpracy z istniejącymi producentami samochodów w celu opracowania nowych technologii jazdy. Rynkowy gigant wyszukiwarek Baidu ogłosił w styczniu, że uruchomi działalność związaną z samochodami elektrycznymi. Chińska firma Alibaba utworzyła spółkę “joint venture EV” z firmą SAIC, a aplikacja Didi Chuxing nawiązała współpracę z producentem samochodów BYD w celu stworzenia pojazdów elektrycznych specjalnie zaprojektowanych pod specjalistyczne usługi. Dostawca danych S&P Global Platts szacuje, że nowe pojazdy energetyczne będą stanowić 20% całkowitej sprzedaży nowych samochodów w Chinach do 2025 roku! źródło: cnbc.com, reuters.com, Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.