Elektromobilność Świecący i składany rower e-cargo wykorzystuje fotoluminescencję i przewozi bagaże 17 kwietnia 2022 Elektromobilność Świecący i składany rower e-cargo wykorzystuje fotoluminescencję i przewozi bagaże 17 kwietnia 2022 Przeczytaj także Elektromobilność Luka w procedurach przy ocenie projektu ElectroMobility Poland. Czy decyzje NFOŚiGW zapadły bez pełnego obrazu ryzyk dla Polski? Największy w Polsce projekt z zakresu elektromobilności, wart 4,5 mld zł z KPO, został oceniony przez NFOŚiGW na podstawie dokumentacji wymaganej formalnie w naborze – bez dostępu do treści memorandum Electromobility Poland (EMP) z partnerem technologicznym. Dokument ten nie był wymagany na etapie oceny, jednak mógłby mieć znaczenie dla pełniejszej analizy ryzyk technologicznych, licencyjnych i właścicielskich. W świetle unijnych zasad de-risking rodzi to pytania o zakres analizy ryzyka i mechanizmy nadzoru nad projektami finansowanymi ze środków publicznych. Elektromobilność Chorwacja stawia na ładowarki przy autostradach. Polskie wakacje autem elektrycznym będą łatwiejsze Chorwacja rozpoczęła projekt instalacji farm fotowoltaicznych wzdłuż autostrad. Oznacza to nie tylko większą niezależność energetyczną tego kraju, ale też realne ułatwienie dla polskich turystów podróżujących samochodami elektrycznymi – w najbliższych latach ma powstać aż 259 nowych punktów ładowania. Fotoluminescencyjne oświetleniem całej ramy, dużo miejsca na przewożenie bagażu oraz opcja szybkiego składania. Poznaj Longtail Max – francuski rower, który zmienia nasze myślenie o e-rowerach. Reklama Jedzie i… świeci Liczba elektrycznych rowerów na ścieżkach i górskich szlakach rośnie z roku na rok. Elektryczny rower, skuter czy motorower dają możliwość szybkiego dotarcia do celu, ominięcia korków i jazdy bez spalin, co jest bardzo istotne w obliczu zmian klimatycznych. Twórcami e-rowerów są często przedstawiciele młodych stratupy, ale i doświadczonych firm motoryzacyjnych, jak Yamaha, Seat, czy Harley Davidson. Niewiele jest jednak e-rowerów, które posiadają tak wiele funkcji jednocześnie, jak ten rower francuskiej firmy Calendar Bikes. Zaproponowany model Longtail Max posiada rzadko spotykaną cechę, którą jest fotoluminescencja. Zjawisko jest rodzajem świecenia w ciemności (luminescencji), którą powoduje pochłanianie energii świetlnej, ultrafioletu lub podczerwieni. Twarz pomalowana farbą luminescencyjną, fot. unsplash Oprócz niewątpliwej zalety, jaką jest doskonała widoczność w nocy, francuski rower ma też inne cechy. Rzadko kiedy spotyka się przewożący bagaże rower e-cargo, który może zostać złożony i schowany do dużej torby. Oczywiście rower nie jest wielkości składanej hulajnogi, ale i tak Longtail Max trafia w niszę miłośników e-cargo, bezpieczeństwa na drodze, niespotykanego designu i zeroemisyjnego napędu. Świecący rower, fot. ebiketips.road.cc Świecący rower waży 29,5 kg, więc można zapakować go na sklepowy wózek i przewozić w razie potrzeby. 🙂 Producent zaleca jednak złożenie roweru, odwrócenie go do góry nogami i toczenie na małych kółkach, co odciąży od dźwigania 30 kg bagażu. E-cargo może pełnić wiele funkcji: służyć do wycieczek i przewożenia pasażerów, jazdy w dalszą podróż z bagażami. Sprawdzi się jako sposób przemieszczania dla kurierów i dostawców jedzenia z lokali gastronomicznych. Rozłożony Longtail Max jest przystosowany do przewożenia obciążenia do 200 kg. Jest wyposażony w silnik w tylnej piaście, akumulator 360 Wh, 7-biegowe przerzutki Shimano i hamulce tarczowe. Pojazd kosztuje prawie 4000 euro lub 4600 w wersji Plus, która obejmuje wygodną kanapę z poduszkami dla dwóch pasażerów, bezpieczne oparcie, amortyzowaną sztycę i podnóżki. Drewniany rower elektryczny. Możesz go zrobić samodzielnie źródło i fot. główna: calendar-bikes.com Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.