Elektromobilność Drewniany rower elektryczny. Możesz go zrobić samodzielnie 03 marca 2023 Elektromobilność Drewniany rower elektryczny. Możesz go zrobić samodzielnie 03 marca 2023 Przeczytaj także Elektromobilność Orlen zbuduje w Polsce 16 stacji ładowania wodorem. Dostał na to pieniądze z UE Realizowany przez ORLEN projekt Clean Cities – Hydrogen mobility in Poland otrzymał bezzwrotne dofinansowanie z UE w wysokości 62 mln euro. Unijne wsparcie dotyczy budowy 16 ogólnodostępnych stacji tankowania wodoru, rozmieszczonych w różnych regionach Polski. Pieniądze zostaną też wydane na budowę instalacji produkcji zielonego odnawialnego wodoru, w oparciu o elektrolizę wody zasilanej odnawialnymi źródłami energii. Elektromobilność Miał być samochód, będą elektryczne hulajnogi? Co dalej z projektem Izera Zdaniem Borysa Budki, ministra aktywów państwowych, inwestycja w Jaworznie powinna być kontynuowana. W jakiej formie? O tym zadecyduje audyt wewnętrzny spółki odpowiedzialnej za projekt. Dużo również zależy od rozwiązania kwestii wypłaty środków z KPO – z jednej strony rząd Tuska zamierza inwestować w elektromobilność (niekoniecznie w Izerę), z drugiej jest do tego zmuszony przez zapisy w planie KPO. Trudno przejść obojętnie obok projetu Evie Bee. Artystka skonstruowała niepowtarzalny rower elektryczny Electraply wykonany po części z drewna. Jak sama przyznaje, ma nadzieję na skomercjalizowanie pojazdu, ale przede wszystkim na obniżenie poziomu zanieczyszczeń w miastach. Reklama Zamiłowanie do motocykli i rzemiosła Drewniana rama i elektryczny akumulator. Evie Bee przyznaje, że jej projekt jest połączeniem hobby związanym z zamiłowaniem do zabytkowych motocykli, jazdy na e-rowerze i rzemiosła – stolarki. Co ciekawe, Evie służyła jakiś czas temu jako ochotnik w National Trust w Osterley Park, gdzie poznała tajniki budowy drewnianych domków na drzewach, słowem ekologii i ochrony lasów. Efektem tego bliskiego kontaktu z przyrodą jest nietypowy rower Electraply. Z czego zbudowany jest Electraply? Pasja do stolarki oraz uwielbienie życia w ruchu zaowocowało budową elektrycznego roweru. Rzadko zdarza się, żeby w branży e-mobilności konstruktorzy sami tworzyli rowery od A do Z. A tak właśnie było w przypadku Evie Bee. Artystka skorzystała z różnych kompozytów i składników. Topola, brzoza, sztuczna skóra, stal nierdzewna, akumulator 36 V i 12,5 Ah o pojemności 450 Wh, połączony z elektrycznym silnikiem rowerowym Smart Pie. Evie Bee i jej dzieło, zdjęcia udostępnione przez artystkę – Mam nadzieję, że e-rowery i e-skutery staną się coraz bardziej popularne w miastach i pomogą zmniejszyć zanieczyszczenie oraz polepszyć zdrowie i zwiększyć szczęście ludzi – powiedziała nam Evie Bee. Brytyjska konstruktorka podzieliła się swoją wiedzą i udostępniła e-booki z opisem tworzenia roweru „krok po kroku”. Znajdziesz go tutaj. Poniżej możesz zobaczyć rower Electraply w akcji! Popularność rowerów elektrycznych w Polsce Z badań przeprowadzonych w 2022 roku przez agencję Difference na zlecenie firmy KROSS wynika, że aż 86% osób zauważa wzrost popularności rowerów elektrycznych na polskich ulicach. Aż 40% ankietowanych planujących zakup e-bike przyznało, że świetnie sprawdzi się on podczas codziennych dojazdów do pracy i szkoły. Jednodniowe wyprawy na e-bike’u planuje 46% badanych, a 47% uważa, że rower elektryczny świetnie sprawdzi się podczas dłuższych podróży i wypraw. Polacy doceniają rowery ze wspomaganiem elektrycznym za wygodę, łatwość przemieszczania się i możliwość pokonywania długich dystansów. Ponad połowa ankietowanych twierdzi, że największą przewagą roweru elektrycznego jest minimalizowanie wysiłku podczas jazdy, natomiast 42% – szybkość w docieraniu do celu. Tyle samo osób zwróciło uwagę, że rower elektryczny jest bardziej ekonomiczny niż samochód. źródło: eviebeedesigns.co.uk, informacja prasowa KROSS Polska Czy po Polsce dobrze jeździ się rowerem? Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.