Elektromobilność Chcą dotacji na rowery elektryczne 05 sierpnia 2021 Elektromobilność Chcą dotacji na rowery elektryczne 05 sierpnia 2021 Przeczytaj także Elektromobilność Już ponad 60 tys. samochodów całkowicie elektrycznych jeździ po Polsce [RAPORT] Na koniec lutego 2024 roku łączna liczba zarejestrowanych w Polsce samochodów całkowicie elektrycznych (BEV) wyniosła 60 387. Jak wygląda rynek BEV? Oto podsumowanie lutego 2024. Depesze Nowe elektryczne autobusy wyjadą na ulice Warszawy Solaris Bus & Coach oraz MZA Warszawa podpisały umowę na dostawę 12 autobusów elektrycznych Urbino 12 electric. To kolejna umowa na dostawę pojazdów bateryjnych podpisana z producentem. Łącznie Solaris dostarczył już do stolicy 152 e-busy. Firma jest w trakcie realizacji kontraktu z grudnia 2023 – na 12 przegubowych Urbino 18 electric. Apel o prędkie wprowadzenie dotacji do zakupu e-rowerów wystosowało angielskie przedsiębiorstwo Halfords. Czy Wielka Brytania, która przewodzi na drodze europejskiej elektromobilności podąży za Francją i zacznie dotować elektryczne rowery? Reklama E-rower za starą brykę Sprzedawca akcesoriów i części samochodowych, systemów car-audio, nawigacji satelitarnej, rowerów oraz akcesoriów campingowych twierdzi, że Brytyjczycy powinni otrzymać gotówkę na zakup elektrycznych rowerów. Jednak jest pewien warunek: pieniądze na zeroemisyjny pojazdy miałyby zostać wydane, jeśli obywatele zezłomują stary samochód. Oczywiście ten z silnikiem spalinowym. Halfords wezwał rząd do wprowadzenia zachęt finansowych, ponieważ ceny elektrycznych rowerów są nadal poza zasięgiem wielu Brytyjczyków. Właściciel sieci sklepów chciałby, aby oprócz dopłat do e-rowerów wprowadzono wzorem Francji dotacje dla tych, którzy zezłomują swój wysokoemisyjny samochód. Reklama Francja: oddaj auto, a dostaniesz pieniądze na elektryczny rower Pieniądze na e-mobilność już są W Wielkiej Brytanii można już uzyskać dotacje do wielu form elektrycznego transportu: samochodów typu plug-in, motocykli, furgonetek i ciężarówek. Jak podaje angielski minister transportu Chris Heaton-Harris, rząd przygotowuje już program wsparcia dla kupna e-rowerów, a jego szczegóły zostaną podane na wiosnę. Jak na razie mówi się w Wielkiej Brytanii o wakacyjnym dotowaniu przejazdów dla e-rowerzystów, aby pobudzić entuzjazm zwolenników elektromobilności i nowych technologii, jednak na razie do tego nie doszło. Teraz pracownicy, którzy jeżdżą własnym samochodem do pracy, mogą ubiegać się o zwrot 45 pensów za milę, podczas gdy stawka za dojazd e-rowerem wynosi tylko 20 pensów. Firma Halfords chciałaby, aby to się zmieniło. Reklama – Rowery elektryczne mogą wypełnić ogromną dziurę w naszej krajowej strategii dojazdu do pracy. Zauważyliśmy, że popyt na e-rowery wzrósł o 76% w ubiegłym roku, ale wciąż jesteśmy w tyle za innymi krajami, w których e-rowery już wnoszą znaczący wkład w dojazdy do pracy – powiedział Paul Tomlinson, dyrektor ds. kolarstwa w firmie Halfords. Czy po Polsce dobrze jeździ się rowerem? Francuska électromobilité We Francji dotacja na e-rower wynosi 2500 euro, pod warunkiem, że przywiezie się na złomowisko stary samochód. Firma Halfords chciałaby, aby w Wielkiej Brytanii zwracano część pieniędzy za dojazdy tym, którzy dojeżdżają codziennie do biura elektrycznym rowerem. Sprzedaż rowerów elektrycznych stanowi obecnie 17% całej sprzedaży rowerów w Unii Europejskiej, a producent silników Bosch opublikował ostatnio przypuszczenia, że w ciągu najbliższych kilku lat wzrośnie ona do 50%. Czy rower elektryczny będzie kupowany chętniej niż konwencjonalny pojazd bez doładowania? A może wyprze z dróg samochody? Jeśli tak będzie, to jedynie w obrębie miasta, na krótkich dystansach. Przeczytaj więcej o założeniach Wielkiej Brytanii, która dąży jako pierwsza na świecie do bezemisyjnych dróg. źródło: halfords.com, ebiketips.road.cc Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.