Elektromobilność Chcą dotacji na rowery elektryczne05 sierpnia 2021 Elektromobilność Chcą dotacji na rowery elektryczne05 sierpnia 2021Przeczytaj także Elektromobilność Ładowanie samochodu elektrycznego. W 10 minut zwiększysz zasięg nawet o 160 kilometrów Shell i Volkswagen na początku maja uruchomiły w Getyndze pierwszą stację ładowania Elli Flexpole. Urządzenie ma dużą moc, co pozwala na błyskawiczne ładowanie samochodu elektrycznego. Elektromobilność Samochód elektryczny z większym zasięgiem niż diesel? Ten elektryk przejechał niemal 2000 tys. km bez przerwy Samochód elektryczny ustanowił nowy rekord! Firma Electreon przeprowadziła test, w którym elektryk przejechał 1942 km bez żadnej przerwy. Ten wynik przebija nawet pojazdy napędzane silnikiem diesla. Apel o prędkie wprowadzenie dotacji do zakupu e-rowerów wystosowało angielskie przedsiębiorstwo Halfords. Czy Wielka Brytania, która przewodzi na drodze europejskiej elektromobilności podąży za Francją i zacznie dotować elektryczne rowery?E-rower za starą brykęSprzedawca akcesoriów i części samochodowych, systemów car-audio, nawigacji satelitarnej, rowerów oraz akcesoriów campingowych twierdzi, że Brytyjczycy powinni otrzymać gotówkę na zakup elektrycznych rowerów. Jednak jest pewien warunek: pieniądze na zeroemisyjny pojazdy miałyby zostać wydane, jeśli obywatele zezłomują stary samochód. Oczywiście ten z silnikiem spalinowym.Halfords wezwał rząd do wprowadzenia zachęt finansowych, ponieważ ceny elektrycznych rowerów są nadal poza zasięgiem wielu Brytyjczyków. Właściciel sieci sklepów chciałby, aby oprócz dopłat do e-rowerów wprowadzono wzorem Francji dotacje dla tych, którzy zezłomują swój wysokoemisyjny samochód. Francja: oddaj auto, a dostaniesz pieniądze na elektryczny rowerPieniądze na e-mobilność już sąW Wielkiej Brytanii można już uzyskać dotacje do wielu form elektrycznego transportu: samochodów typu plug-in, motocykli, furgonetek i ciężarówek. Jak podaje angielski minister transportu Chris Heaton-Harris, rząd przygotowuje już program wsparcia dla kupna e-rowerów, a jego szczegóły zostaną podane na wiosnę.Jak na razie mówi się w Wielkiej Brytanii o wakacyjnym dotowaniu przejazdów dla e-rowerzystów, aby pobudzić entuzjazm zwolenników elektromobilności i nowych technologii, jednak na razie do tego nie doszło. Teraz pracownicy, którzy jeżdżą własnym samochodem do pracy, mogą ubiegać się o zwrot 45 pensów za milę, podczas gdy stawka za dojazd e-rowerem wynosi tylko 20 pensów. Firma Halfords chciałaby, aby to się zmieniło. – Rowery elektryczne mogą wypełnić ogromną dziurę w naszej krajowej strategii dojazdu do pracy. Zauważyliśmy, że popyt na e-rowery wzrósł o 76% w ubiegłym roku, ale wciąż jesteśmy w tyle za innymi krajami, w których e-rowery już wnoszą znaczący wkład w dojazdy do pracy – powiedział Paul Tomlinson, dyrektor ds. kolarstwa w firmie Halfords. Czy po Polsce dobrze jeździ się rowerem?Francuska électromobilitéWe Francji dotacja na e-rower wynosi 2500 euro, pod warunkiem, że przywiezie się na złomowisko stary samochód. Firma Halfords chciałaby, aby w Wielkiej Brytanii zwracano część pieniędzy za dojazdy tym, którzy dojeżdżają codziennie do biura elektrycznym rowerem. Sprzedaż rowerów elektrycznych stanowi obecnie 17% całej sprzedaży rowerów w Unii Europejskiej, a producent silników Bosch opublikował ostatnio przypuszczenia, że w ciągu najbliższych kilku lat wzrośnie ona do 50%.Czy rower elektryczny będzie kupowany chętniej niż konwencjonalny pojazd bez doładowania? A może wyprze z dróg samochody? Jeśli tak będzie, to jedynie w obrębie miasta, na krótkich dystansach.Przeczytaj więcej o założeniach Wielkiej Brytanii, która dąży jako pierwsza na świecie do bezemisyjnych dróg.źródło: halfords.com, ebiketips.road.ccArtykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.