OZE Szwedzki statek towarowy napędzany… wiatrem 21 października 2020 OZE Szwedzki statek towarowy napędzany… wiatrem 21 października 2020 Przeczytaj także OZE Bliski Wschód buduje 2,8 GW PV z magazynami energii. Jak ta inwestycja zmieni europejską energetykę? Arabia Saudyjska i Bahrajn rozpoczynają jeden z kluczowych projektów OZE na Bliskim Wschodzie – elektrownię słoneczną z wielkoskalowym magazynem energii. Inwestycja ma nie tylko wspierać transformację energetyczną Bahrajnu, ale również wyznaczać nowe standardy współpracy transgranicznej i handlu energią w regionie. Ponadto technologia przesyłu czystej energii między granicami państw może stać się w przyszłości standardem na rynku polskim i europejskim. OZE Energetyczny paradoks Niemiec 2025: mniej wiatru i deszczu, więcej energii z OZE Pomimo „historycznie słabego” pierwszego kwartału 2025 roku pod względem produkcji odnawialnych źródeł energii (OZE) – głównie spadku mocy energii z wiatru i energii wodnej – udział OZE wzrósł w Niemczech o 0,7% względem roku poprzedniego. W jaki sposób stało się to możliwe? Niedawno pisaliśmy o ogromnej ilości dwutlenku węgla, jaką wytwarza żegluga. Przyjęcie nowych technologii w sektorze morskim stało się koniecznością. Szwedzki producent przedstawił właśnie jedną z takich innowacji. Statek o napędzie wiatrowym może zmienić sposób, w jaki ładunki przewożone są przez Atlantyk. Reklama Ocean Bird Szwedzki producent statków Wallenius Marine projektuje konstrukcję długą na 198 metrów o nazwie Ocean Bird. Statek będzie służył do transportu samochodów. Na jego pokładzie zmieści się ok. 7 tys. pojazdów, a sama konstrukcja będzie napędzana wiatrem. Kadłub będzie zawierał 5 teleskopowych żagli o wysokości 80 metrów, przypominających wirniki helikopterów. Ekologiczny statek Maksymalna przewidywana prędkość Ocean Bird wyniesie ok. 19 km/h, przez co będzie on wolniejszy niż standardowe statki transportujące samochody (ok. 32 km/h). Z tego powodu przepłynięcie Atlantyku zajmie już nie 7, lecz 12 dni. Wallenius Marine twierdzi jednak, że Ocean Bird będzie emitował 90% mniej dwutlenku węgla niż podobne maszyny napędzane paliwami kopalnymi. Wallenius prowadzi obecnie zaawansowane testy na 7-metrowym modelu statku. Źródło: electrek.com Fot.: Wallenius Marine Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.