OZE Szwedzki statek towarowy napędzany… wiatrem 21 października 2020 OZE Szwedzki statek towarowy napędzany… wiatrem 21 października 2020 Przeczytaj także OZE MKiŚ uwalnia moc OZE. Ambitne plany resortu Podczas wczorajszej (11 lipca) konferencji prasowej Ministerstwa Klimatu i Środowiska, członkowie resortu podali zapowiedzi dotyczące kolejnych kroków związanych z rozwojem odnawialnych źródeł energii w Polsce. Szefowa resortu, Paulina Hennig-Kloska oraz wiceminister Miłosz Motyka mówili między innymi o planowanych zmianach w ustawie o OZE, dotyczących prosumentów i elektrowni wiatrowych. Ekologia Zwycięstwa lewicy we Francji i Wielkiej Brytanii. Co oznaczają dla energetyki i klimatu? W ostatnich tygodniach odbyły się wybory parlamentarne w jednych z dwóch najważniejszych europejskich krajów. Zarówno we Francji, jak i w Wielkiej Brytanii wyborcy wybrali ugrupowania z lewej strony sceny politycznej. Jak lewicowe rządy w zachodniej Europie wpłyną na politykę energetyczną i klimatyczną tych krajów? Niedawno pisaliśmy o ogromnej ilości dwutlenku węgla, jaką wytwarza żegluga. Przyjęcie nowych technologii w sektorze morskim stało się koniecznością. Szwedzki producent przedstawił właśnie jedną z takich innowacji. Statek o napędzie wiatrowym może zmienić sposób, w jaki ładunki przewożone są przez Atlantyk. Reklama Ocean Bird Szwedzki producent statków Wallenius Marine projektuje konstrukcję długą na 198 metrów o nazwie Ocean Bird. Statek będzie służył do transportu samochodów. Na jego pokładzie zmieści się ok. 7 tys. pojazdów, a sama konstrukcja będzie napędzana wiatrem. Kadłub będzie zawierał 5 teleskopowych żagli o wysokości 80 metrów, przypominających wirniki helikopterów. Ekologiczny statek Maksymalna przewidywana prędkość Ocean Bird wyniesie ok. 19 km/h, przez co będzie on wolniejszy niż standardowe statki transportujące samochody (ok. 32 km/h). Z tego powodu przepłynięcie Atlantyku zajmie już nie 7, lecz 12 dni. Wallenius Marine twierdzi jednak, że Ocean Bird będzie emitował 90% mniej dwutlenku węgla niż podobne maszyny napędzane paliwami kopalnymi. Wallenius prowadzi obecnie zaawansowane testy na 7-metrowym modelu statku. Źródło: electrek.com Fot.: Wallenius Marine Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.