Elektromobilność Tesla zniknie z giełdy? 09 sierpnia 2018 Elektromobilność Tesla zniknie z giełdy? 09 sierpnia 2018 Przeczytaj także Elektromobilność Ładowarki do samochodów elektrycznych zamontowane…w chodnikach Innowacyjne rozwiązanie, umożliwiające ładowanie samochodów elektrycznych za pomocą kabla biegnącego w chodniku oddzielającym posesję od drogi zostało wprowadzone w gminie Villers-le-Ville w Belgii. Dzięki instalacji pokrytej gumą i wpuszczonej w chodnik, możliwe jest ładowanie pojazdu podczas parkowania oraz wyjęcie kabla zaraz po użyciu. Elektromobilność Wojna o elektryki trwa. Kanada ze 100% cłem na auta elektryczne z Chin Kanadyjski rząd oficjalnie zdecydował o nałożeniu ceł w wysokości 100% na samochody elektryczne importowane z Chin. Chodzi nie tylko o marki z Państwa Środka, ale też, na przykład, o Tesle produkowane w położonych tam fabrykach. Kanada dołącza tym samym do USA i Unii Europejskiej, które w przeciągu ostatnich miesięcy znacząco utrudniły Chińczykom zalewanie lokalnych rynków tanimi autami na prąd. Elon Musk poinformował za pomocą Twittera o możliwości wycofania Tesli z giełdy. Kwestia ta jest na razie rozważana, ale jak uważają komentatorzy, prywatyzacja marki umożliwi producentowi pojazdów elektrycznych realizowanie większych zmian w strategii biznesowej bez wpływu akcjonariuszy i sygnalizowaniu planów firmy konkurencji. Reklama Musk zaproponował cenę 420 dolarów za akcję. We efekcie wartości rynkowa Tesli wynosiłaby około 71 miliardów dolarów. Na początku obserwatorzy myśleli, że Musk sobie żartuje, ale we wtorkowe popołudnie złożył bardziej formalne oświadczenie o prywatyzacji Tesli na blogu firmowym. Shareholders could either to sell at 420 or hold shares & go private — Elon Musk (@elonmusk) August 7, 2018 CNBS podaje kilka powodów chęci sprywatyzowania Tesli. Po pierwsze Musk chce uciec konkurencji, nie informując o planach firmy na przyszłość. Obecnie Tesla musi ujawniać kwartalne raporty na temat poziomów zadłużenia, zmian personalnych, wynagrodzeń dla kadry kierowniczej, liczby wyprodukowanych samochodów czy perspektyw ryzyka. Musk we wpisie na blogu wspomniał, że właściciele prywatnych firmą mogą kontrolować każdą decyzję operacyjną, nie naruszając kwartalnych oczekiwań akcjonariuszy. „Korzyści płynące z bycia prywatną firmą są jeszcze wyraźniejsze dla Tesli, biorąc pod uwagę jej ambitną misję: chce przyspieszyć wdrażanie odnawialnych źródeł energii na świecie. Firmy z dużymi celami, takie jak ta, są zwykle hamowane przez zarządzanie kwartalnymi oczekiwaniami inwestorów”, wyjaśnił Gene Munster z Loup Ventures w komentarzu dla CNBC. Na początku tego miesiąca firma ogłosiła plany budowy pierwszego zagranicznego zakładu w Chinach. Tesla zmaga się z realizacją swoich własnych celów produkcyjnych dla sedana Model 3. Musk podkreśla, że budowa rozpocznie się bezpośrednio po uzyskaniu stosownych zgód i zezwoleń. Pierwsze pojazdy zjadą z linii już za dwa lata. Oprócz uniknięcia chińskich ceł importowych nakładanych na samochody wyprodukowane w USA, fabryka w Chinach obniży Tesli także koszty transportu i sprawi, że komponenty pozyskiwania energii będą bardziej ekonomiczne. Więcej informacji w tekście Tesla zainwestuje w nową fabrykę w Chinach oraz Niemcy czy Holandia? Tesla negocjuje budowę gigafabryki w Europie. Źródło: CNBC.com Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.