Zmiany klimatu TikTok będzie usuwać fake newsy o globalnym ociepleniu 24 kwietnia 2023 Zmiany klimatu TikTok będzie usuwać fake newsy o globalnym ociepleniu 24 kwietnia 2023 Przeczytaj także Zmiany klimatu “Ropa i gaz są darem od Boga” – takimi słowami prezydent Azerbejdżanu otworzył COP 29 COP to coroczny szczyt klimatyczny, podczas którego przedstawiciele państw spotykają się w celu ustalenia wspólnej polityki. Przez krytyków bywa określany “politycznym show”, które nie prowadzi do konkretnych rezultatów i zdecydowanych działań. Jak jest naprawdę? Czy decyzje podjęte na tegorocznej konferencji będą miały realny wpływ na pogarszający się stan planety? Jak do ograniczenia emisji gazów mają się słowa gospodarza konferencji? Zmiany klimatu Emisje CO2 nadal rosną. Czy uda się osiągnąć cele porozumienia paryskiego? Porozumienie paryskie z 2015 roku wymuszało na największych emitentach gazów cieplarnianych przedstawienie scenariuszy ograniczenia emisji do 2020 roku i ich stopniowe wprowadzanie. Trwający szczyt klimatyczny COP29 to okazja do zrewidowania tych założeń. Wnioski nie są optymistyczne – sekretarz generalny ONZ podsumowuje rok 2024 jako “klasę mistrzowską w zakresie niszczenia klimatu”. TikTok zapowiedział ważną decyzję w sprawie publikowania nowych treści na platformie. W myśl nowej polityki przeciwko szerzeniu dezinformacji, z platformy usuwane będą filmy, które podważają zmiany klimatu. Reklama Nowa polityka TikToka TikTok to mobilna aplikacja internetowa, dzięki której można publikować krótkie materiały wideo, nie raz przypominające teledyski muzyczne. Platforma została stworzona przez chińskie przedsiębiorstwo ByteDance we wrześniu 2016 roku. Dziś dostępna jest w kilkudziesięciu wersjach językowych. Filmy na tej platformie są wyświetlane ponad miliard razy dziennie. Według danych za rok 2022 wartość netto TikToka jest wyceniana na ponad 75 miliardów dolarów. Znana platforma zdecydowała się zmienić swoją politykę w sprawie publikowanych treści o kryzysie klimatycznym i globalnym ociepleniu. Modyfikacje zostały zatwierdzone przed 22 kwietnia, czyli Światowym Dniem Ziemi. TikTok zdecydował, że wyjdzie na przeciw użytkownikom, którzy są zainteresowani zmianami klimatu i chcą dowiedzieć się więcej o tym temacie. Platforma wprowadzi funkcję, która przekieruje do wiarygodnych informacji stworzonych we współpracy z ONZ. Inne znane platformy też chcą promować prawdę o zmianach klimatu TikTok nie jest pierwszy w podejmowaniu takich działań. Już kilka lat temu Twitter, Facebook czy Google rozpoczęły walkę z denializmem klimatycznym. W 2020 roku Facebook przekazał milion dolarów na ten cel, a także powołał Climate Science Information Centre (Centrum nauki o klimacie). Te działania nie przyniosły jednak spodziewanych efektów, bo nadal promowane były posty, które szerzyły zwątpienie w zmiany klimatu. Czytaj także: Jak Facebook zarabia na dezinformacji klimatycznej? Platforma korzysta na sceptykach zmian klimatu W 2021 roku Google zapowiedział, że zablokuje reklamy negujące kluczowe treści nauki o klimacie, natomiast w kwietniu ubiegłego roku platforma zdjęciowa Pinterest ogłosiła, że również zabroni publikowania wszelkich postów odrzucających treści na temat zmian klimatu i usunie te, które znajdzie. Dezinformacja klimatyczna na Twitterze eksplodowała po przejęciu platformy przez Elona Muska Czy problem, który zdiagnozował TikTok jest faktycznie tak poważny? Na podstawie naszych doświadczeń z tym medium społecznościowym stwierdzamy, że w zupełności tak. Odkąd rozpoczęliśmy jako swiatoze.pl publikować treści na TikToku na temat zmian klimatu i ochrony środowiska, odnotowaliśmy dużo denialistycznych komentarzy pod naszymi nagraniami. Źródło: energetyka24.com, TikTok Fot. Canva Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.