1200x628 4
Reklama

Instalacja fotowoltaiczna z magazynem energii

Poznaj orientacyjne koszty

TikTok będzie usuwać fake newsy o globalnym ociepleniu

TikTok będzie usuwać fake newsy o globalnym ociepleniu

TikTok zapowiedział ważną decyzję w sprawie publikowania nowych treści na platformie. W myśl nowej polityki przeciwko szerzeniu dezinformacji, z platformy usuwane będą filmy, które podważają zmiany klimatu.

CFF OPP 450 250 1CFF baner poziom B3 CFA 8.02
Reklama

Nowa polityka TikToka 

TikTok to mobilna aplikacja internetowa, dzięki której można publikować krótkie materiały wideo, nie raz przypominające teledyski muzyczne. Platforma została stworzona przez chińskie przedsiębiorstwo ByteDance we wrześniu 2016 roku. Dziś dostępna jest w kilkudziesięciu wersjach językowych. 

Filmy na tej platformie są wyświetlane ponad miliard razy dziennie. Według danych za rok 2022 wartość netto TikToka jest wyceniana na ponad 75 miliardów dolarów.

Znana platforma zdecydowała się zmienić swoją politykę w sprawie publikowanych treści o kryzysie klimatycznym i globalnym ociepleniu. Modyfikacje zostały  zatwierdzone przed 22 kwietnia, czyli Światowym Dniem Ziemi.

TikTok zdecydował, że wyjdzie na przeciw użytkownikom, którzy są zainteresowani zmianami klimatu i chcą dowiedzieć się więcej o tym temacie. Platforma wprowadzi funkcję, która przekieruje do wiarygodnych informacji stworzonych we współpracy z ONZ.

Inne znane platformy też chcą promować prawdę o zmianach klimatu

TikTok nie jest pierwszy w podejmowaniu takich działań. Już kilka lat temu Twitter, Facebook czy Google rozpoczęły walkę z denializmem klimatycznym. 

W 2020 roku Facebook przekazał milion dolarów na ten cel, a także powołał Climate Science Information Centre (Centrum nauki o klimacie). Te działania nie przyniosły jednak spodziewanych efektów, bo nadal promowane były posty, które szerzyły zwątpienie w zmiany klimatu.

Czytaj także: Jak Facebook zarabia na dezinformacji klimatycznej? Platforma korzysta na sceptykach zmian klimatu 

W 2021 roku Google zapowiedział, że zablokuje reklamy negujące kluczowe treści nauki o klimacie, natomiast w kwietniu ubiegłego roku platforma zdjęciowa Pinterest ogłosiła, że również zabroni publikowania wszelkich postów odrzucających treści na temat zmian klimatu i usunie te, które znajdzie. 

Czy problem, który zdiagnozował TikTok jest faktycznie tak poważny? Na podstawie naszych doświadczeń z tym medium społecznościowym stwierdzamy, że w zupełności tak. Odkąd rozpoczęliśmy jako swiatoze.pl publikować treści na TikToku na temat zmian klimatu i ochrony środowiska, odnotowaliśmy dużo denialistycznych komentarzy pod naszymi nagraniami. 

Źródło: energetyka24.com, TikTok

Fot. Canva

Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.