Elektromobilność W Polsce powstanie fabryka komponentów baterii aut elektrycznych. Mamy już 30% rynku w Europie 05 grudnia 2022 Elektromobilność W Polsce powstanie fabryka komponentów baterii aut elektrycznych. Mamy już 30% rynku w Europie 05 grudnia 2022 Przeczytaj także Elektromobilność Zmiany w programie dopłat do samochodów elektrycznych Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej (NFOŚiGW) przygotował nowy program dopłat do samochodów elektrycznych z budżetem 1,6 mld zł ze środków Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności (KPO). Wnioski będzie można składać już na początku lutego. Nowy program dopłat zastąpi dotychczasowy program „Mój elektryk”, który będzie obowiązywał do końca stycznia 2025 r. Elektromobilność Tylko 1% właścicieli elektryka wróciłoby do samochodu spalinowego. Zaskakujące wyniki badań Samochody elektryczne cieszą się coraz większą popularnością. Potwierdza to najnowsze badanie, według którego tylko 1% z 23 tysięcy pytanych zadeklarowało chęć powrotu do samochodu o napędzie spalinowym. Z czego to wynika? W Polsce ulokowana jest już produkcja 30% wszystkich powstających w Europie baterii do pojazdów elektrycznych. Kolejna fabryka komponentów baterii aut elektrycznych umocni pozycję Polski na europejskim rynku. Jakie jeszcze inwestycje z obszaru elektromobilności realizowane są obecnie w Polsce? Reklama Fabryka komponentów baterii aut elektrycznych Koreańczycy inwestują duże pieniądze w polski łańcuch dostaw z obszaru elektromobilności. Najnowsza fabryka komponentów baterii aut elektrycznych powstanie na terenie Wałbrzyskiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej Invest Park. ANP Enertech, koreański producent komponentów do baterii litowo-jonowych zainwestuje blisko 150 mln zł w Skarbimierzu w województwie opolskim. Inwestycja stworzy ok. 100 nowych miejsc pracy miejsc pracy. Na terenie strefy ekonomicznej koreańska spółka będzie wytwarzać wtórny środek przewodzący do baterii litowo-jonowych. Produkcja ruszy w grudniu 2023 roku. Odbiorcami będą głównie koreańscy producenci baterii do pojazdów elektrycznych z woj. dolnośląskiego i śląskiego, a tych jest niemało. Koreańskie inwestycje w polską elektromobilność ANP Enertech to kolejny koreański inwestor, który w ostatnim czasie wybrał nasz kraj na lokalizację zaawansowanych procesów w branży e-mobilności. Pandemia Covid-19 nie zmniejszyła apetytu koreańskich firm na lokowanie tego typu biznesu w Polsce. PAIH obsłużyła już 13 projektów koreańskich inwestorów, którzy zaangażowali się w sektor e-mobilności. 7 projektów tego typu zostało już ogłoszonych po pandemii. – Od wybuchu pandemii ściągnęliśmy do Polski niemal tyle samo koreańskich projektów sektora e-mobilności, ile zamknęliśmy przed rokiem 2020. Cieszę się, że możemy uczestniczyć w rozwoju polskiego sektora e-mobilności u boku koreańskich partnerów. Mam nadzieję, że inni kluczowi inwestorzy pójdą w ich ślady i stworzą więcej miejsc pracy w tak małych gminach jak Skarbimierz – mówi Krzysztof Drynda, Prezes Zarządu PAIH. Odbiorcą produkowanych w strefie przemysłowej komponentów może być chociażby LG Energy Solution Wrocław, największy na świecie zakład produkujący baterie do samochodów elektrycznych. Fabryka po rozbudowie dostarczać będzie na rynek ponad milion akumulatorów rocznie. W Polsce powstanie turecka fabryka komponentów baterii do aut elektrycznych zasilana OZE Koreańczycy twierdzą, że koreańskie technologie są dla Polski wielką szansą, dzięki której nasz kraj buduje silną pozycję w Europie i stanie się hubem dla sektora elektromobilności. – Było kilka powodów, dla których zdecydowaliśmy się na założenie pierwszego zagranicznego zakładu produkcyjnego w Polsce. Najważniejszym z nich było znaczenie Europy i Polski dla rozwoju rynku pojazdów elektrycznych i sektora energetycznego. Jesteśmy przekonani, że będziemy się tu stabilnie rozwijać nie tylko w zakresie produkcji akumulatorów CNT do pojazdów elektrycznych, ale także w sektorze energii odnawialnej i branży nowoczesnych wyświetlaczy elektronicznych – wskazał Kwangmin Lee, Prezes Zarządu ANP Enertech. W istocie prawda może okazać się o wiele bardziej prozaiczna. Polska jest podwykonawcą europejskiego łańcucha dostaw w motoryzacji, a podobne inwestycje ugruntowują rolę naszego kraju jako dostarczyciela mało zaawansowanych komponentów. Polska stoi bateriami do aut elektrycznych Niedawno podobny projekt powstał przy współpracy PAIHu został ogłoszony w Stargardzie. Tym razem inwestycje zrealizuje turecka firma. – Elektromobilność to ogromna i wciąż rosnąca gałąź gospodarki. W Polsce szybko powiększa się liczba firm rozwijających produkcję w tym właśnie sektorze. Już teraz w naszym kraju ulokowana jest produkcja 30% wszystkich powstających w Europie baterii do pojazdów elektrycznych. Bardzo mnie cieszy, że poszerzamy ten sektor o kolejną inwestycję. Dzięki niej będziemy mogli jeszcze bardziej wzmocnić naszą pozycję lidera wśród państw zaangażowanych w budowę europejskiego łańcucha dostaw sektora bateryjnego – komentował ogłoszenie inwestycji Krzysztof Drynda, Prezes Polskiej Agencji Inwestycji i Handlu. Zagraniczny kapitał zaangażowany jest na każdym etapie produkcji baterii w Polsce. W Radzikowicach powstała pierwsza w Europie gigafabryka materiałów akumulatorowych. W Polsce powstała pierwsza w Europie gigafabryka materiałów akumulatorowych. Zakład w 100% zasila wiatr W Stalowej Woli Koreańczycy wybudują największą na świecie fabrykę folii miedzianej używanej do produkcji baterii stosowanych w samochodach elektrycznych. W Polsce powstanie największa na świecie fabryka folii do baterii aut elektrycznych Gdzie trafiać będą zużyte i wadliwe baterie koreańskich producentów działających w Polsce? Do koreańskiego zakładu zlokalizowanego na Dolnym Śląsku. Koreańczycy zbudowali w Polsce zakład recyklingu baterii. Rocznie przetworzy 7 tysięcy ton odpadów Kolejny zakład tego typu zostanie zlokalizowany w Zawierciu. Wśród inwestorów w sektorze elektromobilności znalazła się także polska firma, której inwestycja w najnowszą fabrykę systemów bateryjnych stworzy 500 nowych miejsc pracy. Polacy dostarczą komponenty na potrzeby transportu publicznego i sektora kolejowego. Clean Power Technology zajmie się także produkcją stacjonarnych magazynów energii. Firma z Pruszkowa zbuduje wielką fabrykę baterii GigafactoryX źródło: PAIH, ANP Enertech, zdj. główne: Wałbrzyska Strefa Ekonomiczna/ invest-park.com.pl (opublikowane przez Jacka Serdecznego) Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.