Świat We włoskich szkołach nauka o zmianach klimatu będzie przedmiotem obowiązkowym 05 stycznia 2020 Świat We włoskich szkołach nauka o zmianach klimatu będzie przedmiotem obowiązkowym 05 stycznia 2020 Przeczytaj także Ochrona środowiska Co robi szara plama na Bałtyku? Wczoraj, tj. we wtorek 12 marca, niemiecka policja wodna wykryła ogromną, tajemniczą plamę na Bałtyku. Na ten moment nie wiadomo, co jest przyczyną powstania zanieczyszczenia. Śledztwo w tej sprawie trwa. Świat Woda na ścianach i spanie pod parasolem. Tak wygląda 100% wilgotności powietrza w Hong Kongu Mieszkańcy Hong Kongu we wtorek 5 marca nie mieli przyjemnej pobudki. Część z nich obudziła… kapiąca na łóżko woda. Powodem nie były jednak przeciekające dachy czy usterki w kanalizacji u sąsiada z piętra wyżej, a wyjątkowo wysoka względna wilgotność powietrza, która w pewnym momencie doszła do 100%. Włoski minister edukacji Lorenzo Fioramonti poinformował, że od nowego roku szkolnego do włoskiego programu nauczania wprowadzone zostaną lekcje poświęcone zmianom klimatu i zrównoważonemu rozwojowi. Nowy przedmiot będzie obowiązkowy, co – zdaniem Fioramontiego – sprawi, że Włochy znajdą się w czołówce państw zapewniających swoim obywatelom odpowiednią edukację ekologiczną. Reklama Nauka dedykowana zmianom klimatycznym będzie prowadzona w szkołach publicznych na każdym etapie edukacji. Oznacza to, że zostaną nią objęte dzieci oraz młodzież w wieku od 6 do 19 lat. Rocznie każdy młody Włoch odbędzie 33 takie lekcje. Zadaniem nauczycieli jest takie zorganizowanie i prowadzenie przedmiotu, aby jego elementy płynnie przenikały się z pozostałymi lekcjami. Minister edukacji podkreśla również, że program zajęć powinien zostać dopasowany do możliwości poznawczych włoskiej młodzieży. Z tego względu w stosunku do najmłodszych uczniów, czyli dzieci w wieku od 6 do 11 lat, zastosowany zostanie „model bajkowy”. Jego celem będzie przytaczanie opowieści z różnych kultur, które uwidocznią niezaprzeczalny związek ludzi z naturą. Edukacja gimnazjalistów oparta zostanie przede wszystkim na zapoznawaniu się z informacjami technicznymi. Uczniowie szkół średnich będą natomiast zobowiązani do gruntownego zapoznania się z Agendą Zrównoważonego Rozwoju 2030, przyjętą przez wszystkie państwa członkowskie Organizacji Narodów Zjednoczonych. – Uczenie się na pamięć stolic i współrzędnych geograficznych? Zapomnijmy o tym. Już niedługo na geografii dzieci będą się uczyć o wpływie działalności człowieka na różne rejony naszej planety – podkreślił Lorenzo Fioramonti Program nauczania powstaje w konsultacjach z ekspertami: J.D. Sachsem, dyrektorem Harvard Institute for International Development, a także Kate Raworth z Oxford University Institute for Environmental Change Institute. Będą oni pełnić funkcję recenzentów, sprawujących pieczę nad działaniami ministerialnych urzędników zaangażowanych w przygotowanie programu nauczania. Zdaniem Fioramontiego do stycznia 2020 r. podległe mu ministerstwo edukacji będzie przygotowane do prowadzenia odpowiednich szkoleń dla nauczycieli. fot. główne: Canva Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.