Wegańskie buty ze skóry jabłek? Polska firma stawia na ekologię, wygodę i ręczne wykonanie

Buty ze skóry z jabłek, kaktusa czy ananasa, podeszwa z gumy z recyklingu – firma Bohema Clothing wprowadza wyjątkową wegańską kolekcję obuwia. Znoszone buty można odesłać i dać poszczególnym elementom kolejne życie. 

Baleriny z kaktusa

Polska firma Bohema Clothing produkuje wegańskie buty ze skóry z jabłek, ananasa czy kaktusa – produkty są ekologiczne w 100 proc. – w kolekcji są klapki, baleriny, czółenka i botki w wielu kolorach. Właściciele firmy podkreślają, że wszystkie buty wykonane są ręcznie z alternatyw skóry naturalnej – Pinatex to skóra z ananasa, którą polska marka wprowadziła na rynek jako pierwsza w kraju. Ekologiczne są także stosowane w produkcji obuwia kleje. 

Fotowoltaika od Columbus Energy

Owocowy but

Ananas kojarzy się z pysznym owocem, ale do produkcji Pinatexu wykorzystuje się liście,
które zazwyczaj po zbiorach gniją na ziemi. Do wyprodukowania materiału nie potrzeba dodatkowej wody, nawozów, pracy ludzi. W dodatku podczas produkcji włókien na buty – produktem ubocznym
jest biomasa, której rolnicy używają jako organicznego nawozu
” – informują producenci na swojej stronie. 

Firma dynamicznie się rozwija i szuka nowych technologii wytwarzania eko skóry z owoców. Buty mają być trwalsze, a skóra miękka, by stopa dopasowywała się naturalnie do kształtu buta. 

Chcemy kreować modę z dobrych, innowacyjnych materiałów i taka idea przyświeca nam od początku. Dlatego śmiało możemy powiedzieć, że nie zamierzamy przestać zaskakiwać nowymi rozwiązaniami mówi magazynowi K-Mag projektant marki Sebastian Szypuła.

Eko idea

Właściciele marki pracują nad kolejnymi kolekcjami z wykorzystaniem materiałów z recyklingu, które będą drukowane przy pomocy druku 3D. Firma ma siedzibę na Podkarpaciu i, jak podkreślają twórcy, produkcją i projektowaniem obuwia zajmuje się do dawna, prowadząc rodzinny warsztat. 

Branża modowa jest niestety w czołówce tych gałęzi gospodarki, które mają najbardziej szkodliwy wpływ na środowisko. Coraz częściej poza aktywistami szczególną uwagę przywiązują do tych kwestii sami projektanci i producenci, szukając ekologicznych alternatyw dla swoich marek. 

Źródło: k-mag.pl