Polska Wege mięso. Kolejny chętny na polski rynek 02 marca 2020 Polska Wege mięso. Kolejny chętny na polski rynek 02 marca 2020 Przeczytaj także Polska Jak zachować bezpieczeństwo nad Bałtykiem? Pogoda sprzyja wyjazdom nad morze, a Bałtyk w tym roku cieszy się wyjątkową popularnością. Aby wakacje zakończyły się jedynie pozytywnymi wspomnieniami, należy zachować ostrożność, zwłaszcza podczas kąpieli w morzu. Jak zadbać o swoje bezpieczeństwo? Polska Prominentny działacz związkowy z zarzutami o narażenie Skarbu Państwa na stratę ponad miliona złotych W sprawie prominentnego działacza związku leśników, zajmującego kierowniczą funkcję w strukturach Lasów Państwowych, wpłynęło zawiadomienie do prokuratury. Miał on narazić Skarb Państwa na stratę ponad miliona złotych. To kolejne zawiadomienie do prokuratury w ostatnim czasie. Amerykańska firma Cargill ma w kwietniu 2020 r. wprowadzić w Polsce roślinne zamienniki mięsa. To już kolejny koncern, który chce rozgościć się w naszym kraju i oferować substytuty dla wegetarian. Reklama Niedawno pisaliśmy o tym, że na polski rynek ma wkroczyć holenderska grupa Vion, mimo że zamienniki mięsa wciąż zajmują u nas miejsce marginalne. Wegeburgery z Holandii na polskich stołach? Vion wkracza na rynek Firma Cargill zatrudnia 12 tys. osób, choć specjalizuje się w branży mięsnej, to postanowiła poszerzyć ofertę o roślinne zamienniki. Tymczasem w tej chwili wartość globalnego rynku tej branży wynosi już 5 mld dolarów, a według prognoz do 2030 roku ma być to już rynek wart 250 mld dolarów. Nowy zakład Vion ma produkować 6 tys. ton substytutów roślinnych rocznie. Część z nich trafi na polski rynek. Cargill już w kwietniu 2020 r. ma wprowadzić na polski rynek pierwsze roślinne substytuty mięsa. Firma oferuje produkty z białka pozyskiwanego z soi i grochu. Zarząd firmy uważa, że substytuty mięsa to przyszłość branży i jeden z najważniejszych trendów rynkowych. Już 3 miliony Polaków to weganie i wegetarianie. Co trzeci Polak, który je mięso, deklaruje, że chętnie spróbuje roślinnych zamienników. A aż 68 proc. Polaków zaznacza, że kupuje dania wege, gdy stołuje się poza domem. Nawyki żywieniowe Polaków zmieniają się z każdym rokiem na lepsze. Z danych za 2019 rok wynika, że rynek eko rośnie w tempie dwucyfrowym. Źródło: portalspozywczy.pl, zdjęcie główne: pixabay.com Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.