Fotowoltaika Więcej mocy za tę samą cenę w Columbus Energy 20 marca 2017 Fotowoltaika Więcej mocy za tę samą cenę w Columbus Energy 20 marca 2017 Przeczytaj także Fotowoltaika Chińskie panele fotowoltaiczne. Jak wpływają na rynek OZE? W ostatnich latach Chiny zmonopolizowały światowy rynek OZE. Ponad połowa sprzedawanych paneli fotowoltaicznych pochodzi z Azji. Jak import wpływa na rozwój zielonej energetyki w Polsce i na świecie? To szansa na tanią transformację czy niepotrzebna konkurencja dla lokalnego rynku? Fotowoltaika Co zrobić, gdy firma instalująca fotowoltaikę zbankrutowała? Poradnik dla poszkodowanych klientów Rosnąca popularność instalacji fotowoltaicznych sprawiła, że na rynku zaczęło pojawiać się coraz więcej firm oferujących tego typu panele. Zmiany w ustawie o OZE, które weszły w życie 1 kwietnia 2022 roku, sprawiły, że istnienie wielu firm stanęło pod znakiem zapytania. Co w takim razie zrobić, kiedy firma, która zamontowała nam fotowoltaikę lub wydzierżawiła grunt pod farmę PV, upadnie? Wiosna przynosi pozytywne zmiany nie tylko w pogodzie, ale również w ofercie Columbus Energy S.A. Od dzisiaj 20.03.2017 r. Spółka notowana na NewConnect wprowadza w życie umowę o współpracy z Nest Bankiem, finansującą sztandarowy produkt – Abonament na Słońce. Kolejną zmianą jest wprowadzenie do montażu nowych paneli fotowoltaicznych o mocy 270 Wp. Reklama W marcu 2017 roku nastąpiło zawarcie umowy o współpracy z Nest Bank S.A. pozwalające Spółce na finansowanie swoich Klientów. Dzięki pozyskaniu partnera finansowego Columbus Energy S.A. będzie mogło realizować przyjęty plan rozwoju sprzedaży swojego produktu – montażu instalacji fotowoltaicznych w ramach „Abonamentu na Słońce”. Jest to innowacyjny produkt odpowiadający w pełni potrzebom zarówno producenta jak i konsumenta energii elektrycznej. Spółka jest w stanie montować do 10 000 instalacji fotowoltaicznych rocznie. Dzisiaj wdrażamy z umowę Nest Bankiem. Umowa ta jest o tyle niezwykła, że to pierwsza taka umowa na świecie w sektorze fotowoltaicznym. Klient dostaje jedno duże finansowanie, w którym zawarte są dwa: jedno od Columbusa, drugie od Nest Banku. Bank finansuje część stałą, czyli staje się inwestorem tego przedsięwzięcia, a Columbus staje się niejako przedstawicielem Banku. Wybraliśmy Nest Bank, ponieważ procedura jest bardzo prosta, a sama umowa ma tylko 4 strony – powiedział dzisiaj Dawid Zieliński, Prezes Zarządu Columbus Energy S.A. Oprócz optymalizacji finansowania Firma zdecydowała się – również od dzisiaj – na kolejną zmianę w ofercie powiększającą korzyści dla Klientów: Dzisiaj również wdrażamy zmianę technologiczną. Do tej pory montowaliśmy panele fotowoltaiczne o mocy 260W, teraz przechodzimy na panele o mocy 270W już na stałe. Oznacza to, że nawet u klientów, którzy już podpisali umowę na instalację fotowoltaiczną ze starymi panelami, zamontujemy właśnie nowe, mocniejsze panele PV. Nowe moduły fotowoltaiczne dodajemy do każdego Abonamentu, nie zmieniając ceny instalacji. Od dzisiaj podpisujemy już tylko umowy na nowe, mocniejsze panele fotowoltaiczne. Tak naprawdę dajemy klientowi około 5% mocy więcej za darmo. Jest to wielki krok do przodu, ciężko będzie konkurencji nas dogonić – powiedział Dawid Zieliński. O mocniejszych panelach fotowoltaicznych mówił też Michał Gondek, Dyrektor Realizacji w Columbus Energy S.A. – Dzięki pozycji jaką mamy na rynku, udało nam się wynegocjować lepsze warunki zakupu paneli fotowoltaicznych. Nasze nowe moduły PV o mocy 270W i wydajności 16,5% posiadają 12-letnią gwarancję. Dzięki tym panelom dajemy klientowi około 5% więcej mocy. Pozwala nam to być nie jeden, a dwa kroki przed konkurencją. Głównym celem dla Columbus Energy S.A. jest ugruntowanie pozycji lidera na rynku mikroinstalacji fotowoltaicznych w Polsce. Spółka chce również przenieść notowania akcji na rynek regulowany GPW w Warszawie, co ma nastąpić już w 2017 r. Spółka w 2016 r. wypracowała na poziomie jednostkowym zysk netto w kwocie ponad 220 tys. zł przy przychodach netto ze sprzedaży sięgających 8.511 tys. zł. Pod koniec ub. roku rozpoczęte zostały montaże instalacji fotowoltaicznych w ramach programu abonamentowego, czyli długoterminowego, indeksowanego rocznie finansowania klientów indywidualnych. Do końca 2020 r. Spółka zamierza zrealizować łącznie 34.000 montaży instalacji fotowoltaicznych oraz osiągnąć 70 mln zł zysku netto w 2020 r. Obecnie dostępna jest również oferta obligacji publicznych serii B – zapisy trwają do 28 marca. Więcej na: http://columbusenergy.pl/obligacje2 Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.