Elektromobilność Z prędkością 600 km/h chiński Maglev to najszybszy pociąg świata, a do tego… lewituje i jest eko 06 września 2023 Elektromobilność Z prędkością 600 km/h chiński Maglev to najszybszy pociąg świata, a do tego… lewituje i jest eko 06 września 2023 Przeczytaj także Elektromobilność Elektryki w Europie przyspieszają. W listopadzie polski program NaszEauto łapie oddech Auta elektryczne stają się coraz bardziej popularne w Europie. Najnowszy raport ujawnia kraje europejskie z największą sprzedażą pojazdów elektrycznych na mieszkańca w 2025 roku. W Polsce wzrost sprzedaży jest wspomagany przez rządowy program dopłat NaszEauto, który stabilizuje zainteresowanie zakupem elektryków, choć wciąż mierzy się z wyzwaniami administracyjnymi i dużą liczbą błędnie składanych wniosków. Elektromobilność Kradzieże kabli paraliżują stacje ładowania. Rosnący problem elektromobilności w Polsce W Polsce na koniec 2025 roku działa już ponad 11 300 publicznych punktów ładowania samochodów elektrycznych, co czyni nasz kraj jednym z najszybciej rozwijających się rynków elektromobilności w Europie. Dynamiczny przyrost infrastruktury nie idzie jednak w parze z jej bezpieczeństwem – na terenie całej Polski dochodzi do fali kradzieży kabli ładowania oraz aktów wandalizmu. Straty ponoszą nie tylko operatorzy, ale także kierowcy, którzy często tygodniami są odcięci od stacji ładowania. Podczas podróży pojazd może osiągnąć prędkość 600 km/h. Już w 2003 roku został wpisany do Księgi Rekordów Guinnessa jako najszybszy komercyjny pociąg na świecie. Unosi się nad ziemią, nie emituje dwutlenku węgla i nie zużywa wiele energii. Maglev – na czym polega ta technologia? Reklama Maglev to najszybszy pociąg świata Pociąg Maglev w Szanghaju, oddany do użytku już w 2003 roku, to pierwsza komercyjna linia tego typu na świecie. Uzupełnia drugą linię metra w Szanghaju, która prowadzi na międzynarodowe lotnisko Pudong.Niedawno ta chińska technologia pobiła absolutny rekord prędkości. W Qingdao, w chińskiej prowincji Shangdong, pociąg osiągnął zdumiewającą prędkość 600 km/h!Zobacz film prezentujący chiński wynalazek: Na czym polega ta technologia? Maglev – główne cechy: nie ma kół – wykorzystuje technologię lewitacji magnetycznej, dzięki czemu porusza się bez dotykania ziemi, podróż pociągiem jest zaskakująco płynna – koła nie dotykają linii kolejowej, dzięki czemu Maglev jeździ płynniej i ciszej niż pojazdy wyposażone w koła, mniejszy hałas – pociągi nie dotykają linii kolejowej, co sprawia, że dźwięk jest cichszy niż inne pociągi. Nawet przy prędkości do 300 km/h poziom decybeli wynosi tylko około 65 dla osób znajdujących się 50 metrów od pociągu, zużywa mniej energii niż samoloty. Podróż takim pociągiem jest ciekawym i zaskakująco przyjemnym przeżyciem, to jednak nie wszystko. Ta technologia nie szkodzi środowisku! Maglev a środowisko naturalne Pociągi Maglev nie powodują bezpośrednich emisji zanieczyszczeń. Są przyjazne dla środowiska, ponieważ ich użytkowanie nie wytwarza gazów cieplarnianych. Jeśli energia elektryczna potrzebna do zasilania pociągu pochodzić będzie z OZE, wtedy ten środek transportu stanie się zupełnie neutralny dla naszej planety. Jeśli weźmiemy pod uwagę emisje pochodzące z użycia energii elektrycznej, Maglev ma znacznie niższą emisję CO2 w porównaniu do tradycyjnego pociągu poruszającego się z prędkością 300 km/h. Przy 400 km/h emituje prawie o połowę mniej CO2 niż przeciętny samochód silnikowy i ponad 5 razy mniej niż krótkodystansowy lot liniami lotniczymi! Chcesz wiedzieć więcej o innowacyjnej kolei w Czechach? Zobacz artykuł. źródło: chinahighlights.com, maglevinnovation.weebly.com, globaltimes.cn, cnsphoto.com Fot. Canva Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.