OZE ZE PAK realizuje zieloną strategię. Kupuje stacje tankowania wodorem 16 października 2020 OZE ZE PAK realizuje zieloną strategię. Kupuje stacje tankowania wodorem 16 października 2020 Przeczytaj także OZE Bliski Wschód buduje 2,8 GW PV z magazynami energii. Jak ta inwestycja zmieni europejską energetykę? Arabia Saudyjska i Bahrajn rozpoczynają jeden z kluczowych projektów OZE na Bliskim Wschodzie – elektrownię słoneczną z wielkoskalowym magazynem energii. Inwestycja ma nie tylko wspierać transformację energetyczną Bahrajnu, ale również wyznaczać nowe standardy współpracy transgranicznej i handlu energią w regionie. Ponadto technologia przesyłu czystej energii między granicami państw może stać się w przyszłości standardem na rynku polskim i europejskim. OZE Energetyczny paradoks Niemiec 2025: mniej wiatru i deszczu, więcej energii z OZE Pomimo „historycznie słabego” pierwszego kwartału 2025 roku pod względem produkcji odnawialnych źródeł energii (OZE) – głównie spadku mocy energii z wiatru i energii wodnej – udział OZE wzrósł w Niemczech o 0,7% względem roku poprzedniego. W jaki sposób stało się to możliwe? ZE PAK, producent energii należący do koncernu Zygmunta Solorza, podpisał umowę z Nel Hydrogen, światowym liderem infrastruktury wodorowej. W jej wyniku otrzyma stacje tankowania zielonym wodorem dla samochodów osobowych, ciężarowych i autobusów. Będą to pierwsze tego typu urządzenia ZE PAK w Polsce. Reklama Kluczowa rola gospodarki wodorowej Zakup nowoczesnych stacji ładowania wpisuje się w realizowaną przez Zygmunta Solorza strategię transformacji energetycznej, która z kolei jest zgodna z założeniami porozumienia paryskiego. Sejm przyjął, Prezydent podpisał „Porozumienie Paryskie” Innowacyjne urządzenia o nazwie H2Station dostarczy norweska firma Nel Hydrogen. Ze stacji będą mogli skorzystać właściciele pojazdów osobowych i ciężarowych oraz kierowcy autobusów. Będzie to możliwe już w 2021 roku. – Wierzę, że gospodarka wodorowa może odgrywać kluczową rolę w dążeniu zarówno ZE PAK, jak i Polski do realizacji celów wyznaczonych podczas konferencji klimatycznej w Paryżu w 2015 r. Zielony wodór wydaje się być najlepszym rozwiązaniem, które może pomóc w skutecznej dekarbonizacji wielu dziedzin polskiej gospodarki. Jest też ważną częścią zielonej transformacji ZE PAK – skomentował Zygmunt Solorz. H2Station Dzięki H2Station możliwe będzie załadowanie do 100 kg wodoru w czasie do 3 godzin. W opcji dedykowanej pojazdom osobowym urządzenie umożliwi załadowanie do 500 kg dziennie, z kolei wersja przeznaczona dla ciężarówek i autobusów będzie posiadała pojemność 1500 kg. – Jesteśmy podekscytowani możliwością wejścia do kolejnego kraju w Europie z naszymi rozwiązaniami paliwowymi H2Station. Widzimy atrakcyjne możliwości rynkowe w Polsce i jesteśmy dumni, że ZE PAK, który jest wiodącą firmą energetyczną w Polsce z interesującymi planami budowy łańcucha wartości zielonego wodoru, wybrał nasze rozwiązania paliwowe – powiedział Jens Egholt z Nel Hydrogen Fueling. Strategia zielonej transformacji Gospodarka wodorowa jest jednym z kluczowych punktów strategii ZE PAK dotyczącej zielonej transformacji. W 2021 roku w Koninie zostanie uruchomiony elektrolizer do produkcji zielonego wodoru. Zygmunt Artwik, Wiceprezes Zarządu ZE PAK SA tłumaczy, że zielony wodór jest całkowicie zeroemisyjny. Działania wpisują się w misję Stowarzyszenia Programu Czysta Polska, założonego przez Zygmunta Solorza. Zielony wodór to opcja, na którą stawia coraz więcej światowych firm. Nie tak dawno pisaliśmy o wodorowych ciężarówkach marki Hyundai, a także wykorzystaniu paliwa wodorowego w nowym modelu Airbusa. Wodorowe ciężarówki Hyundai Xcient FC w Europie. Czas na Chiny i USA Źródło: interia.pl Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.