Wiadomości OZE Wyrok sądowy w Niemczech: miasta mogą zakazać dieslom wjazdu do centrum 05 marca 2018 Wiadomości OZE Wyrok sądowy w Niemczech: miasta mogą zakazać dieslom wjazdu do centrum 05 marca 2018 Przeczytaj także Energetyka Czy to detronizacja litu w branży baterii? Naukowcy opracowali baterię sodową zdolną do naładowania w kilka sekund Od lat producenci akumulatorów bez powodzeń poszukiwali techniki umożliwiającej ekspresowe naładowanie baterii. Dziś wydaje się to bliższe niż kiedykolwiek wcześniej. … Ekologia Ekologia coraz częściej decyduje w lokalnej polityce. Przykład z Bystrej Mieszkańcy Bystrej, sielankowego zakątka Beskidu Żywieckiego, nie zgodzili się na zabudowę terenów zielonych. Swój bunt wyrazili podczas niedawnych wyborów samorządowych. Wójt Gminy Wilkowice, Janusz Zemanek, był jedynym startującym kandydatem, a mimo tego – nie otrzymał wymaganej połowy głosów. Ponad 60% głosujących było przeciw. Powód? Pomysł zabudowy terenów zielonych w Bystrej. Niemiecki Federalny Sąd Administracyjny w Lipsku uznał, że władze niemieckich miast mają prawo wprowadzenia zakazu używania samochodów z silnikami wysokoprężnymi w imię ochrony środowiska i czystszego powietrza. Reklama Niemiecka grupa lobby środowiskowego DUH pozwała władze Stuttgartu i Düsseldorfu w związku z nieprzestrzeganiem limitów zanieczyszczenia powietrza narzuconych przez Unię Europejską. Według DUH władze naruszają przepisy od wielu lat, a emisje z silników diesla powodują problemy z oddychaniem. Władze niemieckich landów odwołały się od orzeczeń, pozostawiając ostateczną decyzję sądowi w Lipsku. 27 lutego br. sąd w Lipsku orzekł, że niemieckie miasta mają prawo wprowadzania zakazu używania samochodów z silnikami wysokoprężnymi, co może mieć istotny wpływ na ich popyt. Analitycy zauważają, że spadek sprzedaży tych aut maleje z miesiąca na miesiąc, więc wyrok może zdecydowanie pogłębić tę tendencję. Zakazy będą dotyczyły poszczególnych tras i stref. Miasta będą potrzebowały co najmniej sześciu miesięcy na ponowne opracowanie strategii przeciwdziałania zanieczyszczeniom, zanim jakiekolwiek zakazy wejdą w życie. Specjaliści stowarzyszenia ADAC nie spodziewają się ich wprowadzenia przed końcem 2018 roku. Natomiast przewiduje się także zmiany w niemieckich przepisach ruchu drogowego. Źródło: Reuters Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.