Polska Zero Waste w branży mleczarskiej. Polmlek będzie eko 14 lutego 2020 Polska Zero Waste w branży mleczarskiej. Polmlek będzie eko 14 lutego 2020 Przeczytaj także Polska Polska przyciąga gości z całego świata – kto i gdzie spędza wakacje? W 2025 roku Polska staje się miejscem spotkań kultur z całego świata. Od turystów z Bliskiego Wschodu, którzy latem wybierają Tatry zamiast pustynnych upałów, po Skandynawów i Niemców spędzających wakacje nad Bałtykiem – widać wyraźnie, że zmiany klimatu i globalne trendy turystyczne kierują wzrok w stronę naszego kraju. Co przyciąga gości i jak przekłada się to na lokalne gospodarki? Polska Od HoReCa po Czyste Powietrze – polityka krzywdzi uczciwych W Polsce utrwala się niebezpieczny schemat: kolejne programy wsparcia, które miały pomóc przedsiębiorcom i gospodarstwom domowym, stają się narzędziem politycznych przepychanek. Zamiast rzetelnej oceny efektów i naprawy rzeczywistych błędów, w debacie publicznej dominuje uproszczony przekaz sugerujący powszechne nadużycia. W efekcie uczciwi beneficjenci i wykonawcy są wrzucani do jednego worka z nielicznymi, którzy rzeczywiście nadużyli środków. Straty są nie tylko wizerunkowe, ale i gospodarcze. Grupa Polmlek wprowadza rewolucyjne zmiany, które odmienią branżę mleczarską. Mleko będzie w biodegradowalnych opakowaniach, a woda stosowana w produkcji ponownie odzyskiwana. Wdrażanie ekologicznych rozwiązań trwa od kilku miesięcy. Reklama Polmlek produkuje towary mleczarskie i soki. Od dłuższego czasu trwają prace nad rozwiązaniami, które będą bardziej przyjazne środowisku. Szykuje się duża rewolucja. Zmienią się opakowania – nie będzie już pokrytych srebrną folią kolorowych kartoników, a szara tektura z napisami w jednej barwie. Na półkach w sklepach znajdziemy też dużo cieńsze opakowania jogurtów, serków i deserów. Będą one dodatkowo usztywnione łatwą do zdjęcia, tekturową owijką, aby osłonić je przed zgniataniem. Po wykorzystaniu, można ją łatwo odczepić i wyrzucić do kosza na papier. Na każdym opakowaniu pojawią się zresztą specjalne oznaczenia, które ułatwią klientom segregowanie odpadów. – Nasze soki Fortuna będą nalewane w kartony produkowane z materiałów odnawialnych. Papier używany do produkcji opakowania pochodzi z lasów certyfikowanych FSC, czyli nasz klient wie, że nie został on wyprodukowany kosztem lasu, zwierząt, roślin ani ludzi, których byt od niego zależy. Plastik będący składową kartonu, w tym zakrętka, także jest pochodzenia roślinnego. Standardowy plastik jest produkowany z paliw kopalnych, czyli z ropy naftowej, który już na etapie wydobycia powoduje degradację środowiska. Tymczasem w naszych opakowaniach używany jest tylko plastik z trzciny cukrowej, która rosnąc przyczynia się do redukcji dwutlenku węgla. Aż 83% kartonu jest pochodzenia roślinnego. Taki karton to 2,5 krotnie mniej plastiku, niż w opakowaniu tradycyjnym – wymienia Portalowi Spożywczemu Joanna Kołodyńska, dyrektorka marketingu Grupy Polmlek. W największym zakładzie firmy w Lidzbarku Warmińskim specjaliści pracują nad technologią, która umożliwi wykorzystanie i przetwarzanie mleka w całości. W tej chwili pozostają odpady pochodzenia serwatkowego – być może znajdzie się dla nich zastosowanie, możliwe, że przy produkcji paszy dla zwierząt. Zarząd firmy podkreśla, że rozwiązania eko to po prostu korzyść dla wszystkich – energooszczędność i recykling, a także marnowanie surowca obniżone do minimum to oszczędność i wsparcie dla walki o przyszłość planety. Źródło: portalspozywczy.pl Fot. główna: Canva Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.