Eko styl życia Biedronka pomaga konsumentom segregować śmieci. Wprowadza odpowiednie oznaczenia na produktach 15 stycznia 2021 Eko styl życia Biedronka pomaga konsumentom segregować śmieci. Wprowadza odpowiednie oznaczenia na produktach 15 stycznia 2021 Przeczytaj także Eko styl życia Kąpiele leśne – dobre dla ciała i ducha W szybkim, zabieganym i zdominowanym przez technologię świecie łatwo się zatracić – wciąż jesteśmy bombardowani bodźcami i informacjami. Mamy poczucie, że stale musimy być na bieżąco. A gdyby tak spauzować? Zostawić za sobą miejski zgiełk, zwolnić, zatrzymać się, odetchnąć głęboko świeżym powietrzem i wsłuchać się w naturę? W tym celu stosuje się kąpiele leśne, czyli japońską praktykę shinrin-yok. Eko styl życia Gdzie wylać zużyty olej kuchenny? Możesz się zaskoczyć… W Polsce zazwyczaj zużyty olej wylewa się do zlewu lub toalety. Nie jest to jednak dobry pomysł, ponieważ może uszkodzić rury. Jak w takim razie zutylizować olej spożywczy? Prosty, a jakże skuteczny pomysł. Dyskont Biedronka postanowił wesprzeć osoby, które chcą recyklingować, a niekoniecznie wiedzą jak. Na produktach ich marki pojawią się ikony z kolorem odpowiadającym śmietnikowi, do którego powinien trafić odpad. Reklama Trudności z segregowaniem Badania wyraźnie wskazują, że Polacy chcą segregować śmieci. Aż 94% ankietowanych uważa, że w kraju jest za mało koszy na odpady segregowane. Wielu z nich ma też problem z odpowiednim podzieleniem śmieci. Dlatego właśnie Biedronka postanowiła ułatwić życie klientom i umieścić odpowiednią informację na opakowaniach produktów. Jasno i wyraźnie pokazuje, gdzie wyrzucić opakowanie. A przecież nie zawsze jest to proste do zdefiniowania – czasem składają się one z tworzyw, których laik nie rozpozna. Ruszyła proekologiczna Biedronka Marka własna to początek Biedronka rozpoczęła od swojego własnego brandingu, ale zamierza również zachęcać do tego kontrahentów. Ich celem jest to, aby każdy produkt miał odpowiednie, ułatwiające recykling oznaczenie. Sklepy Biedronka codziennie odwiedzają ponad 4 miliony klientów. Wielu z nich kupuje produkty marek własnych, dostępne w naszej sieci. Poprzez umieszczenie piktogramów na ich opakowaniach wspieramy edukację społeczeństwa w zakresie segregacji odpadów opakowaniowych – mówi Sylwia Krzyżycka, dyrektor ochrony środowiska w sieci Biedronka. Mała zmiana, ogromna skala oddziaływania Proces zmiany opakowań rozpoczął się w maju 2020. Produktem, który jako pierwszy doczekał się odpowiednich piktogramów, były Chipsy marki TOP. Do tej pory udało się już przygotować projekty dla 600 produktów. Wojna z plastikiem. Czy polskie sklepy się dostosują? To, jak ogromne znaczenie ma segregowanie produktów, pokazuje prosty przykład słynnych, tanich jogurtów FruVita. Co miesiąc do Biedronek trafia 810 tysięcy sztuk. Łączna waga opakowań to 11 kilogramów. Gdyby każdy konsument postawił na recykling, udałoby się odzyskać 9 kilogramów. A to stanowiłoby już ogromną zmianę. I stąd właśnie zainicjowana SegregAkcja. Źrodło: Biuro Prasowe Biedronki Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.