Biedronka pomaga konsumentom segregować śmieci. Wprowadza odpowiednie oznaczenia na produktach

Prosty, a jakże skuteczny pomysł. Dyskont Biedronka postanowił wesprzeć osoby, które chcą recyklingować, a niekoniecznie wiedzą jak. Na produktach ich marki pojawią się ikony z kolorem odpowiadającym śmietnikowi, do którego powinien trafić odpad.

Trudności z segregowaniem

Badania wyraźnie wskazują, że Polacy chcą segregować śmieci. Aż 94% ankietowanych uważa, że w kraju jest za mało koszy na odpady segregowane.

Wielu z nich ma też problem z odpowiednim podzieleniem śmieci. Dlatego właśnie Biedronka postanowiła ułatwić życie klientom i umieścić odpowiednią informację na opakowaniach produktów. Jasno i wyraźnie pokazuje, gdzie wyrzucić opakowanie. A przecież nie zawsze jest to proste do zdefiniowania – czasem składają się one z tworzyw, których laik nie rozpozna.

Marka własna to początek

Biedronka rozpoczęła od swojego własnego brandingu, ale zamierza również zachęcać do tego kontrahentów. Ich celem jest to, aby każdy produkt miał odpowiednie, ułatwiające recykling oznaczenie.

Sklepy Biedronka codziennie odwiedzają ponad 4 miliony klientów. Wielu z nich kupuje produkty marek własnych, dostępne w naszej sieci. Poprzez umieszczenie piktogramów na ich opakowaniach wspieramy edukację społeczeństwa w zakresie segregacji odpadów opakowaniowych – mówi Sylwia Krzyżycka, dyrektor ochrony środowiska w sieci Biedronka.

Mała zmiana, ogromna skala oddziaływania

Proces zmiany opakowań rozpoczął się w maju 2020. Produktem, który jako pierwszy doczekał się odpowiednich piktogramów, były Chipsy marki TOP. Do tej pory udało się już przygotować projekty dla 600 produktów.

To, jak ogromne znaczenie ma segregowanie produktów, pokazuje prosty przykład słynnych, tanich jogurtów FruVita. Co miesiąc do Biedronek trafia 810 tysięcy sztuk. Łączna waga opakowań to 11 kilogramów. Gdyby każdy konsument postawił na recykling, udałoby się odzyskać 9 kilogramów. A to stanowiłoby już ogromną zmianę. I stąd właśnie zainicjowana SegregAkcja.

Źrodło: Biuro Prasowe Biedronki