Wiadomości OZE Autonomicznym pociągiem na francuską prowincję 16 sierpnia 2021 Wiadomości OZE Autonomicznym pociągiem na francuską prowincję 16 sierpnia 2021 Przeczytaj także Energetyka Czy osłony energetyczne będą przedłużone w 2025 roku? Ministra klimatu i środowiska Paulina Henning-Kloska zapowiedziała przedłużenie wsparcia dla odbiorców energii elektrycznej. Co ważne, dopiero po przyjęciu budżetu państwa będzie można powiedzieć, jaką formę będzie mieć to wsparcie. Wiadomości OZE Wysokie emisje skutkują migracją klimatyczną. Co można z tym zrobić? Badania pokazują, że jeżeli do 2050 roku emisje nie zostaną obniżone, do 10 miast Globalnego Południa przybędzie 8 mln migrantów klimatycznych. Aby temu zapobiec, kluczowe jest osiągnięcie celów porozumienia paryskiego. Lekki, nowoczesny, tani w użytkowaniu i ekologiczny. We Francji zaprojektowano autonomiczny pociąg pasażerski ładowany energią słoneczną Ecotrain. Czy ten pomysł zjedna sobie więcej fanów niż słynny TGV? Reklama Zmniejszając koszty Ecotrain ma kursować po torach południowej Francji w rejonie Oksytanii. Rząd Francji wsparł już dwa projekty w tym regionie: Ecotrain i Ferromobile. Oba dotyczą rozwoju lekkich pociągów pasażerskich oraz budowy nowej infrastruktury kolejowej na odleglejszych terenach wiejskich, co ma przyczynić się do zmniejszenia kosztów eksploatacji i utrzymania taboru. Zaletą tych rozwiązań jest niezależność, bowiem pociągi nie bazują na sieci głównej. Bateria ładowana energią słoneczną Ecotrain posiada baterie zasilane energią wygenerowaną przez ogniwa słoneczne. Ładowanie akumulatorów miałoby odbywać się na stacji lub podczas postojów. Autonomiczny pociąg, czyli inaczej mówiąc samosterujący, powinien pomieścić ok. 30 osób jednorazowo. Podobnie, jak w przypadku innego pociągu Taxirail (kursującego w Normandii), Ecotrain mógły poruszać się po obszarach odległych od konwencjonalnej sieci głównej. Nowe technologie udoskonalają kolej Nowoczesność na wiejskich terenach Oprócz pasażerskiej wersji, w Oksytanii testom zostanie poddana wersja towarowa – Microfret. Co więcej, oba pociągi mogłyby kursować integralnie, poruszać się blisko siebie bez żadnych zakłóceń. Ta metoda zwana jest platooningiem i w transporcie oznacza sposób prowadzenia grupy pojazdów razem. W transporcie drogowym ma to na celu zwiększenie przepustowości dróg. Budową lokomotyw oraz pojazdów, służących do utrzymywania porządku na torach zajmuje się między innymi firma Socofer. Spodziewana data wjazdu pojazdów na tory to 2025 lub 2026 rok. Wodór i autonomiczne pociągi na polskiej kolei źródło: railjournal.com, fot. unsplash.com Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.