Ekologia Tani transport publiczny w Niemczech w te wakacje – 9 € za bilet miesięczny na metro, autobusy, tramwaje i pociągi! 09 czerwca 2022 Ekologia Tani transport publiczny w Niemczech w te wakacje – 9 € za bilet miesięczny na metro, autobusy, tramwaje i pociągi! 09 czerwca 2022 Przeczytaj także Elektromobilność Elektryki w Europie przyspieszają. W listopadzie polski program NaszEauto łapie oddech Auta elektryczne stają się coraz bardziej popularne w Europie. Najnowszy raport ujawnia kraje europejskie z największą sprzedażą pojazdów elektrycznych na mieszkańca w 2025 roku. W Polsce wzrost sprzedaży jest wspomagany przez rządowy program dopłat NaszEauto, który stabilizuje zainteresowanie zakupem elektryków, choć wciąż mierzy się z wyzwaniami administracyjnymi i dużą liczbą błędnie składanych wniosków. Elektromobilność Kradzieże kabli paraliżują stacje ładowania. Rosnący problem elektromobilności w Polsce W Polsce na koniec 2025 roku działa już ponad 11 300 publicznych punktów ładowania samochodów elektrycznych, co czyni nasz kraj jednym z najszybciej rozwijających się rynków elektromobilności w Europie. Dynamiczny przyrost infrastruktury nie idzie jednak w parze z jej bezpieczeństwem – na terenie całej Polski dochodzi do fali kradzieży kabli ładowania oraz aktów wandalizmu. Straty ponoszą nie tylko operatorzy, ale także kierowcy, którzy często tygodniami są odcięci od stacji ładowania. Aby zaoszczędzić paliwo i pieniądze w portfelach obywateli oraz przyspieszyć dekarbonizację, Niemcy od 1 czerwca oferują przejazdy regionalnymi kolejami, autobusami i metrem za jedyne 9 € miesięcznie. Tani transport publiczny w Niemczech w te wakacje ma być odpowiedzią na kryzys energetyczny i wojnę w Ukrainie. Reklama Tani transport publiczny w Niemczech w te wakacje Jeśli właśnie planujesz urlop, być może zainteresuje Cię tani transport publiczny w Niemczech w te wakacje. Aby zmniejszyć swoją zależność od rosyjskiego gazu i ropy po rosyjskiej inwazji na Ukrainę, Niemcy szukają sposobów na zmniejszenie zużycia paliwa i zachęcenie większej liczby kierowców do korzystania z pociągów i autobusów. Za rozwiązaniem opowiadała się m.in. partia Zielonych będąca w koalicji rządzącej. Osoby korzystające z transportu w dużych aglomeracjach miejskich, takich jak Berlin czy Hamburg, mogą zaoszczędzić dzięki uldze nawet 100 € miesięcznie. – Podróżowanie autobusem i pociągiem przez 3 miesiące po 9 euro każdy to ulga zwłaszcza dla osób o niskich dochodach. To ulga nie tylko dla tych, którzy już dużo podróżowali lokalnymi środkami komunikacji miejskiej. To także zaproszenie dla tych, którzy chcą przekonać się do jazdy autobusem – komentowała wejście w życie ulgi Katharina Dröge, przewodnicząca grupy parlamentarnej Zielonych. Niemcy, podobnie jak Polacy, także mierzą się z wysokimi cenami paliw, węgla, gazu i energii. Tani transport publiczny pomoże także chronić środowisko i przyczyni się do zmniejszenia zanieczyszczenia powietrza. Tani transport publiczny w Niemczech metodą na kryzys W pierwszym kwartale 2022 roku, średnia cena gazu ziemnego kupowanego w krajach UE wyniosła ponad 439,26 zł/MWh. Oznacza to, że jest ona ponad 5 razy wyższa od tej w analogicznym kwartale roku 2021. Szczególne uzależniona od rosyjskiego gazu jest właśnie gospodarka Niemiecka, która zaspokaja nawet 50% zapotrzebowania na ten surowiec z Federacji Rosyjskiej. Tani transport publiczny w Niemczech pomoże uniezależnić się od Rosjan, ale to nie wszystko co przewiduje dla swoich obywateli rząd federalny. We wrześniu pracujące osoby dorosłe otrzymają jednorazowy dodatek do zarobków w wysokości 300 euro, który zrównoważyć ma koszty rosnących rachunków za energię. Osoby prowadzące działalność gospodarczą zapłacą niżśze podatki. Rodzice z małymi dziećmi otrzymają za to 100 euro na każde dziecko. Uniezależnienie się od surowców energetycznych może mieć pozytywny efekt właśnie w postaci wzrostu popularności ekologicznego transportu publicznego. Podobne rozwiązanie mogłoby wprowadzić także polskie władze. – Nacisk kładziony jest na środki społeczne i ekologiczne. Niedroga i przyjazna dla klimatu mobilność nie może i nie pozostanie jedynie chwilowym trendem. Autobusy i pociągi muszą stać się jeszcze bardziej atrakcyjne w mieście i na wsi. W umowie koalicyjnej zgodziliśmy się zatem na zwiększenie środków na transport lokalny również w perspektywie średnioterminowej. Postawiliśmy sobie za cel znaczne zwiększenie liczby pasażerów do 2030 roku – powiedziała Katharina Dröge. Bilety w promocyjnej cenie dostępne są na stronie Deutsche Bahn. Niemcy zrywają z Rosją? Dwa nowe terminale LNG, myślą o powrocie do atomu źródło: gruene-bundestag.de, bloomberg.com, zdj. główne – Canva Artykuł stanowi utwór w rozumieniu Ustawy 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Wszelkie prawa autorskie przysługują swiatoze.pl. Dalsze rozpowszechnianie utworu możliwe tylko za zgodą redakcji.